News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Yleistä keskustelua tietokoneista ja niiden komponenteista

Started by ukko, Thu 07.04.2011 09:15:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Susey

On tuo aika erikoista että WLAN ja USB-vastaanotin toimii samalla taajuudella. Ja ongelmat vaan paheni ekalla parilla kanavanvaihdolla, että sattui vielä lähemmäs. :serlokkismoke:

=Juku=

Ostin kerran villin kiinalaisen langattoman näppiksen. Ei toiminut jos wlan oli päällä. Asia ratkesi "merkkituotteella", jossa eri taajuusalue

Taajuusalueista vielä. Jos teillä on DNA mokkula ja sen "telakka", ovat kumpikin kuulemma samalla taajuudella - vaihtamalla telakan taajuus toiseksi, kantama paranee, väittävät kokeneemmat

Me first (rules of traffic)

Susey


jta

Alkaa tuleen pian tungosta tuonne 2,1ghz alueelle kun aletaan kaikki langattomat laitteet tunkeen sinne. On tullu vastaan muuallakin tuota että langatonverkko häirittee hiirtä. 27mhz toimivat hiiretkin saattaa näillä seuduilla jostain syystä pätkiä. Eritoten ne jotka käyttää 27,045mhz  :hihi:

Susey




IsoP

Minä sain tarpeekseni langattomista hiiristä jo joskus muinaisina aikoina. Se palikka mikä tietokoneeseen tulee, eli mikä vastaanotin lie, oli vielä isoja ja menivät rikki heti jos siirsi läppäriä pöydällä ja se osui vähänkin johonkin. Lisäksi imivät patterit kokoajan tyhjäksi ja olivat epätarkkoja. Läppärissä on edelleen joku vuosien takainen langallinen Logitech jossa oli joku hieno lasertekniikka ja tarkkuutta siihen aikaan olevinaan paljonkin. Ihan hyvä hiiri edelleen, mutta uudet pelihiiret on tarkempia  :jepso:

Hiiressä yleensäkin tykkään tarkkuudesta, kun cädeillä suhraa niin menee hermot heti jos ei osu sinne minne pitää. Langattomissakin varmaan nykyään löytyisi hyviä, mutta pysyn toistaiseksi naruhiirissä kun niitä vielä saa.
Make tea not love

paavo

Mulla on langaton näppis ja -hiiri.
Toimii hienosti ja patteri kestää pitkään, näppiksen saa ladattua usbilla.
Läpprille mä hankin nanovastaanottimen, saa olla paikallaan vaikka survoisi masiinan laukkuunsa.

IsoP

Noista näkymättömistä aalloista jotka taivaalla vipeltää, tuli mieleen toinenkin juttu, eli voiko wlan/wifi/mikälieonkaan häiritä mokkulan toimintaa? Yritin yhdestä Telewellistä rakennelle lähiverkkoa ja suoraan siihen aparaattiin kiinni tökätty mokkula hidastui kun erehdyin wlaniin antennit laittamaan kiinni. Viskasin ne takaisin laatikkoon ja tilanne palasi ennalleen. Toistin kokeen myöhemmin ja sama tulos. Kytkin sitten varmuuden vuoksi koko wlanin pois käytöstä kun siinäkin olen niin vanhanaikainen että ihan piuhalla koneille yhteyden vedin  :hihi:
Make tea not love

IsoP

Quote from: paavo on Mon 19.05.2014 08:19:00 (UTC+0300)
Mulla on langaton näppis ja -hiiri.
Toimii hienosti ja patteri kestää pitkään, näppiksen saa ladattua usbilla.
Läpprille mä hankin nanovastaanottimen, saa olla paikallaan vaikka survoisi masiinan laukkuunsa.

Mun langattomat tosiaan oli aikaan ennen nanovastaanottimia. Rikoin pari kolme niitä vaikka olevinaan yritin varoa. Enkä siis laukkuun tunkenut niiden kanssa ikinä.

Velipojalla oli joskus joku langaton hiiri kanssa ja muistaakseni siinä kesti paristot yli vuoden, kun oli jollain näkymättömällä aaltopituudella toimiva aparaatti  :jepso:
Make tea not love

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview