Turvavyö faktaa.(valistusta;-)

Started by heguli.tre, Fri 09.10.2009 06:52:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

heguli.tre

Seuraava on lainattu Tekniikanmaailman 16/09 numerosta. Takapenkillä istuu 108 kg painava ihminen, joka ei laita turvavöitä kiini.
Paino törmäystilanteessa, jolla voimalla hän iskeytyy etupenkkiläisten niskaan:
50km/h = 4324 kg
70km/h = 8432 kg
90km/h = 14053 kg
110km/h = 20971 kg
-Joten noista voimista/massoista voi helposti päätellä, kannattaako kuljettajan lähteä liikkeelle, mikäli vyöt ei ole kaikilla kiinni..... Tämä on kylmää matikkaa, eikä todellakaan mitään joutavaa holhoamista..

-Joo, pitkästä aikaa kirjoitin yleensäkään jotain, ja heti näin kuivaa tietoutta. :think:
-two beer, or not two beer..........

Atomisaattori

Asia tekstiä :good:
Extremeltä löytyy sitten kuvia siitä kun ei niitä vöitä pidetä. Aina ei tosin niistäkään ole hyötyä.

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

heguli.tre

Olen aina vaatinut, että kaikkien vyöt on kiinni. Muuten ei mun pösö liikahda minnekkään. ::osmoke Tiukkapipoksikin on nimitelty, vaan siitä viis, auto ei liiku silti. :nope:
-On ollut kyydittäviä, joille pitää lähes rautalangasta vääntää selitys, ennenkuin tajuavat, että myös takapenkillä pitää käyttää turvavöitä.... :nono:.. sellasta se on, jos ei ymmärrä fysiikan lakeja, heh..  Onhan selvää, ettei niistä ole aina apua, mutta parempi, kuin ilman...
-two beer, or not two beer..........

Memme


heguli.tre

-Miten niin mies?  :lach:  Henkillöhän siellä istuu. En tiedä miksi ovat tuon painon ottaneet laskuperustakseen, mutta kai se on ollut jonkinlainen keskipaino, tai jotain.. No, painetaanhan tässä ittekkin jonkin verran,, siis aikas lähellä on tuo, ja olen kyllä mies.. :jepso:
-two beer, or not two beer..........


Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Örtzi

Itse käytän turvavyötä etu- ja takapenkillä. Auton kun käynnistää, niin vyö on automaattisesti päällä. Takanakäyttöä on joutunut hiukan opettelemaan, ei ole niin automaattista kuin edessä, mutta asiakseni olen tuon myös ottanut. Edessäoleva tuskin haluaa 120 kiloista laardikasaa niskaansa..
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


Memme

Quote from: LexA on Fri 09.10.2009 08:10:30 (UTC+0300)
Tais Memme viitata omaan miehekkeeseensä. :jepso:

Juuri näin LexAseni, juuri näin  :jepso:

Kyllä me kummatkin pidetään turvavöitä autossa ollessa. Miehellä oli ennen sellainen tapa ettei pitänyt. Minä sille motkotin että "nyt se turvavyö kiinni saakeli"  :angry:  Alkoihan se oppimaan  ::hihsmoke
Ja ei muuten liikahda meilläkään auto, ennen kuin kaikki on vöissä  :nopsu:

heguli.tre

Quote from: Örtzi on Fri 09.10.2009 08:13:20 (UTC+0300)
Itse käytän turvavyötä etu- ja takapenkillä. Auton kun käynnistää, niin vyö on automaattisesti päällä. Takanakäyttöä on joutunut hiukan opettelemaan, ei ole niin automaattista kuin edessä, mutta asiakseni olen tuon myös ottanut. Edessäoleva tuskin haluaa 120 kiloista laardikasaa niskaansa..
-Jep, mulla on yksi tuttu taksikuski, jota olen joskus kuskannut. Heh, siinä vasta on jääräpäinen herra. No, niillähän ei ole itsellään turvavyö pakkoa, ja näin ollen ei millään meinannut laittaa vyötä kiinni... No, laittoi, kun sanoin, että muussa tapauksessa sun pitää soittaa itsellesi taksi... ::hihsmoke
-Onhan se sellanen automaatio, kun istuu ruuheensa, ensimmäiseksi vyö menee kiini.. Ilman vyötä ajaminen, on vähän samanlainen tunne, kuin pyssysankarilla, kun ei ole colttia uumalla... :think:
-two beer, or not two beer..........

Lexa

Quote from: heguli.tre on Fri 09.10.2009 08:32:01 (UTC+0300)
-Jep, mulla on yksi tuttu taksikuski, jota olen joskus kuskannut. Heh, siinä vasta on jääräpäinen herra. No, niillähän ei ole itsellään turvavyö pakkoa, ja näin ollen ei millään meinannut laittaa vyötä kiinni...
On niillä ihan sama turvavyöpakko kun muillakin. Jokaisessa autossa jossa on turvavyö,sitä on käytettävä auton liikkuessa.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview