Foorumin karppauksen/muiden muotidieettien vastainen triid :psp:

Started by The Änes, Sun 15.01.2012 18:09:28 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kumimuna

Atkinssi ja karppaaminen itseasiassa ei ole sama asia :nope:
Eikä ihmiset useimmiten edes tiedä noista asioista juurikaan, ennenkuin
hyökkäävät täysillä vastaan.
Burtsillakin jos olis ollut tuon oluen sijaan jokin muu vaihtoehto, paino
ehkä ei olisi tuossamäärin noussut, koska oluessa on hiilareita ihan vitusti :jees:
Ja samaa mieltä Jarren kanssa, syökööt kukin mitä haluaa, ei se naapuria
tapa kuitenkaan ::hihsmoke
Horatsu MauMau ::lsmoke

Jarre

kyllä normaalit "karppaajat" syö ihan monipuolisesti. Itseasiassa monipuolisemmin kuin moni joka syö "normaalisti". Siihen kuuluu että syödään kaikkea mahdollista, mutta vähän niitä aineita mitkä voi lihottaa...  :jees:

Kaikesta saa toki keskustella, mut kumpikin ns ääripää näissä jutuissa tuntuu typerältä...   :jees:
Selevennykseksi että ite en karppaa, vaan ajatellu tässä että rupian kuikuilemaan ruokavaliota vähäsen...  :jees:
Tuo tuntuu ihan järkevältä että kattelee mitä syö, ja että olis tosiaan monipuolista, siis salaattia ja hedelmiä sun muuta siellä. Moni jotka syö sitä paljon kehuttua normaalia ruokaa ei salaatiin pahemmin koske  :jees:
Carpe Natem

=Juku=

Ei kai monipuolisuus ole pahasta, mutta karppaajat karsivat vaaleat leivät ja muut puhtaasti nopeaa hiilihydraattia sisältävät. Minkäs sille voi jollei osaa syödä vain sen verran kun kuluttaa. Se ylimäärä siinä on se epäterveellinen osuus. Tuo karppaus on yksi tapa estää rasvamolekyylien hyvinvointi.
Perunoistakaan tuskin kukaan kehuu rasvaa tiriseviä ranskanperunoita ja perunalastuja kovin monipuoliseksi terveysravinnoksi. Kuitenkin niitä ahmii sivistynyt länsimaailma surutta.

Me first (rules of traffic)

Kumimuna

Quote from: --Jarre-- on Sun 15.01.2012 18:50:38 (UTC+0200)
kyllä normaalit "karppaajat" syö ihan monipuolisesti. Itseasiassa monipuolisemmin kuin moni joka syö "normaalisti". Siihen kuuluu että syödään kaikkea mahdollista, mutta vähän niitä aineita mitkä voi lihottaa...  :jees:

Kaikesta saa toki keskustella, mut kumpikin ns ääripää näissä jutuissa tuntuu typerältä...   :jees:
Selevennykseksi että ite en karppaa, vaan ajatellu tässä että rupian kuikuilemaan ruokavaliota vähäsen...  :jees:
Tuo tuntuu ihan järkevältä että kattelee mitä syö, ja että olis tosiaan monipuolista, siis salaattia ja hedelmiä sun muuta siellä. Moni jotka syö sitä paljon kehuttua normaalia ruokaa ei salaatiin pahemmin koske  :jees:
Komppaan :jees:
Tosin hedelmien kanssakin pidettävä järki kädessä, niistä löytyy ihan
vitun järjettömiä hiilaripommeja :jees:
Horatsu MauMau ::lsmoke

Jarre

Mun mielestä soppeli ohje on että kaikkea pikkusen...ei mitään liikaa, ei se valkonen leipäkään pahasta ole jos sitä ei kokonaista ranskista naamaansa tunge päivittäin  :jees:
Carpe Natem


peter

Aina tulee aika ajoin näitä ihmedieettejä. Porukka hurahtaa niihin kuin johonkin uskontoon. Itse olen niin fiksu ja filmaattinen että en lankea moisiin kotkotuksiin.  ::teinismoke

NaiNeN

Sekoitan ruokaani Kitekattia. Mainoksen mukaan se pitää mirrin virkeänä ja karvan kiiltävänä.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur. Futue te ipsum.

The Änes

Quote from: Kumimuna on Sun 15.01.2012 18:49:39 (UTC+0200)
Atkinssi ja karppaaminen itseasiassa ei ole sama asia :nope:
"Atkinsin dieetti on tunnetuin vähähiilihydraattinen ruokavalio"
"Vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa (VHH) eli karppauksessa (johdettu englanninkielisestä "low carb"-nimikkeestä) rajoitetaan hiilihydraattien määrää virallisiin ravintosuosituksiin verrattuna."  ... "VHH perustuu kivikautiseen ruokavalioon,[22] [23]mutta nykyiseen muotoonsa se lähti ohjautumaan William Bantingin vuoden 1863 julkaisun "Letter on Corpulence Addressed to the Public"[24] johdosta[25] ja maailmanlaajuisesti tunnetuksi sen teki 1970-luvulla lääkäri Robert Atkins."

Kyllä mä käsittäisin näin :blink:



Quote from: --Jarre-- on Sun 15.01.2012 18:55:23 (UTC+0200)
Mun mielestä soppeli ohje on että kaikkea pikkusen...ei mitään liikaa, ei se valkonen leipäkään pahasta ole jos sitä ei kokonaista ranskista naamaansa tunge päivittäin  :jees:
Tätä minä yritän sanoa :umn:


En minä nyt tarkoita sitä normaalilla syönnillä, että pitäis vetää vaaleeta pastaa, vaaleeta leipää, uppopaistettuja perunoita joka päivä ja ainoastaan. Millä perusteella se olisi normaalia :blink:

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666


I was born to lose but Im built for booze..

[:]Kylkiluu[:]

Ihminen lihoo, kun energiaa saadaan jatkuvasti enemmän kuin sitä kulutetaan ja laihtuu, kun kulutetaan enemmän energiaa kuin saadaan. Sellainen hankala matemaattinen totuus. Itse en karppausta pidä sinänsä pahana monenkaan länsimaisen perusjampan kohdalla, jonka ruokavaliossa todella on usein valtavat määrät hiilihydraatteja. Karppaus yleensä lisää kasvisten ja hedelmien määrää ruokavaliossa, mikä on hyvä asia  :jepso: Ylettömän lihansyönnin liittämistä karppaukseen en taas osaa oikein hyvänä asiana pitää, lihaa on syöty länsimaissa henkeä kohti turhan paljon jo pitkään ja sen tuottaminen kuormittaa ympäristöä ja on tehotuotantona moraalisestikin kyseenalaista.

Ylipaino kertoo epätasapainosta. Ihminen on luotu liikkumaan ja syömään kulutuksensa mukaan ja elimistö on helppo opettaa pois haitallisista opituista tavoista. Itsekuria ja päättäväisyyttä, ei se sen vaikeampaa ole perusterveen ihmisen kohdalla  :jepso: Mulla oli ongelma makeansyönnin suhteen jossakin vaiheessa vaikken ylipainoinen koskaan ole ollut, vierotin itseni karkista ja se siitä ongelmasta. Ei sitä tarvinnut korvata millään muulla, kunhan oli syömättä sisukkaasti ja pian karkit unohtuivat.


Atomisaattori


"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview