Yleistä kamerakeskustelua

Started by Juggernauter, Thu 19.05.2011 11:47:55 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lexa

Quote from: Susi on Fri 17.06.2011 16:55:15 (UTC+0300)
Tapahtumissa ois mukava kuvata lähempääkin kuin pelkällä 18-55mm pökäleellä :jees: Meinaattekos työ että tuommoisella halvalla 75-300 putkella ei käytännössä saa tarkkoja kuvia ollenkaan? :blink:

E: Siis aika satunnaiseen käyttöön se tulisi... :think:

E2: ..ttusaatana, nyt vasta tajusin miksi kuvat tuntuu aina olevan niin keskinkertaisia siihen intin vanhaan kameraan verrattuna. Kittiputki :facepalm:
En todellakaan meinaa - Mulla on Tamron LD 70-300mm F/4,0-5,6 Di ja makso alle 200, ja jos ei tuota huonoa valovoimaa huomioida niin hyvää kuvaa sillä saa... pitää vaan olla valaistus kohdallaan...

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Susey

Quote from: LeX on Fri 17.06.2011 18:17:20 (UTC+0300)
Quote from: Susi on Fri 17.06.2011 16:55:15 (UTC+0300)
Tapahtumissa ois mukava kuvata lähempääkin kuin pelkällä 18-55mm pökäleellä :jees: Meinaattekos työ että tuommoisella halvalla 75-300 putkella ei käytännössä saa tarkkoja kuvia ollenkaan? :blink:

E: Siis aika satunnaiseen käyttöön se tulisi... :think:

E2: ..ttusaatana, nyt vasta tajusin miksi kuvat tuntuu aina olevan niin keskinkertaisia siihen intin vanhaan kameraan verrattuna. Kittiputki :facepalm:
En todellakaan meinaa - Mulla on Tamron LD 70-300mm F/4,0-5,6 Di ja makso alle 200, ja jos ei tuota huonoa valovoimaa huomioida niin hyvää kuvaa sillä saa... pitää vaan olla valaistus kohdallaan...

Tuossa 500D:ssa on vielä niin pieni kenno että valovoiman on oltava kohdillaan ettei kuvat ala kohista ja värit vääristyä.. :jees: Hmm-mm, täytynee vähän panostaa sitten seuraavaan.

Sceme

#22
Ei siitä hyvästä valovoimasta tarvi miljoonia maksaa.. Mulla on Tamronin 17-50mm f/2.8 VC (kuvan vakain) ja alle 400€ uutena.

http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=7

nyyyps

Quote from: Sceme on Sat 18.06.2011 12:29:18 (UTC+0300)
Ei siitä hyvästä valovoimasta tarvi miljoonia maksaa.. Mulla on Tamronin 17-50mm f/2.8 VC (kuvan vakain) ja alle 400€ uutena.

http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=7
Elukat jää kauas, muuten ihan jees. :think:
Kameran kanssa yleensä lähen kaheksalta illalla liikkeelle, jos lähen. Nyt tosin on yöt läpeensä niin valosat, että sen puolesta kittiputkella pärjäis, mutta enhän mie rynnäkkönorsu pääse tarpeeksi lähelle elikoita, ei vain maltti riitä. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Sceme

Pidemmän polttovälin putket ei oo ihan niitä helpompia kuvauskavereita hämärässä.. Mulla on se teoria, että jos polttoväli ei riitä ni kävelen lähemmäks.


Susey

Mutta tuohan ei taas tapahtumissa toimi, voi olla että lentää ulos kuin leppäkeihäs jos lavalle menee heilumaan. :psp:

jta

Quote from: Sceme on Sun 19.06.2011 20:32:24 (UTC+0300)
Pidemmän polttovälin putket ei oo ihan niitä helpompia kuvauskavereita hämärässä.. Mulla on se teoria, että jos polttoväli ei riitä ni kävelen lähemmäks.
Kävelee?!  :shock:  :parku: Autollahan se pitää lähemmäs päästä.  :psp:

Quote from: Susi on Sun 19.06.2011 20:46:16 (UTC+0300)
Mutta tuohan ei taas tapahtumissa toimi, voi olla että lentää ulos kuin leppäkeihäs jos lavalle menee heilumaan. :psp:
Hyppää jääkiekkokaukaloon korkeaan polviasentoon ja huutaa pelaajille että nyt sitten kunnon poseeraus ja hymyä.  :psp:

Sceme

#27


Voiko noi olla kuolleita pikseleitä vai ennemmin roskia kennon päällä koska tulee näkyvii vaa pitkällä valotuksella kuvattaessa. Tätä kuvaa esim valotettu n. 3min. Oon kattonu muita kuvia ni samat pikselit näyttää ihan normaaleilta, toisaalta.. ku avaan noi kuvat (RAW) photoshopilla ni noi pisteet häviää, mutta photoshopissa saattaa olla joku ominaisuus mikä automaattisesti korjaa kuolleet pikselit valokuvista.

[EDIT] Vastaus löydetty. Kuumia pikseleitä, johtuu kennon kuumenemisesta.

nyyyps

Quote from: Sceme on Sun 19.06.2011 20:32:24 (UTC+0300)
Pidemmän polttovälin putket ei oo ihan niitä helpompia kuvauskavereita hämärässä.. Mulla on se teoria, että jos polttoväli ei riitä ni kävelen lähemmäks.
Jos voitat karhun painisilla niin mikä jottei. :good:
Ei tohi häiritä elläinten pesimärauhaa ja soitimia. Ja sitä varten on se jalaka mukana.
Ja jos ei osta satasen putkea, niin saapi sitä valovoimaaksi siihen ihan nokko.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Susey

Quote from: omglolnoob on Tue 21.06.2011 20:57:55 (UTC+0300)
Quote from: Sceme on Sun 19.06.2011 20:32:24 (UTC+0300)
Pidemmän polttovälin putket ei oo ihan niitä helpompia kuvauskavereita hämärässä.. Mulla on se teoria, että jos polttoväli ei riitä ni kävelen lähemmäks.
Jos voitat karhun painisilla niin mikä jottei. :good:
Ei tohi häiritä elläinten pesimärauhaa ja soitimia. Ja sitä varten on se jalaka mukana.
Ja jos ei osta satasen putkea, niin saapi sitä valovoimaaksi siihen ihan nokko.
Jos kiinnittää tähtäinkiskon ja taktisen valon :think:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview