News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jta

Axtec laitettu taas paikoilleen. Tuntui jopa toimivankin mutta saas nähdä toimiiko enää huomenna. Jotenkin ei hirveästi luottoa tuohon ole. Katti vielä paikoilleen niin vois käydä tarjoaan leimalle tuota.

Jos jotain hyötyä haluaa tuosta vaihdosta hakea niin löytyi melkoisen hapertunu alipaineletku virranjakajalta. Saattais selittää sen että miksi meinasi välillä käydä vähän miten halusi. Näköjään ei biltemasta kannata edes sellaista kumiletkua ostaa mikä ei ole edes bensan kanssa tekemisissä.

jta

Aamusta axtec taas rankaisi. Ei käyntiin sitten millään. Pari kertaa vain hörähti. Nyt taas kun kokeili niin heti yritti käyntiin. Hetken rötäsi ja sammui. Toisella kertaa jäi rötäämään ja kun tuon lopetti niin nakkas kierrokset tappiin. Näköjään kakkoskurkku oli juminu vähän auki kun painasi aamulla ryypyn päälle. Selittäisi sen miksei lähteny kylmästä ilmasta käyntiin. Kävin ajeleen niin jumitteli melko paljon tuo niin rasvasin ja herkistelin vivustot niin ei enää jumittele. No huominen on taas uusi päivä eli elämme aamulla taas jänniä aikoja.

Laittelin taas katinkin paikoilleen niin saa huomenna viedä leimalle.

jta

Aamulla oli taas vaikeuksia käynnistymisen kanssa. Niin autolla kuin kuskillakin. Näkyy kylmänä vielä vähän jumittavan tuo kakkoskurkku. Kävin käsin kääntämässä läpän kiinni niin alko jo yrittäänkin jo käyntiin. Miksihän tuota ei ole voitu tehdä samanlailla kuin vanhemmissa että pakko kääntää mekaanisesti vivulla kakkoskurkun kiinni niin ei jäisi auki. Saas nähdä miten huomenna kun on varattu aika neljäksi konttorille. Eiköhän tuo hyydy sitä ennen kokonaan.

jta

Eihän se läpi mennyt. Päästöt saatiin nippanappa meneen arvoihin kun hakemalla haettiin. Ihme kyllä että meni yleensäkkin läpi kun käynti oli huojuvaa ja meinasi ajossa nykiäkkin melkoisesti. Tuo auto selvästi vihaa katsastusta kun aina alkaa temppuileen konttoria lähestyttäessä. Pomppasi kuitenkin siitä kun katsuri huomasi ettei etujouset olleet ihan kunnolla paikoillaan.

Sain nyt taisteltua tuon vänkärin puolen etujousen paikoilleen kun oli se oikeanlainen jousipuristin eli sellainen mikä tulee jousen sisäpuolelle. Katsotaan poistuiko samalla se kolina tuolta puolen. Samalla nakkasin sen axtecin meneen ja laitoin sellaisen kaasarin paikoilleen mikä toimii. Kummasti lähtee taas käyntiin ilman kikkailuja ja käy tasaisesti. Uskaltaa taas lähteä reissuunkin.

=Juku=

Hyvä, että löytyi nykimävika. Minulla on volkkarissa myös mystinen. Kylmänä saattaa automaatti ylämäessä nykäistä jokaisen vaihteenvaihdon kohdalla. Ilmeisesti tietokoneessa on jotakin sekavaa, kun yrittivät sitä ohjelmoinnilla poistaa. Varmaan pitää vaihtaa tietokone tai koko auto. Pari kertaa teki keväällä aamukylmässä tempun, että ei nostanut vaihdettakaan suuremmaksi kuin 4. Kun sammutti koneen ja "boottasi" uudelleen, ei ongelmia.

Me first (rules of traffic)


jta

Tuo koko axtec järjestelmä on sellainen että olisi saanut jäädä keksimättä.

Se on sitä tietokoneaikaa kun pitää autoakin käynnistellä uudelleen ongtelmien poistamiseksi... Sulla porsii kohta koko laatikko siitä.  :psp:

jta

Jotain saatu taas aikaseksi. Tallista saatu yksi auto pois ja sitä järjestelty ja uudet valotkin laitettu niin pääsee nyt taas tuon moottorinkin kimppuun.

Eilen kattelin mäntien ja kiertokankien painoja niin aika hyvin olivat samoissa painoissa kun männissä 2g keskinäinen heitto ja kiertokangissa 1g heitto. Meni ehkä jo vähän hifistelyksi kun nuo tasapainottelin saman painoisiksi.

Tänään kasasin tuon moottoripukin niin sai lohkon siihen kiinni ja vähän uutta väriäkin pintaan. Huomenna jos vielä maalais kertaalleen ja alkais laitteleen mäntiä kiertokankiin jne.



jta

Jotain pientä on saatu taas aikaseks. Lohko maalattu toiseen kertaan ja on männätkin jo paikoillaan. Apulaiteakselin laakerin kanssa tuli ongelmia kun on ilmeisesti liian paksu kun ei itse akseli mahdu enää paikoilleen.


paavo


jta

Noniin. Kun olisi tiennyt että nuo sivuakselin laakerit pitää kalvata oikeaan mittaansa asennuksen jälkiin niin olisin jättänyt vaihtamatta kun ei noita olisi mikään pakko ollut vaihtaa. Tuohonkin olisi oma työkalunsa vaan eihän sitä tähän hätään varmastikkaan mistään saa. No saatiin noita kuitenkin sen verran avarrettua että meni akseli paikoilleen. Pääseekin nyt sitten kasaan tuon alakerran loppuun ja osan jakopäästä.



Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview