News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Vähän jotain muuta kuin autoja.

Started by villisika, Wed 02.12.2009 20:57:59 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jta

Ynpyrä olis kyllä monessakin paikkaa paljon järkevämpi. Vaikka ehkä kalliimpi onkin mutta liikenteen sujuvuus olisi ihan eri luokkaa kuin liikennevaloisa. Ja vähemmän onnettomuuksiakin noissa ympyröissä tulee kun ei tarvi kenenkään yrittää ehtiä vanhoilla vihreillä.

=Juku=

Quote from: jta on Sun 12.02.2017 20:44:05 (UTC+0200)
Ynpyrä olis kyllä monessakin paikkaa paljon järkevämpi. Vaikka ehkä kalliimpi onkin mutta liikenteen sujuvuus olisi ihan eri luokkaa kuin liikennevaloisa. Ja vähemmän onnettomuuksiakin noissa ympyröissä tulee kun ei tarvi kenenkään yrittää ehtiä vanhoilla vihreillä.
Espanjassa eivät osaa ajaa ympyröissä. Edelleen vallalla käytäntö: Jos ajan suoraan eteenpäin, ei tarvitse vilkuttaa eikä välittää muusta liikenteestä vaikka ajaisikin "keskikaistaa"
Kun ajaa "kääntyäkseen vasemmalle ympyrässä" (270 °) ja on oikeanpuoleisella kaistalla kaksikaistaista ympyrää, pitää tarkkaan katsoa mitä tekee vasemmalle kaistalle yhtäaikaa tullut kuski. Luultavasti ei vilkuta ajaessaan ulos "suoraan" (180 °)

Me first (rules of traffic)

=Juku=


Me first (rules of traffic)

=Juku=


Me first (rules of traffic)

nyyyps

No ne tiemerkinnäthän ei säily ku vuoden siitä ku asvaltti uusitaan. Sen jälkeen ajetaan pimeässä.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.


Jarre

Sivukorvalla kuulin uutisissa että pakujen yms nopeusrajoitus poistuisi ja se minimivauhtimerkki tuntui kanssa hyvältä ajatukselta...
Carpe Natem

paavo


Jarre

http://m.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/perakarryn-kanssa-satasta-kesarenkaat-sallittu-myos-talvella-nama-10-asiaa-muuttuisivat-suomen-liikenteessa/6312540

1. Perinteinen rikesakko poistuisi käytöstä. Sen korvaisi liikennevirhemaksu, jonka suuruus olisi 20–400 euroa.

2. Talvirengasmääräyksiä uudistettaisiin paremmin vastaamaan Suomen vaihtuvia keliolosuhteita. Uuden lain mukaan talvirenkaita olisi käytettävä ajoneuvoissa, jos sää tai keli sitä edellyttäisi marras-, joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuun aikana.

3. Pakettiauton ja matkailuauton ajoneuvokohtaisista nopeusrajoituksista luovuttaisiin. Nykyisin rajoitus on ajoneuvotyypistä riippuen 80–100 kilometriä tunnissa.

4. Alle 750-kiloisen, keskiakselisen perävaunun suurin sallittu vetonopeus nostettaisiin 100 kilometriin tunnissa, mikäli vaunu on varustettu kaapelilla, joka estää vaunun irtoamisen tai kytkee vaunun jarrut irtoamistilanteessa.

5. Liikennemerkkien määrä lisääntyisi. Uusia liikennemerkkejä olisi muun muassa vähimmäisnopeus sekä nastarengaskielto. Myös sähköautojen latauspisteet saisivat omat liikennemerkkinsä.

6. Tienkäyttäjäksi määriteltäisiin ajoneuvoa myös muualta kuin auton sisältä ohjaava henkilö. Monissa uusissa autoissa auto on mahdollista esimerkiksi pysäköidä ajoneuvon ulkopuolelta.

7. Pyöräilijät saisivat ajaa yksisuuntaisella kadulla muuta liikennettä vastaan, jos se on sallittu liikennemerkillä. Jalkakäytävän tai pyörätien ylittävän ajoneuvon olisi väistettävä jalankulkijaa, pyöräilijää sekä jalkakäytävän tai pyörätien takana olevan ajoradan liikennettä. Tällä hetkellä väistämisvelvollisuus on vain jalankulkijaa kohtaan, ellei liikennemerkillä muuta osoiteta.

8. Pysäköinti sallittaisiin myös tien vasemmalle puolelle, mikäli se ei aiheuta haittaa tai vaaraa muille tienkäyttäjille.

9. Taksinkuljettajalle ja katsastajalle tulisi turvavyön käyttöpakko. Myös traktorin kuljettajille säädettäisiin velvoite käyttää turvavyötä, jos sellainen olisi traktoriin asennettu. Katsastajan tulisi käyttää myös suojakypärää moottorikäyttöistä ajoneuvoa kuljettaessaan. Myös invalidimoottoripyörän ja invalidimopon kuljettaja olisivat jatkossa velvollisia käyttämään kypärää

10. Kameravalvonnassa havaitun rikkomuksen maksu määrättäisiin ajoneuvon omistajalle, ellei tämä pysty osoittamaan jonkun toisen kuljettaneen autoa. Kameroilla voitaisiin valvoa myös punaista päin ajamista tai suojatiesääntöjen noudattamista.
Carpe Natem

paavo

Mitä heinää ne on syöneet, ensimmäinen järkevä ajatelma ihmishistoriassa ::osmoke

Jarre

On tuossa monta ihan järkevää ajatusta...Bernerin pitää pelastaa maineensa ::hihsmoke
Carpe Natem

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview