News:

Apachefoorumi.net
Raikasta ja ravitsevaa sielunruokaa.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

jta

#360
Jännitteensäätimeen hiilet vaihdettu. Loppupeleissään aika helpot nuo oli vaihtaa. Löytyi nappiksen irto laturista kohtuulliset hiilet. Harmi kun ei toista pitempää löytynyt niin joutui tyytymään että toinen on lyhyempi.

Joku varmaan miettii että onko tuossakaan järkeä alkaa hiiliä vaihteleen niin varmaankaan ei mutta tulipahan harrasteltua kun ei uuttakaan raskinu ostaa eikä sitä tähän hätään edes olisi saanutkaan.


jta

Eipä kuulu enää vikinää eli ilmeisesti laturin laakerit oli siihen syyllinen.

Huomenna voisi käydä vikalistan tähänkin hakemassa. Päästöt varmaan on sellaiset josta pomppaa vaan huono tuollekkaan mitään tehdä vielä tässä vaiheessa kun ei ole vehkeitä millä mittoa. Sain kuitenkin perussäädöt kohdilleen eli nyt suunnilleen käy kunnolla eikä enää haise pakokaasukaan sille että kävisi kovin rikkaalla. Pikku säätöjä varmasti joutuu vielä tekemään.

Samalla tutkailin että miksi ei vettä tule kunnolla lasille niin oli suuttimet vähän tukkeessa niin käytin irti ja putsailin. Säätelin nuokin sitten kohdilleen kun oli suuntaus päin helvettiä. Toinen ruutasi suoraan katolle ja toinen aivan lasin alaosaan. Samoiten ihmettelin kun ei lasinpyyhkijät toimi vaikka sulakkeet on ehjät. Kopistelin moottoriakin josko olisi jumissa vaan ei ollut siitäkään apua. Aloin sitten katteleen kun oli liittimen ympärillä teippipatentti niin sieltähän se vika löytyikin. Oli yksi johto päässyt irti liitinkotelosta. Sen kun tuikkasi takaisin paikoilleen niin alkoi nuokin pelaan.

Tuossa samalla kun käyttelin autoa niin aloin huuhteleen vesiletkulla nuo lasinpesunesteet pois katolta ja samalla huuhtasin vielä moottoria vesiletkulla niin sammui samontein. Ei näköjään virranjakaja kestä vettä yhtään eli menee ainakin jakajankansi vaihtoon. Vaihdella samalla lähetyssaarnaaja ja tulpanjohdot kun taitaa olla nuo kaikki alkuperäisiä.

jta

Noniin. Eipä päästy katsastukseen asti. Taisi alkaa nyt neulaventtiili vuotaan uudelleen ja lopulta kävi ettei saanu enää bensaa ollenkaan. Ei nosta suodattimelle asti bensaa. Taisi mennä tankilta sihti tukkoon kun suodattimeenkin oli tullu melkosesti mujua ja bensakin minkä kerkesin nähdä niin oli sellaista ruskean sameaa. Menee näköjään tankkikin putsaukseen. Lievä vitutus iski kun konttorin oven eteen hyytyi eikä millään enään käyntiin. Meinasi katsastusmiestäkin virnuiluttaa kun kävin sanoon että oli nyt aika varatttuna vaan nyt on sellanen homma että auto on tuossa oven edessä vaan se ei enää suostu käynnistyyn.

paavo


jta

No joo. Vaan toisaalta mulla oli vähän sellainen tunne että ei tämä hyvin tule menemään. Ja kun pääsi vähän oikeastikkin ajeleen muutakin kuin tuota 10 metrin matkaa pihalla niin jotain pientä kolinaa kuuluui vänkärin puolelta edestä ja pitää noita etujarruja vähän herkistellä. Paremminkin nuo voisi ottaa vaikka tuntuihan nuo kuitenkin kohtuudella pysäyttävän. Tuntui tuo ohjauskin aika raskaalta kun taitaa olla pallonivelet/apusimpukka vielä vähän kankeat ja kun tottunu nyt liian hyvälle kun ajanu tuolla mitsulla missä tehostin.  :psycho:


paavo

Tehostamattoman haisun muistan aina, karmeeta ratinvääntämistä.


paavo

Fordin mehumaijasta kun meni tehostaja rikki.
Silloin piti laskea kauha alas keventämään, sitten kääntö haluttuun suuntaan. :psycho:


jta

#369
Jotain pientä saatu taas aikaseksi tässä parin päivän aikana. Eilen irrottelin tankin ja tyhjäsin. Aivan sameaa tuo bensa ja haisee edelleenkin aivan hirveälle. Kävi ilmi että tuossa bensan imuputkessa on joskus ollut sihti mutta se on ajansaatossa kadonnut jonnekkin eli on täysin murentunut tankkiin. Myöskin lähes ruostunut umpeen tuo putken pää. Kattoa että saisko tuota hapolla putsattua vai pitääkö katella että oisko purkuosissa parempaa.

Ja paluu puolen letkukin oli ajansaatossa painunut lähes tukkoon kun ollu jotenkin kummallisesti väännätyksessä.



Tänään sitten aloin tuota kaasaria tutkiin. Olihan sitä näköjään sinnekkin jo kertynyt pohjalle tuota moskaa melkosesti. Laitoin uudet tiivisteet, neulaventtiilin ja kohon. Noista kahdesta kaasarista rakentelin yhden kunnollisen ja samalla putsasin, herkistelin ja rasvasin vivustot hyvin. Samalla tein vivuston säädöt kun nekin oli ruuvattu miten sattuu.


Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview