News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

paavo

Ohkasesta vedosta tuli mieleen mun Kadett.
Katsastukseen säätivät niin laihalle että potkulaudallakin meni kovempaa.
Leiman saatuani ruuvailin takaisin mieleni mukaiseksi.

jta

Kuulostaa tutulta. Nappiksessa kun oli se sohlokaasari niin ennen katsastusta seosruuvia pari kierrosta kiinni että sai arvot edes välttävästi kohdalleen ja kun konttorilta pääsi kotio niin ruuvia taas auki. ::hihsmoke

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Jotenkin alan jo vittuuntua tuohon daadaan. Ikinä pääse tuolla liikkeelle silloin kun pitäis. Taas alko nykiin ja hävis ettei vastaa kaasuun. Epäilen että taas on tippunut se suutin tuonne kohokammion pohjalle kun on samat oireet kuin aikaisemmin. 

Epäilisiköhän nuo vakuutusyhtiössä jos ottaisin palovakuutuksen tuohon ja tuo palais remontin yhtedessä "vahingossa" samalle päivää.  :kyrp:

jta

Jokohan tuo nyt vihdoin ja viimein olisi syyllinen löytynyt. Ei ollutkaan tuo suutin pudonnut pohjalle vaan löytyikin siitä kaasarin keskellä olevasta ilmasuutin/seosputkesta? melko iso roska. Ei ainakaan enään ollut minkäänlaista nypyttämistä tasakaasulla. Täyskaasulla oli vielä ohkanen veto mutta siihenkin löytyi lopulta se syy. Kakkoskurkku ei auennutkaan enään tuon yhden jousen laiton myötä kun se käänsi siinä sitä yhtä vipua mikä estää kakkoskurkun aukeamisen. Tuon jousen kun otti pois niin alkoi kakkoskurkkukin aukeaan ja kummasti alkoi vetojakin löytyyn enemmän. Liekkohän tuon jousen paikka oikeastikkaan tuossa. Kokeilin sitä siihen uudelleen kun se siinä olikin silloin auton mulle tullessa.

Pissapojan suuttimet vaihdoin vielä kertaalleen kun ei nuo halunneetkaan pysyä paikoillaan mitkä aiemmin laittelin. Nämä on mutterilla paikoillaan niin luulisi pysyvän.



Nyt sitten vielä testailla että joko se tuo ryyppy alkaisi pelaan pikkuhiljaa niinkuin pitäisi vai joutuuko sitä patentoimaan.


paavo

Rajan toisella puolella saisit jo mitalin tuon kanssa tappelemisesta ::osmoke

jta

Toisaalta en kyllä ihmettelisi jos tuohonkin aiheeseen joku prenikka löytyisi kun tuntuu että joka kissanristijäisiin joku löytyy.  :psycho:

KH

Quote from: jta on Wed 13.07.2016 17:32:15 (UTC+0300)
Jotenkin alan jo vittuuntua tuohon daadaan. Ikinä pääse tuolla liikkeelle silloin kun pitäis. Taas alko nykiin ja hävis ettei vastaa kaasuun. Epäilen että taas on tippunut se suutin tuonne kohokammion pohjalle kun on samat oireet kuin aikaisemmin. 

Epäilisiköhän nuo vakuutusyhtiössä jos ottaisin palovakuutuksen tuohon ja tuo palais remontin yhtedessä "vahingossa" samalle päivää.  :kyrp:

Megasquirt. Edis 4. ::hihsmoke
Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

jta

Tekis mieli kyllä toisaalta alkaa mega ruuttaa sovitteleen vaan ei taida kannattaa. Tulee aika kalliiksi kuitenkin tehdä. Vaikka alkupään ruuttaa ja käytettyjä bolt-on palikoita käyttäisi niin äkkiä palaisi sellaiset 600-800€ enkä ole varma että onko tuohonkaan summaan vielä huomioitu ihan kaikkea.

Ja välillä jotain muutakin kuin autoja. Nyt löytyi ainakin yksi potentiaalinen vikakohde tuosta öljypolttimesta. Näkyi pumpussakin olevan suodatin yhden ruuvin alla. Kaippa tuo oli jo aika puhdistaa kun 14 vuotta ollukkin ilman ettei ole auottu kertaakaan. Melko likainen jo oli. Pitää seurata että auttoiko tuo siihen ettei sammuilis enää tuo kattila.


jta

Mitsua rassasin tämän illan niin sai senkin nyt sitten pois päiväjärjestyksestä. Vaihtelin vaihteisto-öljyt, pesin konehuoneen ja vaihtelin laturin- ja ilmastoinnin remmin. Vielä mikään kiire olisi remmin vaihdolla ollu kun ilmastoinnin/ohjaustehostimen remmi oli vasta osittain halki.


Ja oli tässäkin tarttunu jotain metallia tuonne remmiin. Ilmastoinnin remmissä enemmän kuin laturin.


Muistin vielä sellaisenkin jutun että ei tuo takaluukun keskuslukko pelaa niin johtohan sieltä oli poikki niinkuin uumoilinkin. Samalla korjasin takalasin lämppärin johdonkin kun oli kuori murtunu ja oli muutaman millin matkalta kuparit näkyvillä. Saas nähdä missä vaiheessa saa alkaa muita johtoja korjaan kun näkyi murtuman alkuja olevan niissäkin. Miksihän tuollaseen paikkaan pitää laittaa noin kovakuorista johtoa mikä sitten murtuu ajanmittaan.


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview