Mun kakkuja

Started by Daisy, Thu 16.04.2009 11:47:51 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-teme-


Brooke

Onko Daisylla hyvää voileipäkakun reseptiä  :bounce:

Atomisaattori


"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Tanjii

 :drool:  Hienoja  :jepso: itse myös tykkään kakkuja väsäillä  :jepso: Mut ihan kermalla tms. tullut kuorrutettua :jepso: Kerran pääsin jopa leipomoon tekemään kaverille 30v kakkua.. Oli hauskaa kun oli kaikkea mahdollista käytössä.. Siitä tuli kolmikerroksinen rastaväreillä kuorrutettu kakku.. Harmi kun itsellä ei ole kuvia niistä.. Miten nuo Daisyn kakut ovat tehty? kaikissa marsipaanikuva?? Vai mistä ne on tehty?

Quote from: Brooke on Fri 17.04.2009 08:19:23 (UTC+0300)
Onko Daisylla hyvää voileipäkakun reseptiä  :bounce:

Itse tein uutenavuotena elämäni ensimmäisen voileipäkakun  :jepso: Kaverit ainakin kehuivat etteivät ole ikinä parempaa syöneet  :shock: Oli kinkku kakku  :jepso:

Minkälaista kakkua Brooke n miettinyt?

maija



Brooke

Quote from: Tanjii on Fri 17.04.2009 09:42:17 (UTC+0300)
Minkälaista kakkua Brooke n miettinyt?
Varmaan kinkulla hyvä alottaa. Kummitädin pitopalvelu tekee sellasta mihin tulee väliin ainakin italiansalaattia ja munavoita väliin ja mitähän se sötkö siinä päällä on, vissiin jotain tuorejuustoo  :think:
Mut mitä kaikkee muuta, miten sen saa hyvin kostutettua ja noin..

Tän haluisin kans joskus tehä

Texmex -voileipäkakku

Ohje täällä
http://www.pullahiiri.vuodatus.net/blog/category/Voileip%C3%A4kakut

Noilla sivuilla kans jonku harrastelijaleipurin tissikakkuja, peppukakkua, korsettipipareita ja muita taideteoksia  :good:



Daisy

Voileipäkakkuihin en juurikaan ole perehtynyt, kun tuo miehen täti on expertti niissä, niin ei ole ollut tarvetta ite väsäillä niitä.
Lohivoikkari  :drool:

Quote from: Tanjii on Fri 17.04.2009 09:42:17 (UTC+0300)
Miten nuo Daisyn kakut ovat tehty? kaikissa marsipaanikuva?? Vai mistä ne on tehty?
Marsipaanille oon joo noi maalaamiset tehny. Nyt aloin tutustumaan tuohon sokerimassaan vasta ja tarvii sanoa et sen kans saa pitää kiirusta, kuivuu mun pipellyksiin aivan liian nopsaan  :sorry: .
[move][/move]

Tanjii

Mä tein sen kinkkukakun silleen et sekoitin kaikista ohjeista jotain.. Ja tein sen paahtoleipään enkä vuokaleipään (tuli halvemmaksi..) kostutin maidolla johon olin laittanut suolaa ja pippuria. täytteeseen laitoin kinkkusilppua, maksamakkaraa, smetanaa, kuohukermaa ja suolakurkkua vähän.. Päälliseen taisin laittaa tuorejuustoa ja kermaa sekasin ja sitten koristelin kinkuilla, tomaateilla,kurkuilla ja salaatilla (Tai kaverit koristeli..)

Olin ihan shokissa kuin helppoa oli tehdä.. ja mitä hintoja ihmiset pyytävät valmiista kakusta  :shock: halvimmillaan kaverin mutsi tehnyt ni oli 40€  :blink:

Brooke

Kyllähän voileipäkakun tarvikkeille tulee helposti hintaa  :think:

maija

Tanjiin kanssa sama linja, paahtoleivästä saa helpommalla  :jepso:
Näitä maustettuja tuorejuustojakin on niin ihania eri makuja.  :drool: :drool:  Ja sokeroimaton kermavaahto sopii väliin muitten mössöjen kanssa. 
Latoo kuoritut leipäviipaleet kuin tiilet, niin avot  :good:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview