News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Askartelinpaskartelin diodin herätevirtajohdon väliin. Pitäis vielä jossain välissä käydä tuo laittaan paikoilleenkin.


Ledskukkuu

Oliskohan tuosta 1 faradin konkasta mitään hyötyä tuohon salkkuun.  :think:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

nyyyps

Mistä tahansa on hyötyä, jos sellainen vain sattuu jouten olemaan. :jepso:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Joku hihi vehkeisiin tarkoitettu konkka?  :think: Hyötyjä voisi olla että tuo tasaa isompia virtapiikkejä eikä rasita niin pahasti virtalähdettä mutta taas joka kerta kun tuo on irti sähköistä niin se pitää ladata uudestaan. Saattaa virtalähde olla ihmeissään kun heti kiskastaan kaikki irti mitä saadaan kun laittaa virrat päälle jos siihen ei laita jotain rajotinta väliin.


Vaan ei kyllä voi ymmärtää että mikä tätä autoa vaivaa. Ei taaskaan lähteny startti pyörittään mutta heti kun apuvirtaa anto niin samontein käyntiin. Joko uusi akkukin on huono tai sitten tää hukkaa sähköä johonkin.

Diodihässäkkä ei nostanut kuin 0,1V latausjännitettä eli nyt kylmänä pysyy jännite 14,25V ja kun lämpiää niin jännite on siinä 14,1V ja oikein raskaalla kuormalla 13,95V. Saisi olla korkeampi.

Ja nyt kun tuossa auton alla makoilin tuota diodia laittaen niin huomasin että vesipumppu taitaa alkaa vuotaan. Ei hirveästi kiinnostaisi alkaa pakkasessa vesien kanssa lotraileen. Alkaa pikkuhiljaa jo harrastajaakin vituttaa.


Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Aika erikoinen tämä starttausvika.  Tänään ei taaskaan halunnu alkaa pyörittään mutta kuulin kun solenoidi veti niin samalla kuului sellainen pieni urahdus niinkuin yrittäisi pyörittää. Kokeilin huvikseni että laitoin vaihteen päälle ja tönäisin autoa vähän taaksepäin että kone pyörähtäisi ja kokeilin uudelleen startata niin sehän lähtikin pyörittään. Heikosti tosin mutta pyöritti kuitenkin. Ei lähtenytkään heti käyntiin ja sammui niin ei lähtenyt taaskaan pyörittään ennenkuin pyöräytti moottoria taaksepäin. Osaa kyllä olla erikoinen vika. Pitää kait se vielä kokeilla toisella startilla vaikka en kyllä usko että tuossakaan vikaa pitäisi olla kun on uudet hilut startissa.

Ja nyt kun pihalle asti taas pääsi niin raiskasin vanhasta puolipeitosta tuohon sellaisen varttipeiton joka peittää vain etulasit. Puolipeittoa kun ei tähän autoon saa päälle antennin takia.

Pari kännykkä räpsyä.

paavo

Puolipeittoa kun ei tähän autoon saa päälle antennin takia.



Lyhyet kädet :think:

jta

Tai liian iso maha.  :think: Tai sitten kun on tuollanen melkein 1,5 metrinen antenni keskellä kattoa minkä irrottaminen vaatii oman erikoisavaimensa.

IsoP

Quote from: jta on Mon 14.11.2016 19:59:47 (UTC+0200)
Aika erikoinen tämä starttausvika.  Tänään ei taaskaan halunnu alkaa pyörittään mutta kuulin kun solenoidi veti niin samalla kuului sellainen pieni urahdus niinkuin yrittäisi pyörittää. Kokeilin huvikseni että laitoin vaihteen päälle ja tönäisin autoa vähän taaksepäin että kone pyörähtäisi ja kokeilin uudelleen startata niin sehän lähtikin pyörittään. Heikosti tosin mutta pyöritti kuitenkin. Ei lähtenytkään heti käyntiin ja sammui niin ei lähtenyt taaskaan pyörittään ennenkuin pyöräytti moottoria taaksepäin. Osaa kyllä olla erikoinen vika. Pitää kait se vielä kokeilla toisella startilla vaikka en kyllä usko että tuossakaan vikaa pitäisi olla kun on uudet hilut startissa.

Vastaavan vikaan olen joskus törmännyt eräässä Kontio-Sisussa. Siinä tosin ei viittiny vaihteella moottoria pyöräyttää, mutta isolla avaimella kampiakselin päästä pieni pyöräytys ja taas toimi kuin ei mitään. Vaihtoon se stratti meni, mutta ei mielikuvaa olisko diagnosoitu tarkemmin mikä se vika lopulta oli  :think: Oire kuitenkin sama.

Startista tuli mieleen joskus yhden kaivurin startti joka jäi käynnistäissä päälle kun avaimenperä oli kiilautunu sopivasti pitämään avainta starttausasennossa. Kuski tajus tilanteen kun huomas savun nousevan kun oli kuumunu niin paljon että maalit paloin pois  :psycho: Silti se toimi monta vuotta sen jälkeen ihan hyvin. Avasin sen uteliaisuuttani ennen kuin meni vaihdossa uuteen ja hitosti sellasta tummaa pölyä sisällä ja harvinaisen kitkerä haju. Ihme että se niin kauan toimi  ::osmoke
Make tea not love

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview