4 pyttyä vai 6 pyttyä?

Started by nopafe, Sat 20.12.2014 21:42:27 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nopafe

Tuli vaan mieleen että kun käynnistää kylmällä kylmästä 6 koneella k-auton. Onko parempi antaa sen pulputtaa oman aikansa 4 pytyllä että muut pytyt  ehtii mukaan vai antaa kaasua että kaikki 6-pyttyä tulee mukaan?
Tästäkin on niin monta eri mielipidettä.  :think:

paavo

Mulla on pari kutoskoneellista, eiköhän ne mukit pyöri siellä veivin mukana kierroksista riippumatta

nopafe

Mukanahan ne tulee, se vaan kun kylmänä laitat käyntiin ei kaikki pytyt ole ihan jengassa heti. Odottaako vai antaako kaasua että joka pytty on rytmissä mukana. Siitä oli kyse. Vähän tähän tyyliin.
https://www.youtube.com/watch?v=QlvOuJ3pzhI

jta

Ite antanu kaasua sen verran että on kierrokset vihreellä eli käytännössä kaasupohjassa ainakin sen aikaa että pysyy käynnissä ilman starttia.

nopafe

Joo, just tuo. Itsekin sen verran polkenut pedaalia että muut lähtee mukaan ja sitten antanut hulputtaa omillaan moottorin lämipmäksi. Toiset vaan sanoo että antaa itestään tasaantua ja toisten mielestä pitää kaikki saada heti mukaan. Koneelle kai se ei aiheuta vahinkoa kummassakaan tapauksessa?


PajakkiVasseli.com

Kait se on ihan sama periaate joka vehkeessä.Sylinterimäärästä ja litratilavuudesta välittämättä.Kylmänä hiukan kierrosta että öljynpaineet hiukan korkeammalla kuin tyhjäkäynnillä. :serlokkismoke:
Quote from: Hepskukkuu on Sat 12.04.2014 01:22:03 (UTC+0300)
Foorumi on kuin sima, kaikki käy osa on rusinoita ja passeli on vahingossa sekaan eksynyt luumu.... :think: :psp:

IsoPahaJolppi

 :think: Kylmänä kun kurahuttaa tulille, niin veikkaampa että öljynpainetta riittää.

Saattaap olla senverran kankeeta tavaraa mikä siellä kanavissa alkuunsa liikahtaa ettei tarvii pelätä paineitten puolesta.

Mieluumminkin niinpäin näkisin itte että annetaan kaikessa rauhassa hetkenaikaa käydä ryskytellä ihan itsekseen jos käynnissä kestää, käyköön vaikka kahdella tai kolmella.

Jos kylmänä rouhitaan kierroksille niin voipi olla että yläkerta pyörii kohtuukuiviltaan aikansa, vaikka öljyvalokin olisi jo sammunut.

Jos ei kestä käynnissä niin hehkutetaan uudestaan. Jos ei hehkut pelaa niin pilotilla sitten senverran autellaan tarvittaessa että jää käyntiin.  :alokas:
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

nopafe

Onko se sitten niin että kun käyntiin lähtee niin antaa van ittekseen tasaantua. Meillä kun aina laitetaan lähes kylmästä kaikki käyntiin ja ollut erimielisyyttä just tuosta kaikki kaasulla mukaan vai annetaanko omaa tahtia lämmetessä mukaan..

paavo

Mä en tykkää kuunnella koneen kärsimystä, haen varovasti lämpenemisen mukana kierroksia ettei niin rytise koko laitos.
Ei kai se ole hyväksi jos tuntuu hampaanpaikat irtoavan ja kone valittaa yskimällä.

jta

Kylmää konetta ei ikinä kierrätetä. Oli moottori mikä hyvänsä niin ei ne siitä isosti tykkää.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview