News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Postatkaas hienoja&näppäriä tietokoneen varusteita

Started by jiidee, Sat 22.07.2006 23:17:36 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jiidee

#30
Koitan nyt etsiskellä ulkoista kiintolevyä, jossa saisi olla ethernet liitäntä (miel. 100/1000 Mb/s) ja RAID 1 on plusssaa, jos on...

Tässä aika asiallinen:
http://www.supermediastore.com/sansdigital-mobilestor-ms2ut-3-5-raid-enclosure.html


Vähän liian kallis:
http://www.tomsnetworking.com/2006/03/03/infrant_readynas_nv/
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

jiidee

Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Hanzuu

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

jiidee

Quote from: hanzuu on Mon 20.11.2006 13:50:13 (UTC+0200)
Ulkoinen kovalevy:
http://www.servit.fi/storehki/index.php?main_page=product_info&products_id=6347

Ei ole se mitä Jiidee etsii,mut laitoin kuitenkin....

Jep, toi on halvempi missä ei ole lähiverkkoliitäntää...meillä on toisenmerkkinen. Toi aiemmin postaamani buffalo on sellanen, mihin saa noita USB-liitäntäisiä pari kappaletta perään ja kaikki on siististi lähiverkossa kaikkien 4 koneen käytävissä.
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Hanzuu

Quote from: jiidee on Mon 20.11.2006 14:25:17 (UTC+0200)
Quote from: hanzuu on Mon 20.11.2006 13:50:13 (UTC+0200)
Ulkoinen kovalevy:
http://www.servit.fi/storehki/index.php?main_page=product_info&products_id=6347

Ei ole se mitä Jiidee etsii,mut laitoin kuitenkin....

Jep, toi on halvempi missä ei ole lähiverkkoliitäntää...meillä on toisenmerkkinen. Toi aiemmin postaamani buffalo on sellanen, mihin saa noita USB-liitäntäisiä pari kappaletta perään ja kaikki on siististi lähiverkossa kaikkien 4 koneen käytävissä.

Piti postata hienoja varusteita ja mielestäni toi on tosi söpö,passaa hyvin tuohon meidän pienelle hyllylle keskusyksikön viereen  ::lsmoke Kai siitä hyötyäkin on mut lähinnä se miellyttää mun silmää kauneudellaan  :psycho:
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!


jiidee

Ymmärrän, ostin kans ensimmäisen ulkoisen USB-liitäntäisen kovalevyn (tai kiintolevyn, kovalevyhän on puuta :) ulkonäön perusteella.
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Hanzuu

Kovalevy,kiintolevy aivan sama,molempia nimityksiä käytetään. By the way,kyllä puuseppä artesaanin vaimo jotain puustakin tietää ;)  :psycho:

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

jiidee

Quote from: hanzuu on Mon 20.11.2006 15:11:01 (UTC+0200)
Kovalevy,kiintolevy aivan sama,molempia nimityksiä käytetään. By the way,kyllä puuseppä artesaanin vaimo jotain puustakin tietää ;)  :psycho:

Tästähän oldschool ja newbiet väittelee jatkuvasti:

newbietermi - oldschooltermi
kovo = kovalevy - kovo = rauta (emolevy + muut roippeet)
kovalevy = kiintolevy - kovalevy on puuta, mutta puhekielessä myös kiintolevy. winsu = kiintolevy
forkata = formatoida - Oikeasti fork() on käsky, joka käynnistää lapsiprosessin

Lisäksi IBM käytti termiä umpilevy tarkoittaessaan kiintolevyä.

Olen henk. koht. koittanut välttää sekavien termien käyttöä jo kauan.
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Hanzuu

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

jiidee

#39
Saat anteeksi, toisin kuin eräs toinen täällä töissä, joka ei suostu opettelemaan mitään kaksiosaista teknistä sanaa oikein.
Jos sana on ohjelmistotuotanto, niin se sanoo pelkän ohjelmisto tai lähimmän samaltakuulostavan sanan ja ei se kuulemma niin tarkkaa ole. "On ammattitaidon puutetta jos ei ymmärrä" se sanoo...

:shock:
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview