News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jta

Joo jos kovin kulunu simpukka niin ei paljon kiristeleen pysty. Saa välyksen sopivaksi niin ei käänny enää.  :psycho: Tuossa en usko ainakaan että kulunu vielä olis kun 68 000 vasta ajettu. Hoksasin että tuossahan on vielä alapallonivelissä rasvanipat. Voisi kokeilla turskauttaa jossain välissä rasvaa niihin josko vähän notkistuisivat.

Vaihtelin moottori-, vaihteisto- ja perä-öljyt kun ei mitään tietoa millon vaihdettu. Perässä oli vielä ihan kohtuulliset öljyt mutta vaihteistossa oli menny jo aika huonoksi. Melkein kuin vettä ois ollu öljyt ja melkein mustat oli. Moottoriöljyjen sekaan laittelin vajaa 2desiä poltto-öljyä ja annoin käydä 10 minuuttia. Aivan pikimustat öljyt tuli ulos. Pitää nyt noilla öljyillä ajaa parisen tuhatta ja uusia käsittely. Suodatin oli väännetty melko tiukkaan. Alko painuun vaan läjään kun nahkaremmillä yritti aukoa vaan lähti se kuitenkin lopulta.

Tuota kytkintäkin säätelin samalla kun auton alla makoilin. Enää ei ota niin ylhäältä kiinni ja palauttaakin nyt paremmin kun tuolta työsylinteriltä oli jätetty palautin jousi pois niin kaivelin purkuosista sinne sopivan jousen.

=Juku=

Quote from: jta on Fri 17.06.2016 20:40:15 (UTC+0300)
Joo jos kovin kulunu simpukka niin ei paljon kiristeleen pysty. Saa välyksen sopivaksi niin ei käänny enää.  :psycho:
Öljyä ja sahajauhoja sisään ennen poismyyntiä  ::hihsmoke

Me first (rules of traffic)

jta

Simpukkaan?  :blink: Perään olen kyllä kuullut sahajauhoja käytettävän mutta en simpukkaan.  :psycho:

Jotain 120km tuli tänään kilsoja eikä mitään mainittavia ongelmia esiintynyt. Tupoksen abc:n pihalla meinasi käynnistyksen yhteydessä jumittaa kakkoskurkun läppä niin karjui hetken aikaa lähes täysillä kierroksilla vaan onneksi kuitenkin palautui itsekseen muutaman sekunnin kuluttua. Tuon jälkiin ei enää tuota tehnyt. Eiköhän tuokin ala tuosta notkistuun kun ajelee jonkin aikaa. Takaa kuulunu pieni kolina ja narinakin tuntui häviävän ainakin toistaseks ja alkaa ohjauskin pikkuhiljaa notkistuun. Takapyörän laakeri tuohon pitää vaihtaa kun meinaa hieman jyristää. Jarrusylintereitä vaihdellessa vähän tunnustelinkin että saattaa mennä vaihtoon. Väljä tuo ei kuitenkaan vielä ole.

Tuli myös annettua vähän kenkää tuolla soratiellä niin taisi alkaa karstat irtoaan koneesta kun tuntuu että kiihtyy pikkuhiljaa paremmin.


jta

Takapyörän laakeri olisi nyt vaihdettu. Jotenkin tuntuu että tuo stefa on tässä se vaikein vaihdettava.  :psycho:


Erikoistyökalu.


Veto-akselin tekijällä ollu huono päivä. :psycho:


Takapuskuria vähän maalailin mustalla muovimaalilla ja vielä suoristelin tuota koristepeltiä. Ihan kohduudella istuu nyt paikoilleen kun laittelee useammalla pultilla kiinni. Pitää vielä nuo ruosteet kiillottaa pois teräsvillalla ja alapuolelta rälläkällä teräsharjalla pyhkiä nuo ruosteet ja laittaa sinkkimaalia hillitteen uutta ruostumista.



Koukusta leikoin vielä sen pistokkeen paikan pois kun oli nyt turhana tuossa.

paavo

Mopoja ja prätkiä mä jaksoin laitella samalla innolla. Oli verstaskin siinä kunnossa että
näytti samalle kuin sulla.
Autoissa varsinaista kiinnostusta riitti muutamia vuosia, sitten oli pääasia että pääsi kulkemaan.
Korjasin pakon edessä ja lopulta se loppui ajanpuutteeseen sekä autojen muututtua mahdottomiksi korjata itse.


IsoP

Jälleen on projekti edennyt hyvin ja leimakin hankittu :good: On tuolla vetarin koneistajalla vähän ollu huono päivä kyllä, mutta eiköhän tuo asiansa ajane jos ei tehoja hirveästi lisää etsi :psycho:
Make tea not love

jta

Quote from: paavo on Mon 20.06.2016 22:33:14 (UTC+0300)
Mopoja ja prätkiä mä jaksoin laitella samalla innolla.
Pitkän aikaa oli mullakin ettei kiinnostanu paljoa laitella kuin pakolliset vaan nyt on päässy taas vähän kipinä iskeen.

Ja joo sen verran kattelin tuossa veto-akselissa ettei ole epäkeskoksi tehty. Sekään olisi mikään ihme venäläisen tekemänä.  ::hihsmoke Joskus sattunu etujarrusylinteri mikä oli sorvattu soikeaksi. Liekkö ollu turhapuro koneistamassa.

IsoP

Quote from: jta on Mon 20.06.2016 22:49:59 (UTC+0300)
Quote from: paavo on Mon 20.06.2016 22:33:14 (UTC+0300)
Mopoja ja prätkiä mä jaksoin laitella samalla innolla.
Pitkän aikaa oli mullakin ettei kiinnostanu paljoa laitella kuin pakolliset vaan nyt on päässy taas vähän kipinä iskeen.

Ja joo sen verran kattelin tuossa veto-akselissa ettei ole epäkeskoksi tehty. Sekään olisi mikään ihme venäläisen tekemänä.  ::hihsmoke Joskus sattunu etujarrusylinteri mikä oli sorvattu soikeaksi. Liekkö ollu turhapuro koneistamassa.

Ehkä sen tehdastyöläisen mielessä oli tehdä tietty määrä jotain asiaa ja saada palkka, eikä kytätä laatua  :psycho: Se oli sen järjestelmän ongelma se.
Make tea not love

jta

Suuri maa suuret toleranssit.  ::hihsmoke Ei kait se tuollaisessa jarrusylinterissä nyt niin justiinsa ole, kunhan samalle sentille osuu. Vaihtelin nappikseen uudet satulat niin aloin ihmetteleen että mistä ihmeestä laskee nestettä läpi. Luulin että jäi jarruletku kirimättä ja kokeilin kiristää vaan kiinni oli. Aloin tarkemmin katteleen niin sieltähän se männän vierestä valu norona läpi. Purin sylinterin että on varmaan tiiviste vain hajalla vaan näki ihan silmällä että olikin soikea reikä.

Tänään otin nuo konepellin skuupit käsittelyyn eli maalailin nekin niin saavat samalla kuivua kun muuta touhuaa. Vaihtelin samalla uudet c-pilarin ritilätkin kun vanhat oli särki. Tai no vaihtelin ne jo perjantaina mutta nyt muistin ottaa kuvan.



Irrottelin etu puskuristakin tuon kromikoristeen ja pyyhkäsin noista alapuolelta ruosteet pois rälläkällä. Kovaa tuntuu tuo kromi olevan kun ei teräsharja kunnolla siihen pysty. Samalla aloin katteleen noita etupuskurin kiinnikeitä kun aloin suunnitteleen lisävaloille tellinkiä. Oli viitisen senttiä kierossa toisella puolen kiinnike. Ilmankos tuntui ettei meinaa sopiva kiinnitysreiät kohdilleen. Rautakangella vain raakasti kiinnike suoraksi niin alko jo vähän paremmin sopimaan osat paikoilleen. Jossain välissä oikoa tuo lokasuoja vielä ja korjata vähän tuota puskuria ettei olisi nippareilla kiinni tuo pääty.



Lisävalotelineen suunnittelua

Pokerface

Oonko mä kertonut niistä samaran ja 110 ja mikä se maasturi ny olikaan

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview