News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Sakotusrajat ja seuraamukset

Started by =Juku=, Tue 31.01.2012 13:45:06 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

=Juku=


Me first (rules of traffic)

paavo



Kastori


=Lutris=

Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964


=Juku=

#15
Valtioneuvoston asetus rikesakkorikkomuksista (lisäsin lakipykälän)

Valtioneuvoston päätöksen mukaisesti säädetään rikoslain (39/1889) 2 a luvun 8 §:n 2 momentin
ja 9 §:n 8 momentin nojalla, sellaisina kuin ne ovat 2 a luvun 8 §:n 2 momentti laissa
971/2001 ja 9 §:n 8 momentti laissa 641/2009:
1 §
Soveltamisala
Tässä asetuksessa tarkoitetusta rikkomuksesta voidaan määrätä seuraamukseksi rikesakko,
jollei rikoslain (39/1889) 2 a luvun 10 §:n 2 momentista muuta johdu.

-------

8 §
Nopeusrajoituksen rikkominen moottorikäyttöisellä ajoneuvolla
Jos suurin sallittu nopeus on enintään 60 kilometriä tunnissa, moottorikäyttöisen ajoneuvon
kuljettajalle voidaan määrätä suurimman sallitun nopeuden ylityksestä:
1) enintään 15 kilometrillä tunnissa 170 euron rikesakko;
2) yli 15 kilometrillä tunnissa ja enintään 20 kilometrillä tunnissa 200 euron rikesakko.

Jos suurin sallittu nopeus on yli 60 kilometriä tunnissa, moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajalle
voidaan määrätä suurimman sallitun nopeuden ylityksestä:
1) enintään 15 kilometrillä tunnissa 140 euron rikesakko;
2) yli 15 kilometrillä tunnissa ja enintään 20 kilometrillä tunnissa 200 euron rikesakko.

Mopoilijalle voidaan kuitenkin määrätä suurimman sallitun nopeuden ylityksestä enintään
15 kilometrillä tunnissa 100 euron rikesakko.

Rikkaitahan tämä ei koske  :serlokkismoke:


Me first (rules of traffic)

=Juku=

Aika kiva  lasku tulee lapsukaiselle kun alle 18 vuotias tulee pullon kanssa julkijuopottelemaan koulun päättäjäistä ja kusee julkisesti "juhlakentälle". Vielä jos sattuu Hietsussa ajankulukseen uistelemaan...

Me first (rules of traffic)


Örtzi

Mjoo.. Vaimo ajoi 8 km tunnissa ylinopeutta, oli transportteri, kamera-auto, laitettu juuri 40 kyltin jälkeen bussipysäkille ja alamäkeen. Ei siinä, ylinopeushan tuo, mutta 170€ 8 km hetkellisestä on kyllä aika paljon. Mun nimellä sakko tuli, kun mun autolla ajoi, mä kiistin ja nyt pitäis mennä asemalle käymään ja katteleen kuvasta että kuka ajoi. Mä luulen että en tunnista kuljettajaa. Saavat saatana tuon eteen tehdä töitä ja jos ja kun "syyllisen" löytävät, niin tuota 170 maksetaan euro kerrallaan, kun sakkoa maksetaan, se ei mene ulosottoon ja nuo lähettävät joka kerta uuden laskun. Tuleehan sakko hintoihinsa.  ::smoke
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


=Juku=

Ranskassa ajoin kerran vastaavaan sakkoansaan. Moottoritieltä pitkä luiska alamäkeen ja 50 km rajoitus heti alussa.
No jonossa olin muiden tulijoiden kanssa. Ei kelvannut kuin käteismaksu. Muistaakseni 400 F eli sama markoissa...

Me first (rules of traffic)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview