News:

Apachefoorumi.net
Raikasta ja ravitsevaa sielunruokaa.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Mustis

Mnää olen tässä apatsella roikkumisen aikana ollut havaitsevani täällä jokusia hamsseja.  :bonjour:

Itse olen "silentkey" (tunnus on henkissä ja ra-lehti tulee kotio), kun ei tähän taloon saa aneettia laittaa ja möin tänne muuttaesani 2m ration pois. Viimeaikoina on muut harrasteet ajaneet ohi muutoinkin, mutta ehkäpä taas jonain päivänä cq kaikuu... Nykyään kun pääsis jo hf-taajuksille ilman cw:tä. Tuommoinen on huudellut pidemmän aikaa http://www.yaesu.com/indexVS.cfm?cmd=DisplayProducts&ProdCatID=102&encProdID=0372FA803B7BBADBF3076C94ACA7A8C5&DivisionID=65&isArchived=0 Siihen tuneri persiiseen, niin sais veneessäkin takastaagin hehkumaan...

Apatse jotaa odotellessa... vai onko se Apatseontheair AOTA

PerseVän VeREvvÄÄ!
:notworthy: :huraa: :notworthy:

jta

Quote from: Griffin on Fri 04.03.2011 22:45:21 (UTC+0200)
Niimpä :jepso:

On tuo "korjailu" kyllä meleko säälittävää räpeltämistä :hahaa:
Kun näkisitkin lähempää tuon...  :psycho:

Quote from: Mustis on Sat 05.03.2011 02:37:12 (UTC+0200)
Mnää olen tässä apatsella roikkumisen aikana ollut havaitsevani täällä jokusia hamsseja.
Saman oon pistäny merkille että joitain täälläkin on. Itse en tosin hamssi puolella ole mutta jonkin sortin harrastaja kuitenkin. Tosin en hirveesti oo itekkään aalloilla nyt ollut kun muka kaikenmaailman muuta tekemistä on eikä oikein enää yöllä jaksa päivystellä josko joku ois äänessä.

Ja rojektiin taas lisää päivitystä.
Tänään saatiin akseliin tehtyä uusi ns. huoltoluukku kun vanhan oli korroosio nakertanu jo aika pahaksi. Myöskin saatiin navat kasattua ja renkailleen jo akseli seisomaan. Aisakin olisi jo paikallaan. Samalla sai vähän niputeltua siistimmin noita sähköjohtoja. Sähkötkin ois muuten saatu tänään tehtyä mutta joku ol imenny laskemaan johdon pituuden väärin niin eipä riittänykkään enää tuo loppupätkä rasialta pistokkeelle asti. No huomenna ostaan lisää johtoa ja vähän johdon kiinnikkeitä etteivät ois pelkkien nippareiden varassa. Kunhan saapi seuraavaksi tuon rungon pultattua akselille niin muistaa sitten kiristää nuo laakerit ja renkaan mutterit ettei karkaa ajon aikana.




=Juku=

Quote from: Mustis on Sat 05.03.2011 02:37:12 (UTC+0200)
Nykyään kun pääsis jo hf-taajuksille ilman cw:tä.
Apatse jotaa odotellessa... vai onko se Apatseontheair AOTA
Se CW:hän siinä parasta on - menee läpi ja kaikki ei ymmärrä  ::hihsmoke

AOTA  :lach:

Me first (rules of traffic)

Mustis

Quote from: Juku on Mon 07.03.2011 23:12:18 (UTC+0200)
Quote from: Mustis on Sat 05.03.2011 02:37:12 (UTC+0200)
Nykyään kun pääsis jo hf-taajuksille ilman cw:tä.
Apatse jotaa odotellessa... vai onko se Apatseontheair AOTA
Se CW:hän siinä parasta on - menee läpi ja kaikki ei ymmärrä  ::hihsmoke

AOTA  :lach:

Mun sävelkorva ei toimi cwhen, merkit ei vaan soi mun korvissa. Olen yrittänyt parillakin eri metodilla opetella, mutta ei kun ei. Pitäis varmaan pumppu ja piippari hankkia, jos seuraavaksi yrittäisi opetella antamalla merkkejä kopittamisen sijasta.

Pitäsikö tehdä AOTA awardi?

PerseVän VeREvvÄÄ!
:notworthy: :huraa: :notworthy:

jta

Eipä se tuo piipitys oikein suju mullakaan.  Hermot vaan menee tuon kuuntelussa.  :psycho:

9.3.2011
Vihdoin saatiin runko nostettua pyörille. Nyt ei tosin kerinny kuin kiristää laakerit ja hieman suunnitella miten tuon uuden saranan mastolle laittaa. Rungon kiinnikkeet jolla tuo tulee aisaan kiinni sai fosforihappo kylpyyn käskyn. Ei kehdannu täysin ruosteisia kiinnikkeitä laitella vasta maalattuun runkoon.




jta

10.3.2011
Tänään saatiinkin tehtyä sähköt loppuun ja maalailtua nuo rungon kiinnikkeet jotka viime yön likosivat fosforihapossa. Ihan täysin puhtaiksi eivät kerinneet lähteä mutta ei kuitenkaan paljoa ruostetta jäänyt.


=Juku=

Kerran mulla oli niin pehmyt auton ovi, että sormella meinasi mennä alareunasta läpi. Onneksi oli fosforihappoa kaadettavaksi oven sisään ennen katsastusta. Kova kuin kivi!  Myöhemmin kippasin sinne jäteöljyä pitämään sinistyksen hengissä.

Me first (rules of traffic)

jta

Sekös muka kovettaakin ruostunutta peltiä?  :think:

Tänään saatiin sarana hitsattua paikoilleen ja runko kiinnitettyä aisaan. Myöskin saatiin turva vaijerille paikka suunniteltua. Seuraavaksi pitäisikin sitten maston kiinnikkeet hitsata saranaan ja tuo vaijerin renksu aisaan. Tuon jälkeen päästäänkin jo tekeen vihdoin ja viimein reunat ja pohja kärryyn.


jta

Tänään lähtikin hommat luistaan hyvin ja saatiin tehtyä vinssi systeemit valmiiksi niiltä osin ettei tarvii kuin hieman silotella ja vetasta väriä pintaan. Myöskin maston tuki ja vinssin koukulle paikka tuli tehtyä. Turvavaijerikin sai renkulansa aisaan. Maston alkupääkin saatiin hitsailtua saranaan kiinni joten alkaa oleen loppujen lopuksi jo loppu suoralla tämä projekti.


=Juku=

Quote from: jta on Sat 12.03.2011 01:25:13 (UTC+0200)
Sekös muka kovettaakin ruostunutta peltiä?  :think:
Se muuttaa punaisen (pehmeän ja vesiliukoisen) ruosteen siniseksi oksidiksi, joka on paljon kovempaa.

Me first (rules of traffic)

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview