News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Lasikuitu

Started by jopotus, Tue 02.10.2007 17:45:55 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jopotus

Osaako kekään kertoo mulle kuinka kyseistä ainetta muokataan?
olis halua tehdä auton supipoksi lasikuidusta mut kun ei oo oikeestaan mitään hajua miten se käytännössä tapahtuu.
:sorry:

Hanzuu

Eikö siinä niinku lasikuitumatto laiteta muotoonsa ja sit hartsilla koveteta se  :think: Kertoo ken tietää enemmän,tää oli aika turha posti  :sorry:
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Kastori

hartsia ja kovetetta sekasin ja sillä sotkulla töpötettään pieniä lasikuitumattopalasia muotin päälle..  :blink:

Löylyttäjä


paavo

Olisko vanerista helpompi tehdä, sit vaikka epoksilla pinnat. Kuitenkin joudut muotin tekemään..tietysti keveämpi tuo kusilaituinen.

Styroxista voisi muodot kehittää, mutta sulattaako hartsi sen??


Löylyttäjä

Quote from: kulli paavo on Tue 02.10.2007 18:32:36 (UTC+0300)
Olisko vanerista helpompi tehdä, sit vaikka epoksilla pinnat. Kuitenkin joudut muotin tekemään..tietysti keveämpi tuo kusilaituinen.

Styroxista voisi muodot kehittää, mutta sulattaako hartsi sen??
Uretaanista yleensä tehdään muotteja.

jopotus

Quote from: Löylyttäjä on Tue 02.10.2007 18:28:43 (UTC+0300)
Yleensä epoksia ja lasikuitumattoa muotin päälle.
http://wwnet.fi/corebros/sisluettelo.html
http://wwnet.fi/corebros/kuiduttaminen.html

näistä on luultavasti paljon apua  :good: ja perjaatteen tiedän oikeestaan kuidutuksesta mut tarviin niin perusteelliset ohjeet että uskallan peräk0ntin kimppuun käydä  :think:

paavo

Quote from: Löylyttäjä on Tue 02.10.2007 18:36:36 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Tue 02.10.2007 18:32:36 (UTC+0300)
Olisko vanerista helpompi tehdä, sit vaikka epoksilla pinnat. Kuitenkin joudut muotin tekemään..tietysti keveämpi tuo kusilaituinen.

Styroxista voisi muodot kehittää, mutta sulattaako hartsi sen??
Uretaanista yleensä tehdään muotteja.
Toi styrox tuli mieleen siitä kulissien teosta. Helvetin suuria, rekalla vietäviä rakennelmia tehtiin oopperaan.
Autoa olen lasikuidulla paikkaillut, kuorma-auton ilmasäiliökin kesti sillä pari vuotta.

Löylyttäjä

Quote from: kulli paavo on Tue 02.10.2007 20:30:58 (UTC+0300)
Quote from: Löylyttäjä on Tue 02.10.2007 18:36:36 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Tue 02.10.2007 18:32:36 (UTC+0300)
Olisko vanerista helpompi tehdä, sit vaikka epoksilla pinnat. Kuitenkin joudut muotin tekemään..tietysti keveämpi tuo kusilaituinen.

Styroxista voisi muodot kehittää, mutta sulattaako hartsi sen??
Uretaanista yleensä tehdään muotteja.
Toi styrox tuli mieleen siitä kulissien teosta. Helvetin suuria, rekalla vietäviä rakennelmia tehtiin oopperaan.
Autoa olen lasikuidulla paikkaillut, kuorma-auton ilmasäiliökin kesti sillä pari vuotta.
Tuo uretaani vaan on "tuttua" auto ja mp puolelta kun kuiduttavat katteita/puskureita sunmuuta niin saa hyvin työstettyä sitä muottia.

paavo

Quote from: Löylyttäjä on Tue 02.10.2007 20:34:23 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Tue 02.10.2007 20:30:58 (UTC+0300)
Quote from: Löylyttäjä on Tue 02.10.2007 18:36:36 (UTC+0300)
Quote from: kulli paavo on Tue 02.10.2007 18:32:36 (UTC+0300)
Olisko vanerista helpompi tehdä, sit vaikka epoksilla pinnat. Kuitenkin joudut muotin tekemään..tietysti keveämpi tuo kusilaituinen.

Styroxista voisi muodot kehittää, mutta sulattaako hartsi sen??
Uretaanista yleensä tehdään muotteja.
Toi styrox tuli mieleen siitä kulissien teosta. Helvetin suuria, rekalla vietäviä rakennelmia tehtiin oopperaan.
Autoa olen lasikuidulla paikkaillut, kuorma-auton ilmasäiliökin kesti sillä pari vuotta.
Tuo uretaani vaan on "tuttua" auto ja mp puolelta kun kuiduttavat katteita/puskureita sunmuuta niin saa hyvin työstettyä sitä muottia.
Joo, nyt muistankin. Styrox murenne ja uretaania on siksikin paljon helpompi muotoilla. :jepso:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview