jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

paavo

Mulla palelee sormet ja varpaat herkästi.
Pitäisi kai ruho verhota niin että hikeä piisaa kunnolla jolloin lämpöä ehtisi noihinkin paikkoihin.

Senkin takia on aina vituttanut ulkotyöt talvisin.

jta

Quote from: =Lutris= on Sat 17.12.2016 13:30:28 (UTC+0200)
kumisormikkaissa on jotain termo-malleja  :think: Ei ainakaan tiskatessa sormet pala. En tiedä pitävätkö kylmää
Jotkut neopreeniset vois olla ainakin paksuuteensa nähden kohtuullisen lämpimät mutta noissa hommissa eivät kyllä ole pitkäikäiset. Tosin ei ole kyllä oikein muutkaan hanskat.

jta

Vesipumppu ja termari vaihdettu. Vesipumpussa ei pahemmin klappia ollut ainakaan kylmänä mutta laakerit huuti jo sen verran pahasti ettei siellä tainnut paljon rasvoja enää olla jäljellä. Kummasti tuolta kyllä se eräänlainen kahina/volina hävisi. Nyt kyllä taas pelottaa että mitähän seuraavaksi kun ei ainakaan toistaseks vuotanut mistään.

Tää auto tuntuu olevan huono lämpiään kun saa käyttää vaikka kuinka kauan ennenkuin lämmöt nousee normaaleihin. Saa polkea pihallakin ihan tosissaan että saa lämmöt nousee niin ylös että flekti lähtee pyöriin varsinkin jos sisälämppäri päällä. Siltikkin tuntuu ettei tuo puhalla edes kunnolla lämmintä. Pakko kyllä tarkistaa tuo hana että aukeaa varmasti kunnolla.

Joku päivä ottaa tuo kaasari vielä käsittelyyn ja laitella sinne kunnollinen korjaussarja kun on kasattuna vielä vanhoilla osilla.



Pakoputken muokkauksesta vielä kuvatus.

=Juku=

Quote from: jta on Tue 20.12.2016 21:19:59 (UTC+0200)

Tää auto tuntuu olevan huono lämpiään kun saa käyttää vaikka kuinka kauan ennenkuin lämmöt nousee normaaleihin. Saa polkea pihallakin ihan tosissaan että saa lämmöt nousee niin ylös että flekti lähtee pyöriin varsinkin jos sisälämppäri päällä. Siltikkin tuntuu ettei tuo puhalla edes kunnolla lämmintä. Pakko kyllä tarkistaa tuo hana että aukeaa varmasti kunnolla.

Poista termostaatti sieltä letkusta  ::hihsmoke niin tiedät syyn miksi ei lämpene

Me first (rules of traffic)

jta

Joo olisi ainakin selkeä syy sille. Joskus meinasi talvella olla kylmä kun termostaatti jumi auki.


Ledskukkuu

@jta

Noin se minun kiinan handsfree puhuu. :bounce:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Sama ääni vaan haastelee jotain tsing haota mulle. Pitäisi vissiin ottaa se Cassen kiinatar tulkiksi. Tästä kun loppuseltaan aika äkkiä pyyhkäsis noille kulmille.

jta

Tänään tuli tuo keskuslukitus setti. Hintasekseen ihan asiallisen oloinen. Moottorit tuntuu olevan kohtuu voimakkaat eli aika lujasti saa puristaa käsin ennenkuin lopettaa moottori liikkumisen. Tuo nyt sitten selviää ajan kanssa että kauanko tuo kestää ja miten jaksaa pakkasessa lukkoja liikutella. Pituuttakin johtosarjalla tuntuu olevan aika reilusti eli jos hyvä tuuri käy niin ei tarvi välttämättä edes johtoja jatkaa. Tuohon saa vielä erillisen napin tuon lukituksen käyttöön jos sellaisen haluaa laittaa.

Kuvassa on tuo johtosarja jo valmiiksi teipattu oikean ja vasemman puolen sarjoiksi helpottaan asennusta kun oli vähän sekava täysin irtaallaan tuo.

jta

Eilen otin kaasarin pöydälle ja purkasin atomeiksi ja kasailin uusilla osilla. Kaasarin kannen joutui ottaan romuista kun ei tuo aikaisempi niittimutteri korjaus kestänyt ilmanputsarinkotelon kiinnityksessä. Tässä sattuikin oleen vielä ehjät kierteet niin ei tarvinut kuin laittaa pinnapultit paikoilleen. Yöllä sitten tässä sisällä ajan kanssa säädin kaikki vivustot just eikä melkein. Hieman vielä parantelin tuota patenttia tuon kakkoskurkun suhteen kun meinasi vivusto hieman takerrella kiinnipäin mennessä. Onnistui kun pelkästään veti tuota palautusjousta kireämmäksi eli taivutti tuota yläpään koukkua ylemmäksi. Tuo jumittaminen selittää miksi joskus jäi kierrokset sinne 1500rpm ja laski hiljaksiin normaaleihin.

Tänään laittelin kaasarin paikoilleen ja vaihdoin bensaletkut moottoritilan puolelle. Jonkun aikaa kerkesin käytelläkkin ja tehdä karkean seossäädön mutta nytkin kävi jo huomattavasti sievemmin ja tasaisemmin kuin ennen vaikkei ollut edes täysin lämmin kone. Jossakin välissä käyttää kunnolla lämpimäksi ja tehdä hienosäätö seokselle kun ei tänään kerinnyt. Alkoi ilotulitus painaan päälle.

Muutama kuvatus.

jta

Starttiongelma sen kuin vain jatkuu. Tänäänkin sanoi vain naks kun yritti mutta vaihde päällä kun taakse päin liikautti niin heti starttasi. On tää ihme tapaus. Tietäis noista irto starteista että ovatko minkälaisia niin voisi kokeilla vielä erillä. Olettaa voisi että on vikaa kun kerta ovat irrotettuja. Hommata korjaussarjoja lisää niin pääsee laittaan nuokin lihoiksi ja kunnostaan.

Kunhan tuon sai käyntiin niin kävin ajeleen lämpimäksi ja samalla juottamassakin niin sai säädettyä seoksetkin kohdalleen. Parani vähän alakierroksillakin toiminta mutta ykkös kurkun tk-suutin on pakko saada isompi. Vittumaisesti nypyttää pienillä kierroksilla kun ajaa tasakaasulla. Isoilla kierroksilla ja täyskaasulla tuo tuntuu nyt vetävän aika perkeleen hyvin. Parani käynnistyvyyskin aika paljon ja jälkikäynti hävis ainakin toivottavasti kokonaan. Ei ihan hukkaan menny tuo kaasariremontti.

Tässä nyt joutessani/muistaissani syöttelin tankkaustiedot tuohon ohjelmaan niin kohtuu pienellä kulutuksella on menty pienimmillään. Kalajoki-kempele väli 6,9L/100km. Karstula-kempele väli peräkärryn kera 7,57. Vastaavasti nyt taas kun oli pakoputki tukossa niin 15,36.  :psycho: Varmaan nyt alkaa pikkuhiljaa tasaantuun tuo kun ainakaan toivottavasti ei tarvis enää olla jatkuvasti jotain säätämässä.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview