Yleistä keskustelua tietokoneista ja niiden komponenteista

Started by ukko, Thu 07.04.2011 09:15:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Josse

WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

IsoP

Make tea not love

paavo

Mulla on näyttiksen mukana tullut ohjauspaneeli mistä voi viilailla halutessaan vaikka mitä.
Tuo lienee yksi hyvä ominaisuus, sen lisäksi että on ruutia, ei rasita kai konetta niin paljoa
ja jäähytkin on sen osalta massiiviset.
Sama pätenee näyttiksen omaan muistiin.

Ei kai ne aivan turhaan hehkuta jonkun näyttiksen sopivuutta rankkaan pelikäyttöön, työasemaan/videoeditointiin.
Raakaa voimaa vaan.

IsoP

Quote from: Josse on Sat 10.05.2014 22:08:20 (UTC+0300)
*hiiriropelissa.jpg*

Ei ole ongelmaan jäähdytyksessä  :nopsu: Prossulla on iso jäähdytin ja koteloon ilma tulee kahdella 120mm puhaltimella joissa on filtterit. Hieman pölyä kertyy sisään filttereistä huolimatta, mutta senkin ole joskus harvakseltaan imuroinut pois. Ongelma on lähinnä että ohjelmat on mennyt kokoajan raskaammiksi. Käyttömuistia tietysti vie sekin että auki on 96 selainikkunaa+taitto-ohjelma+CAD+Gimp+Shotwell+Inkscape+pientä sälää, mutta se 8gb riittää juuri ja juuri vielä.
Make tea not love

IsoP

Quote from: paavo on Sat 10.05.2014 22:30:13 (UTC+0300)
Mulla on näyttiksen mukana tullut ohjauspaneeli mistä voi viilailla halutessaan vaikka mitä.
Tuo lienee yksi hyvä ominaisuus, sen lisäksi että on ruutia, ei rasita kai konetta niin paljoa
ja jäähytkin on sen osalta massiiviset.
Sama pätenee näyttiksen omaan muistiin.

Ei kai ne aivan turhaan hehkuta jonkun näyttiksen sopivuutta rankkaan pelikäyttöön, työasemaan/videoeditointiin.
Raakaa voimaa vaan.

Mites kalliin hirviöohjaimen ostit?  :okahvi: Ei juuri 300€ enempää huvittaisi yhteen näytönohjaimeen pistää kiinni kun sekin on jo selvästi enemmän kuin entiseen  :psycho: Joku tälläinen vaikka:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26631/dqbss/Asus-Radeon-R9-280X-DirectCU-II-3-GB-GDDR5-naytonohjain-PCI
Make tea not love


Josse

etkös kumminki ikäänkuin työkses käytä sitä, saisko siitä vähennyksiä  :think:
WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

IsoP

Kyllä sen firman nimiin otan eli alvin siitä pois saa. Ellei osta vaikka Saksasta verottomana. Silti en mitään 900€ sis alv 24% ohjainta osta vaikka se edullisemmaksi noin tuleekin  :psp:
Make tea not love

paavo

Eihän mulla ole kuin 300€ näyttis, sekin on hirmu järkäle kun piti kotelokin ottaa pelaajien mitoituksella.
Ropelin lisäsin kattoon oman mielen mukaan kun tuntui juniorit unohtaneen sen.

Mä sovellan näihin työkonefilosofiaa.
Jos sinä koet suunnittelun tärkeäksi, kuten tuntuu.
Sun kannattaa panostaa kunnon kalustoon senkin suhteen ja unohtaa nuukailu, se vituttaa jos koettaa tehdä töitä
jonkun tökkiessä.

Onhan sulla verstaan puolella muutkin laitteet kunnollisia?

IsoP

Quote from: paavo on Sat 10.05.2014 23:50:33 (UTC+0300)
Eihän mulla ole kuin 300€ näyttis, sekin on hirmu järkäle kun piti kotelokin ottaa pelaajien mitoituksella.
Ropelin lisäsin kattoon oman mielen mukaan kun tuntui juniorit unohtaneen sen.

Mä sovellan näihin työkonefilosofiaa.
Jos sinä koet suunnittelun tärkeäksi, kuten tuntuu.
Sun kannattaa panostaa kunnon kalustoon senkin suhteen ja unohtaa nuukailu, se vituttaa jos koettaa tehdä töitä
jonkun tökkiessä.

Onhan sulla verstaan puolella muutkin laitteet kunnollisia?

Toki työkalujen on oltava sellaisia että niillä työt sujuu. Jopa tietokoneen vaikka ne nyt ei mitään kunnon koneita ole vaan kertakäyttöelektroniikkaa  :psp: Jos vaikka päätyisin Sapphire Toxic R9 280X 3GB-ohjaimeen niin kyllä kai tuolla pelitkin jo pyörii ihan kohtuullisesti  :okahvi: Hintaa vähän reilu 300€ Saksassa sisältäen 19% VATin.



Voihan näytönohjaimeenkin laittaa tuhansia euroja halutessaan, mutta en usko että niillä työt sujuu juuri sen paremmin :psycho:
Make tea not love

paavo

Ei liikaa, mutta se kolmesataa on tällä hetkellä se realistinen summa. :jees:
Leksa on täällä ainoa joka julkisesti jakaa osaamistaan. Muut menee enempi mutulla.

Mä en näe mitään syytä pihistellä varsinkaan ammattityökalussa.
Tiedän kyllä sen yrityskuttuurin teilläpäin, mutta pyri siitä eroon edes tärkeimmisä kohdin.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview