Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

IsoP

Quote from: IsoPahaJolppi on Mon 22.05.2017 22:37:48 (UTC+0300)
Edit: JA semmonen huomio, että jos paino nousee yli 3,5 tonnin, millä tahansa ajoneuvola, niin pitää noudattaa ajo/lepoaikoja, myös jos M1G luokan autoon laitetaan is peräkärry perään, sitä en tiedä miten sitä valvotaan, mutta koskee kuitenkin...

Tuo oli uutta. Toisaalta jos ja kun ei mitään piirturia ole niin mites ne sitä valvoo ja muutenkin luulis että eivät puutu niihin noissa mitenkään. Olen siis syyllistynyt lepoaikarikkeisiin kun olen joskus pidemmän siivun isompaa kärriä pakettiautolla vetänyt  :parku:
Make tea not love

IsoPahaJolppi

 :jepso: Perkeleen riminaali.... :angry2:    :pässi:

Sillä minä tuon laitoin kun joku tuossa aiemmin oli todennut että tieliikennelaissa ei puhuta ammattiliikenteestä ajo ja lepoajoissa, vain painorajasta, ja se tulee myös vastaan b-luokassakin sillä jäähallin kokoisella kärryllä...
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

jta

Selveni nyt itellekkin tämä.  :bonjour: Opetuksessa yleensä puhutaan vain ammattiliikenteestä eikä pelkästään painorajoista.

IsoP

QuoteSuomalaiset yritykset Visedo ja Sisu ovat kehittäneet yhdessä sähköisen rinnakkaishybridijärjestelmän raskaiden kuorma-autojen markkinoille.
Yhteensä järjestelmä pystyy tuottamaan tehoa 850 kW (1140 hp) ja vääntöä yli 5000 Nm.

http://www.is.fi/autot/art-2000005223088.html

Tuolla luulis jo mäelle pääsevät  :psycho: Toisaalta onhan nuo kokonaispainotkin kasvaneet viimeaikoina, eli ei ne nyt ihan hukkaan mene. Voimansiirrolta nuo lukemat kyllä vaatii jo jotain  ::osmoke

Quote from: IsoPahaJolppi on Tue 23.05.2017 20:02:54 (UTC+0300)
:jepso: Perkeleen riminaali.... :angry2:    :pässi:

Sillä minä tuon laitoin kun joku tuossa aiemmin oli todennut että tieliikennelaissa ei puhuta ammattiliikenteestä ajo ja lepoajoissa, vain painorajasta, ja se tulee myös vastaan b-luokassakin sillä jäähallin kokoisella kärryllä...

Tuo on jännä juttu kyllä että noin on. Toisaalta ihan reilua jos kerran ammattiliikenteessä on lepoaikasäännöt tietyn painorajan yli niin se koskee haitta-autoilijoitakin.
Make tea not love

paavo

Sähkö sisu :pokeri:
Voipi olla helkkarin hyvä keksintö ja ilmeisesti edullinen?


jta

On aika julmettu tuo vääntölukema.  ::osmoke Siinä saattaa vetareita jo vituttaa kun alkaa pahassa paikassa vähän vedättään.

paavo


Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

Ledskukkuu

Mitähän inssi tuumais kun rakentais esmes mersuun 4 maticin eturipustuksilla eteen sähkövedon. :psycho: :psycho:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

IsoP

Quote from: paavo on Thu 25.05.2017 22:07:34 (UTC+0300)
Luulisi olevan vahvemmat palikat noissa kunhan tuotanto alkaa

Niin luulis. Varmaan raskaassa kalustossakin se ongelma on että omapaino ei saa nousta liikaa, mutta kestää pitää. Ei kai se kestävän taka-akselin tai vaihteiston tekeminen sinänsä ihan rakettitiedettä ole, mutta jos painoa ei saa olla kuin X niin  kai se melkoista optimointia on  ::osmoke Jossain pyöräkuormaajassa tai vastaavissa voivan ehkä mitoitella noita ilman että pitää kiloja miettiä kovin tarkkaan  :serlokkismoke:

Meillä oli se eka pyöräkuormaaja 800 Valmet ja siinä oli joku 35000h mittarissa kun meiltä lähti suoraan seuraavaan paikkaan töihin. Laatikko lienee ollu sen koko tuntimäärän ihan koskematta. Clarkin 3 lovinen muunninloota, joka on kyllä pomminvarma viritys muutenkin. Akseleissa yksi tiiviste piti laittaa uudelleen paikalleen kuin oli hypännyt sivuun. Moottorista kansi remontoitiin ja turbo vaihdettiin. Alakerta oli kai koskematon edelleen. Yksinkertaista ja kestävää tekniikkaa  :jepso:
Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview