News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Autoverotus

Started by Shadowen, Wed 13.05.2009 20:50:28 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mora

Quote from: --Jarre-- on Wed 13.05.2009 21:28:07 (UTC+0300)
Yks hyvä ehdotus olis vapauttaa yrittäjät polttoaineen alv:stä  :think:

Kyllähän arvonlisäverovelvollinen yrittäjä saakin vähentää polttoaineen ALV:n (jonkin muun kuin henkilöauton kyseessäollessa). Itse en olisi tuon 500e käyttömaksun kannalla. Se on oikeasti iso raha monelle joka asuu muutenkin syrjässä eikä ole mahdollisuutta muuttaa parempien liikenneyhteyksien päähän.

Jarre

Quote from: jem on Wed 13.05.2009 21:29:54 (UTC+0300)
500 euron käyttömaksu kuulostaa mukavalta ku ajaa autolla minkä arvo voi justjust olla sen 500  :kahvi:
Spoiler
ratsunissa on uudet kesä ja talvirenkaat  :psp:
[close]
Juu, se on totta että näitä halvemman luokan autoja tämä kohtelisi erittäin epäreilusti, mutta toisaalta jos autojen hinnoista putoaisi poies tuntuva euromäärä...normaaliluokassaki muutaman tonnin, olisi tulevaisuudessa helpompi ostaa ihan uusi tai vaikka melkein uusi auto  :think:
Carpe Natem

kielibasa

Miten tämä asia on hoidettu halpojen autojen maissa kuten Ruattissa Saksassa tms.? Sielläkin autoveroa vielä on mutta vähemmän.

Mora

Aika monella ei ole mahdollisuutta ostaa sitä ihan uutta tai melkein uutta autoa. Mutta en käy vänkäämään asiasta.

nyyyps

Muttaku ennen tulevaisuutta pitää alkaa nollasta. :sorry:
Paikoittain ei linja-autot kulje ympäri vuorokauden, hyvä että kaikille seuduille edes kerran päivässä.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.


Jarre

Quote from: Mora on Wed 13.05.2009 21:56:47 (UTC+0300)
Quote from: --Jarre-- on Wed 13.05.2009 21:28:07 (UTC+0300)
Yks hyvä ehdotus olis vapauttaa yrittäjät polttoaineen alv:stä  :think:

Kyllähän arvonlisäverovelvollinen yrittäjä saakin vähentää polttoaineen ALV:n (jonkin muun kuin henkilöauton kyseessäollessa). Itse en olisi tuon 500e käyttömaksun kannalla. Se on oikeasti iso raha monelle joka asuu muutenkin syrjässä eikä ole mahdollisuutta muuttaa parempien liikenneyhteyksien päähän.
Sehän ei lisäisi sitä maksua kuin noin 400€...mutta juu, kohtelee epäreilusti, mutta alentaisi se autojen hintoja...pointti on että ehdotusta sitten peliin...mikä olisi hyvä vaihtoehto, vai onko nykyinen hyvä???

Minun mielestä pitäis suunnata johonkin muuhun kuin ostamisen verottamiseen...vuotuiset verot tai polttoaineen verotus ovat ensimmäisen vaihtoehdot...polttoaineeseen en ainakaan halua, kohtelee epäreilusti rahtari yrittäjiä, mutta vuotuinen maksu ei samallailla...no tämä taas kohtelee epäreilusti huono-osaisia....vaikea sumppu myönnetään, mutta kaadun siltiki vuotuisen veron puoleen ja ehdotan että sossu vaikka maksakoon huono-osaisten verot, tai työttömät/opiskelijat olis vapautettu siitä...onhan ne vapautettu poli maksuistaki... :think:
Carpe Natem

Jarre

Quote from: Mora on Wed 13.05.2009 22:01:09 (UTC+0300)
Aika monella ei ole mahdollisuutta ostaa sitä ihan uutta tai melkein uutta autoa. Mutta en käy vänkäämään asiasta.
Uusien autojen hinnan alennus alentaisi myös käytettyjen autojen hintoja tiettyyn rajaan asti  :think:
Carpe Natem

nyyyps

Ei minua ole ikinä polimaksuista vapautettu. :blink:
Aina on lasku tullu. ::osmoke
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Jarre

Quote from: omglolnoob on Wed 13.05.2009 22:04:11 (UTC+0300)
Ei minua ole ikinä polimaksuista vapautettu. :blink:
Aina on lasku tullu. ::osmoke
Häh...siis silloin ku olin työtön ni mut ainaki vapautettiin siitä vuosimaksusta mitä ne päivystyksen käytöstä perii...sama muuten ku olin toissa vuonna opiskelija  :blink:
Carpe Natem

nyyyps

Olisko sitten kunnallista tuo.
Mulle on aina tullu lasku, ja tähän mennessä en muuta ole ollukkaan ku työtön, opiskelija tai saikulla. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview