Oletko huolestunut jos cd-musiikki katoaa?

Started by jiidee, Fri 29.06.2007 14:26:42 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Trinity

Taidan olla aika vanha, jos nykynuoriso ei tunne kohta enää cd-levyjäkään ja minä muistan c-kasetitkin...  :parku:
hush little baby, don't say a word,
never mind that noise you heard
it's just the beasts under your bed,
in your closet, in your head
- Metallica: Enter Sandman-

Örtzi

Quote from: Trinity on Sat 21.07.2007 10:24:14 (UTC+0300)
Taidan olla aika vanha, jos nykynuoriso ei tunne kohta enää cd-levyjäkään ja minä muistan c-kasetitkin...  :parku:
Mulla on ollu 8-raita-nauhurikin..  :sorry:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Lexa

Quote from: Trinity on Sat 21.07.2007 10:24:14 (UTC+0300)
Taidan olla aika vanha, jos nykynuoriso ei tunne kohta enää cd-levyjäkään ja minä muistan c-kasetitkin...  :parku:
Mulla on kaapeissa vielä C-kasetteja ja nauhuri, ja ihan käytössä löytyy vinyylisoitin ja läjä kiekkoja. :nykytaide:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

jopotus

Quote from: Lex Arma on Sat 21.07.2007 11:06:19 (UTC+0300)
Quote from: Trinity on Sat 21.07.2007 10:24:14 (UTC+0300)
Taidan olla aika vanha, jos nykynuoriso ei tunne kohta enää cd-levyjäkään ja minä muistan c-kasetitkin...  :parku:
Mulla on kaapeissa vielä C-kasetteja ja nauhuri, ja ihan käytössä löytyy vinyylisoitin ja läjä kiekkoja. :nykytaide:

jos ostan musiikkia niin ostan sen kyllä kiakolla... ääni pesee kyllä cd:t ja mp3:set kyl kyl.. :good:

jiidee

Quote from: jopotus on Fri 24.08.2007 15:14:44 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Sat 21.07.2007 11:06:19 (UTC+0300)
Quote from: Trinity on Sat 21.07.2007 10:24:14 (UTC+0300)
Taidan olla aika vanha, jos nykynuoriso ei tunne kohta enää cd-levyjäkään ja minä muistan c-kasetitkin...  :parku:
Mulla on kaapeissa vielä C-kasetteja ja nauhuri, ja ihan käytössä löytyy vinyylisoitin ja läjä kiekkoja. :nykytaide:

jos ostan musiikkia niin ostan sen kyllä kiakolla... ääni pesee kyllä cd:t ja mp3:set kyl kyl.. :good:

Plussaa tuli ... +plop
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )


Betonishamaani

Quote from: jopotus on Fri 24.08.2007 15:14:44 (UTC+0300)
Quote from: Lex Arma on Sat 21.07.2007 11:06:19 (UTC+0300)
Quote from: Trinity on Sat 21.07.2007 10:24:14 (UTC+0300)
Taidan olla aika vanha, jos nykynuoriso ei tunne kohta enää cd-levyjäkään ja minä muistan c-kasetitkin...  :parku:
Mulla on kaapeissa vielä C-kasetteja ja nauhuri, ja ihan käytössä löytyy vinyylisoitin ja läjä kiekkoja. :nykytaide:

jos ostan musiikkia niin ostan sen kyllä kiakolla... ääni pesee kyllä cd:t ja mp3:set kyl kyl.. :good:
Tarkoittaako tuo, että musiikkivalikoimasi on rajallinen, vai että waretat  :think:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



Lexa

Ei kaikkea enää saa vinyylillä.. :sorry: Kyllä mäkin tykkään, mutta kun musiikki mitä kuuntelen, tulee harvoin lätylle muutoin kuin CD:llä...
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

jiidee

Vinyylisoitinta ei ole vielä, kun ei tarpeeksi hyvään ole varaa (edes käytettynä), mutta jos joskus jotain mp3:sena kuulee ja tykkää, niin kyllä se melkein pitää alkuperäinen cd ostaa että tietää miltä se oikeasti kuulostaa. Saa kaupanpäälle sen hyvän äänenlaadun ja dynamiikan. Joissain levyissä se on onnistuttu miksausvaiheessa lähes tuhoamaan...

Tässä on muuten nykyaikainen ja edullisen pään LP-soitin:
http://www.project-audio.com/main.php?prod=rpm1&cat=turntables&lang=en
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

jopotus

Quote from: jiidee on Sun 26.08.2007 08:53:28 (UTC+0300)


Tässä on muuten nykyaikainen ja edullisen pään LP-soitin:
http://www.project-audio.com/main.php?prod=rpm1&cat=turntables&lang=en

on aikas villin näkönen.. ::hihsmoke  sitte ku ne kehittää sellasen mikä toimii vaakatasossa.. olis hiano seinällää meinaa  :jepso:

ukko

Quote from: jiidee on Fri 29.06.2007 14:26:42 (UTC+0300)

Nykynuoret eivät ole kuulleet mihin laatuun cd:ltä soitettu musiikki kykenee ja eivät siksi arvosta sitä, mp3-musiikki on ainoa mitä osataan arvostaa. Vakavammat harrastajat ovat siirtyneet jo flack lossless -formaattiin ja cd-soittimia ei enää niin paljon käytetä...

Huolestuttaako cd-levyjen katoaminen kaupasta ja niiden siirtyminen nettimyyntiin, eli tyyliin maksa ja lataa tiedosto?

Kyllä minua hieman huolestuttaa CD-levyjen mahdollinen katoaminen. Varsinkin jos nettikaupasta ei saa ostettua lossless -audio tiedostoja kuten esim. FLAC-tiedostoja vaan kaikki myydää MP3:sina. Mielestäni jokainen saisi itse tehdä MP3:sensa eikä niitä pitäisi myydä lainkaan. Jos haluan ostaa levyjä netistä tai kaupasta haluan ostaa ja maksaa täydestä äänestä, en mistään pakastusta paskasta.
Ostinpa joku aika sitten levysoittimen, kun teki mieli kuunnella vanhoja LP-levyjä, vanhat LEd Zeppelin -levyt ovat kyllä rautaa. Taitaa jossain kaapin pohjalla olla vielä muutama c-kasetti.
"I pull the blinds then I take my clothes off
Dance around the house like nature boy
My genitalia and pectoral muscles aren't
Quite what I would like them to be
But you don't see me
No one can see me
"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview