News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Deathmetal

Started by MadCroc, Thu 29.05.2008 00:32:36 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

The Änes

Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:48:48 (UTC+0300)
No deathin ja bläkkiksen erot on hiuksenhienoja, mutta yleensä on kyllä yksi asia josta ne selvästi erottaa. :kahvi:
Äänenlaatu? ::hihsmoke

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666


I was born to lose but Im built for booze..

Lexa

Quote from: Burzie on Thu 29.05.2008 14:49:58 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:48:48 (UTC+0300)
No deathin ja bläkkiksen erot on hiuksenhienoja, mutta yleensä on kyllä yksi asia josta ne selvästi erottaa. :kahvi:
Äänenlaatu? ::hihsmoke
Sanoma.

Ja noita kaikenmaailman ala-genrejä vastaan olen aina ollut.
Niistä ei ole hyötyä kelleen... Vain levymyyjille kenties.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Arathon

Ja se kun ne uudet bändit vielä haluavat olla niin yksilöllisiä että keksivät omat genret itselleen  :psp:
Tule hyvä kakku.

MadCroc

Vitutus on sinun hyvä ystävä, se ei jätä sinua yksin vaikka menisi kuinka huonosti.

Baz

- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!


morkkis

Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:51:53 (UTC+0300)
Quote from: Burzie on Thu 29.05.2008 14:49:58 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:48:48 (UTC+0300)
No deathin ja bläkkiksen erot on hiuksenhienoja, mutta yleensä on kyllä yksi asia josta ne selvästi erottaa. :kahvi:
Äänenlaatu? ::hihsmoke
Sanoma.

Ja noita kaikenmaailman ala-genrejä vastaan olen aina ollut.
Niistä ei ole hyötyä kelleen... Vain levymyyjille kenties.
mut entäs sit venom sanoman mukaan mä laittaisin sen black metalliks mut sit taas se kuulostaa thrashilta

Chuck Norris

Quote from: morkkis on Thu 29.05.2008 19:31:52 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:51:53 (UTC+0300)
Quote from: Burzie on Thu 29.05.2008 14:49:58 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:48:48 (UTC+0300)
No deathin ja bläkkiksen erot on hiuksenhienoja, mutta yleensä on kyllä yksi asia josta ne selvästi erottaa. :kahvi:
Äänenlaatu? ::hihsmoke
Sanoma.

Ja noita kaikenmaailman ala-genrejä vastaan olen aina ollut.
Niistä ei ole hyötyä kelleen... Vain levymyyjille kenties.
mut entäs sit venom sanoman mukaan mä laittaisin sen black metalliks mut sit taas se kuulostaa thrashilta
Vaan huolet pois, ongelmaan on ratkaisu nimeltä blackthrash! :psycho:
Onko tämä majakka vai ankkatarha, sanokaa!

Lexa

Quote from: morkkis on Thu 29.05.2008 19:31:52 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:51:53 (UTC+0300)
Quote from: Burzie on Thu 29.05.2008 14:49:58 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:48:48 (UTC+0300)
No deathin ja bläkkiksen erot on hiuksenhienoja, mutta yleensä on kyllä yksi asia josta ne selvästi erottaa. :kahvi:
Äänenlaatu? ::hihsmoke
Sanoma.

Ja noita kaikenmaailman ala-genrejä vastaan olen aina ollut.
Niistä ei ole hyötyä kelleen... Vain levymyyjille kenties.
mut entäs sit venom sanoman mukaan mä laittaisin sen black metalliks mut sit taas se kuulostaa thrashilta
Moni sanoisi vissiin tähän, että Venom on BM:n esi-isiä... Ja olen valmis komppaamaan sitä sikäli, että bändin syntyaikoihin ei bläkkistä tunnetukaan. :kahvi: Eikä se kyllä mun mielestä trashia oikeen ole... :think: Vaikka olihan niillä jopa jonkinlaista yhteyttä Metallicaan.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

MH

#18
Quote from: Burzie on Thu 29.05.2008 14:24:32 (UTC+0300)
Niin no Deathissa ja blackissä niinkuin myös lähes kaikissa muissakin on niin helvetisti noita alatyylejä että ite oon ruvennu vähä protestoimaa noita genrejä vastaan.
Myöskin vähä alkaa oleen nykyään henkilöstä kiinni mihin alagenreen tai genreen laittaa minkäkin bändin, esimerkkinä vaikka toi Deicide, monet sanoo sitä deathiks kun taas oon kuullu helvetin monen "truu-bläkki" ihmisen laittavan sen BM-kategoriaan. Sit on taas oikein blackin HC-faneja jotka on sitä mieltä että kaikki mikä kuulostaa siltä että on äänitetty jollain muulla kun kasettinauhurilla paskasessa treenikämpässä sekuntiakaan harjoittelematta, on kaupallista kuraa eikä "oikeeta bläkkiä".
Ite en jaksa ruveta enään ees sanoon että onko tyylinä BM, DM, Melodinen BM/DM jne. Itse aion vaan sanoa jos joku kysyy että se on joko murinaa, örinää, rääkynää tai rähinää.

Juu, siis tähänhän ei ole mitään yksiselitteistä selitystä. Musiikillisestihän ALUNPERIN bm ja dm olivat täysin erilaisia. Siinä missä Deicide, Death ja Morbid Angel ovat keskenään melko lailla erityyppisiä tyyliltään, niissä on kuitenkin siinä määrin samankaltaisuutta soundimaailmassa, vokaaleissa ja biisien rakenteissa että ne voidaan kaikki todeta olevan musiikillisesti perusdödöä. Täytyy myös muistaa että 80-luvun Death metalliin on aina kuulunut goreilu, antikristilliset aihepiirit ja jopa satanismi/antikristillisyys. Sama viitta lepää myös heavy metallin ja thrashmetallin hartioilla 80-luvulla vrt Venom, Bathory&Slayer, joita pidetään aivan yleisesti black metallin suurina vaikuttajina. 80-luvulla ei jenkeissä tunnettu black metallia genrenä.

BM on taas musiikillisesti ihan erityyppistä jälleen alkuperäisesti. Sen voidaan katsoa syntyneen 80/90-luvun taiteessa death/thrash/heavy metallin vaikutuksesta mutta siihen on yhdistetty myös aineksia muista musiikkityyleistä kuten klassisesta sekä jopa punkista. Syntypaikkana on pohjoismaat(joista tunnetuimmat pioneerit Norjasta), jokaisessa hieman eri tyyppisenä.Vanhemmat parrat muistaa myös näiden maiden keskinäisen black metal -piirien vihanpidon. Haettu soundimaailma ja tyyli oli joka tapauksessa aivan toiselta planeetalta verrattuna death metalliin. Eroa on joskus kuvailtu että dödö iskee moukarilla munaskuihin, bläkki repii korvat sirkkelillä. Sama tyyli on havaittavissa myös vokalisteista.  Täytyy myös muistaa että black metal on ensisijassa ideologia, toissijaisesti musiikkityyli. Siihen yhdistettiin death metallin raadollisia aiheita vielä selkeämmin personoitunut saatananpalvonta, anarkismi, antisemitismi, jotka ovat black  metallin kulmakiviä.

Se mikä tässä nyt kuvioita sekoittaa 90-luvun puolivälin jälkeen, on ns. jöötteporidödö, jossa yhdisteltiin surutta heavy/power puolen melodisuutta perusdödöön joidenkin sotkiessa vielä mukaan vivahteita black metallista. EIkä asiaa helpota yhtään ns. pagan metallin esiinastuminen, jossa samaan sillisalaattiin liitetään vielä pakanistiset ja selkeästi antikristilliset aihepiirit.

Nykyaikana on varsinkin uuden polven metallipäiden vaikea ymmärtää vanhan polven metallistien puristisuutta. Muta se kun johtuu siitä että nykyaikana on enää turha genreillä, kun kaikki on joka tapauksessa käännetty päälaelleen. :ras:

Obituary - Slowly We Rot

http://www.youtube.com/watch?v=8OMKraVw9mU
"I'm just an friendly neighborhood dragon... but I have to eat too!"

morkkis

#19
Quote from: Lex Arma on Fri 30.05.2008 08:13:43 (UTC+0300)
Quote from: morkkis on Thu 29.05.2008 19:31:52 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:51:53 (UTC+0300)
Quote from: Burzie on Thu 29.05.2008 14:49:58 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Thu 29.05.2008 14:48:48 (UTC+0300)
No deathin ja bläkkiksen erot on hiuksenhienoja, mutta yleensä on kyllä yksi asia josta ne selvästi erottaa. :kahvi:
Äänenlaatu? ::hihsmoke
Sanoma.

Ja noita kaikenmaailman ala-genrejä vastaan olen aina ollut.
Niistä ei ole hyötyä kelleen... Vain levymyyjille kenties.
mut entäs sit venom sanoman mukaan mä laittaisin sen black metalliks mut sit taas se kuulostaa thrashilta
Moni sanoisi vissiin tähän, että Venom on BM:n esi-isiä... Ja olen valmis komppaamaan sitä sikäli, että bändin syntyaikoihin ei bläkkistä tunnetukaan. :kahvi: Eikä se kyllä mun mielestä trashia oikeen ole... :think: Vaikka olihan niillä jopa jonkinlaista yhteyttä Metallicaan.
:think: mun mielest joissain kappaleist kuulee ihan selkeesti sen thrashin ja sit taas sanotukset liittyy saatanaan  :jees:

esim tää
http://www.youtube.com/watch?v=OjuqtVr0_Bw

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview