V6 moottori

Started by peter, Thu 25.09.2008 18:23:43 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peter

Varmaan joku viisas nauraa tälle kysymykselle, mutta kysyn silti. Tuossa ois pihalla v6 moottorilla oleva pösö. Kone käy epätasaisesti, niin katsoin vikakoodinlukijalla. Ilmoittaa että 6. sylinterin sytytysvika. Ensiksi ajattelin ennen kalliimpia temppuja kokeilla sytytystulppaa. No puolet pystyy ihan helposti katsomaa, mutta toiset puolet on helvetinmoisen purun takana. Nyt kysyisin mistä helvetistä mä tiedän mikä on kuudes sylinteri? En kehtais puolta konehuonetta purkaa todetakseen että se oli se viimeinen.  :psp:

Kastori


D-ude

MInulla oli sama vika v6 nissanissa. Puola oli sökö/eisökö päivästä riippuen. piti kattoa se toiminta oskulla, ku diagnostiikka ei silti sitä oikein näyttänyt. Jokaiselle sylinterille ikioma puola :drool: :drool:
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

peter

#4
Naurakaa vaan sille "pösölle"  :ras:

Aattelin vaan onko noissa v6 koneissa joku vakiojärjestys vai kaikissa joku oma systeemi?

1 2 3   3 2 1   4 5 6

4 5 6   6 5 4   1 2 3

:blink:


PajakkiVasseli.com

Sytysjärjestyksestä en varmaksi sano,mutta todennäköisesti puola kakkana
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

peter

Quote from: passeli on Thu 25.09.2008 21:40:52 (UTC+0300)
Sytysjärjestyksestä en varmaksi sano,mutta todennäköisesti puola kakkana
Samaa ne arvaili muuallakin. Ja tuntuu olevan ihan tyyppivika. Kyseessähän oli siis PÖSÖ  :ras:

PajakkiVasseli.com

Quote from: peter on Thu 25.09.2008 21:42:45 (UTC+0300)
Quote from: passeli on Thu 25.09.2008 21:40:52 (UTC+0300)
Sytysjärjestyksestä en varmaksi sano,mutta todennäköisesti puola kakkana
Samaa ne arvaili muuallakin. Ja tuntuu olevan ihan tyyppivika. Kyseessähän oli siis PÖSÖ  :ras:
halpoja osia tiedossa  :nopsu:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

McCLANE

eiköhän se kuutos pytty ole se viimeinen kun lähdetään jakopäästä laskemaan
sytytys järjestykselle voi olla enemmän vaihtoehtoja, tossa joku pösön moottori

http://www.autowiki.fi/index.php/PRV-moottori
ask a stupid question - get a stupid answer.

IsoPahaJolppi

#9
 :think: Jos näin mistään mitääntietämättömänä maalaisena ajattelee sitä mikä on kuudes sylkkä, niin voisin ajatella että ne menee vuorotahtiin samoin kuin kampiakselilla menevät kiertokankien kaulat.


Eli kuvassa olevan v-6:sen jakopää on vasemmalla.
Jos siitä löytyy kampiakselin hihnapyörän päästä sytkien asteikko,ja jos sen kääntää nollakohtaan ja kokeilee siinä öljykorkin kohdalla olevasta sylinteristä tulpanreijästä ruuvimeisselillä, onko mäntä ylhäällä. Sikäli kun männänlaki tuntuu, niin kuutossylinteri löytyy vastakkaisesta kulmasta.
2 4 6
1 3 5
(toivottavasti edes jotain tolkkua sait)



Kuitenkin murphyn lain mukaan se on se viimeinen sylinteri mihin pääsee käsiksi, joten kato suoraan se tulppa mikä on siellä kaikkien romujen alla. (eikä se sitten kuitenkaan ole se oikea sylinteri.)

Tietysti yksi keinohan on kokeilla ottamalla yksi tulpajohto kerrallaan pihdeillä irti virranjakajasta (jos on niin vanha kone missä on jakaja) tai tulpan päästä niin käyntiäänestä voi kuulostella onko vaan kipinä kateissa jostain pytystä. Etukäteen vaan kylmästä koneesta herkistelee ne piuhat varovasti, ettei ne ole ihan juntturissa siinä jakajan kannessa, niin saattavat jäädä jopa ehjiksi.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview