PUOLUSTUSVOIMAN MUNKKIOHJE

Started by Hanzuu, Wed 30.04.2008 17:25:12 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanzuu

Intin herkku munkit n.120kpl

2l käden lämpöistä vettä
400g hienoa sokeria
400g leivontamargariinia
60g suolaa
4 kananmunaa
200g hiivaa
3,5 - 4kg vehnäjauhoja
2l - 4l rypsiöljyä paistamiseen

Sekoita hiiva, sokeri, munat ja suola lämpimään veteen. Lisää jauhot ja vaivaa taikinaan pehemennyt sulatettu margariini.
Alusta taikina kimmoisaksi, kunnes se irtoaa käsistä ja pyörittele munkeiksi tässä vaiheessa.
KOHOTA vasta valmiina. Anna kohota 10 -15min ja sinä aikana kuumenna öljy paksupohjaisessa kattilassa/padassa.
Mutta varo kuumentamasta savuavaksi.

Upota 3-4 munkkia kuumaan öljyyn ja käännä reikäkauhalla kunnes ovat alapuolelta kauniin ruskeita.
Nostele kypsyneet munkit talouspaperille valumaan. Kierittele jäähtyneet munkit sokerissa ja Intin herkkumunkki on valmis.
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

MinDBeaT

Ei ollu eilen jostain syystä someroharjun sotku auki ku olin siellä käymässä :kerpele:

D-ude

Quote from: MinDBeaT on Thu 01.05.2008 09:28:33 (UTC+0300)
Ei ollu eilen jostain syystä someroharjun sotku auki ku olin siellä käymässä :kerpele:
mitä sie somerolla ::osmoke
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

MinDBeaT

Quote from: D-ude on Thu 01.05.2008 09:39:20 (UTC+0300)
Quote from: MinDBeaT on Thu 01.05.2008 09:28:33 (UTC+0300)
Ei ollu eilen jostain syystä someroharjun sotku auki ku olin siellä käymässä :kerpele:
mitä sie somerolla ::osmoke
Satuin olemaan lähistöllä niin poikkesin 350km :psp:

No ei, kaverin kävin hakemassa vapun viettoon ::hihsmoke


pahasusi

Quote from: Hanzuu on Wed 30.04.2008 17:25:12 (UTC+0300)
Intin herkku munkit n.120kpl

2l käden lämpöistä vettä
400g hienoa sokeria
400g leivontamargariinia
60g suolaa
4 kananmunaa
200g hiivaa
3,5 - 4kg vehnäjauhoja
2l - 4l rypsiöljyä paistamiseen

Sekoita hiiva, sokeri, munat ja suola lämpimään veteen. Lisää jauhot ja vaivaa taikinaan pehemennyt sulatettu margariini.
Alusta taikina kimmoisaksi, kunnes se irtoaa käsistä ja pyörittele munkeiksi tässä vaiheessa.
KOHOTA vasta valmiina. Anna kohota 10 -15min ja sinä aikana kuumenna öljy paksupohjaisessa kattilassa/padassa.
Mutta varo kuumentamasta savuavaksi.

Upota 3-4 munkkia kuumaan öljyyn ja käännä reikäkauhalla kunnes ovat alapuolelta kauniin ruskeita.
Nostele kypsyneet munkit talouspaperille valumaan. Kierittele jäähtyneet munkit sokerissa ja Intin herkkumunkki on valmis.

voisitkin oikeastaan tehdä muutamat munkit eiks je... eikä tarvitse ihan 120 kpl tehdä 20 riittää aluksi

Hanzuu

Quote from: Pahis on Fri 02.05.2008 12:52:12 (UTC+0300)

voisitkin oikeastaan tehdä muutamat munkit eiks je... eikä tarvitse ihan 120 kpl tehdä 20 riittää aluksi
Katsellaan...  :jees:
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

nahkaparturi

So, you found out you're not a business man after all.
Just a man.
An ancient race.

All the love in all the world
Is not enough to save my soul tonight
-Lemmy


Hanzuu

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview