News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

IsoP

Ehkäpä tuo gummityyny oli jo aika vaihtaa. Kyllä ne pirut väsyy ajan kanssa. Omasta projektistakin pitäis vaihtaa, mutta jos menis tämän syksyä ja laittelis talvella. Ei ole sitä uutta, eikä kunnollista käytettyä kumityynyäkään olemassa vielä.

Onko tuossa kotelossa siis termostaatti, ja jos niin vaihdetaanko se siis kuorimeen?  :serlokkismoke:
Make tea not love

IsoP

Tai vaihdetaanko kuorineen. En keksi mitä siitä hyötyy jos sen vaihtaa kuorimeen  :nope:
Make tea not love

jta

Kuorimesta ei kyllä isommin tuossa tarkoituksesta apua ole.  :psycho: Mutta joo vaihdetaan koko pakettina. Ei ole avattavaa mallia.

Ja juu väsyyhän nuo tukikumet. Tuo lienee hajonnut siinä rytäkässä kun tuo on kyntänyt ojaa. Ottanu öljypohjakin aika hyvin osumaa. Tässä hoksasin että en ole tainnu siitä edes kuvaa ottaa.

IsoP

Helposti ne kannakkeet menee ojaan ajossa kappaleiksi. Melkoiset voimat kuitenkin on kun tekniikka yrittää korin mukana pysyä.

Velipojan putkiautomikälieprojektin moottori on kotoisin yhdestä Astrasta/Vectrasta/jostain etuvedosta joka oli käynyt kyljellään ojassa. Siitä oli yksi moottorin/laatikon kannake kokonaan poikki. Aika jämäkän näköinen, mutta jotain valumiinihöttöä niin eipä se sitä kestänyt. Kumityynyt tosin oli ihan ehjiä. Normaalikäytön kestäähän se, mutta liekkö se ihan suuniteltu hajoamaan kolarissa  :serlokkismoke: Vanhempien teräksestä prässätty kannake tuskin olis edes muotoaan muuttanu, mutta ne kumityynyt vois sitten olla kappaleina :psycho:

Make tea not love

jta

Onhan joissain joskus ollu niitä että kannakkeet hajoaa kolarissa ja pudottaa koneen alas että se sukeltaa auton alle eikä tule kabiiniin.

Sedän autossa ei ollut kun tuli moottori syliin pohjantiellä kun ajoi siltapilariin.


jta

Kytkin työsylinterin vaihdoin tänään. Parani huomattavasti kytkin tuntuma kun ei jumita enää. Samalla kun tuolla auton alla makoili niin tiivistin vähän tuota pörisevää pakoputkea. Enää ei vuoda niin pahasti. Oli takapöntöstä toinen kannakekkin taas tipahtanu johonkin. Ihmettelen vain että miten ihmeessä se on pääsyt tippumaan kun pihteillä puristin kumiremmin koukut kiinni ettei lähteny käsinkään irti. No laitoin nyt kolme nippusidettä tuohon tilalle kun ei ole enää noita kannakkeita hyllyssä.

Aloin myös sovitteleen sitä tablettitelinettä paikoilleen niin eipä se mahdu olemaan tuossa keskikonsolissa. Tulee vaihdekepin eteen. Tai pitänee sitten vissiin opetella ajaan pelkästään kakkosella, nelosella ja pakilla.  :psp:

Sijoittelinkin tuon uudelleen ja ruuvasin tuon telineen hansikaslokeron kanteen kiinni. Piti vain ottaa ne koukut irti ja hieman kaventaa sitä telineen jalka osaa niin sai hyvin kiinni. On oikeastaan nyt aika hyvällä paikkaa kun ei haittaa näkyvyyttä ja kuitenkin yltää hyvin käyttäänkin.



Laittelin samalla tuon kiinalaisen pikku vahvistimen keskikonsoliin kiinni. Enää tarvii vain löytää tuolle sopiva virtajohto ja käydä hakeen 3,5mm stereo piuha niin saa tabletin kiinni tuohon. Saa musiikit kuuluun auton kaiuttimista.  :bounce:


paavo

Lyhennä keppiä, mahtuu teline ja saat napakamman tuntuman vaihteistoon.
Itse tyvesin Fiatin keppiä aikoinaan. :jees:

jta

Eihän tuossa enää sitten yllä kunnolla vaihtaan vaihteita jos lyhentää. Saa kurkotella ihan tosissaan jos vitosta meinaa saada päälle. Saa meinaan aika paljon lyhentää jos tuon telineen haluais saada tuohon mahtuun.

Pokerface



Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview