jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

=Juku=

Quote from: jta on Sun 17.04.2016 19:23:26 (UTC+0300)
:jees: Tuo on se surullisen kuuluisa axtec eli katti ohjattu kaasari. Helvetin vikaherkkä systeemi ja varaosia vaikea saada.
Kuubassa on kuulemma "moottoritukku", joka virittelee japsimoottoreita Ladan vaihdelaatikkoon sopivaksi

Me first (rules of traffic)

jta

Niin eihän se käytännössä tarvi kuin soppelin sovitelevyn väliin ja kytkiakselin sovituksen tarvittaessa. Jos ei olis jo tuohon rojektiin moottorin osat jo hommattuna niin oisin saattanu alkaa yrittään tuota mazdan konetta tuonne. Ois päässy "helpolla" kun ois valmiin ruiskukoneen iskeny paikoilleen.

Aika näppärän olonen tuo usb kolvi vaan ymmärsinkö oikein että se vuotaa tuohon kärkeen 120V tuolla iLaturilla?  :blink:

Ledskukkuu

Quote from: jta on Wed 20.04.2016 22:42:20 (UTC+0300)
Niin eihän se käytännössä tarvi kuin soppelin sovitelevyn väliin ja kytkiakselin sovituksen tarvittaessa. Jos ei olis jo tuohon rojektiin moottorin osat jo hommattuna niin oisin saattanu alkaa yrittään tuota mazdan konetta tuonne. Ois päässy "helpolla" kun ois valmiin ruiskukoneen iskeny paikoilleen.

Aika näppärän olonen tuo usb kolvi vaan ymmärsinkö oikein että se vuotaa tuohon kärkeen 120V tuolla iLaturilla?  :blink:
:jees:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Ei passaa ainakaan sitten herkempää elektroniikkaa kolvailla tuollasella setupilla.  :psycho: Muuten kyllä aika asiallisen olonen vekotin. *selailee ebayta*  :psp:

=Juku=

Quote from: jta on Wed 20.04.2016 22:57:05 (UTC+0300)
Ei passaa ainakaan sitten herkempää elektroniikkaa kolvailla tuollasella setupilla.  :psycho: Muuten kyllä aika asiallisen olonen vekotin. *selailee ebayta*  :psp:
Kärjestä maadoituskaapeli juotettavaan kohteeseen  ::hihsmoke

Me first (rules of traffic)


jta

Kävin vähän katteleen tuota daadaa niin ainakaan päällisin puolin ei näkyny mitään mikä estäisi käynnistysyritykset eli letkut sun muut oli kunnossa. Koneeseen laittelin lisää vettä ja öljyäkin näkyi olevan. Bensa on kyllä sen hajuista tavaraa että en usko tuolla lähtevän ihan helpolla. Pitää käydä hakeen vielä lisää tuoretta bensaa ja kaataa sekaan kun nyt vasta muutaman litran laittelin kun ei enempääsä ollut. Katella varuksi vielä huikkapullo tuolle. Sen verran kuitenkin selvisi että startti on joko jumissa tai hiilet loppu kun solenoidi vain naksuu eikä lähde pyöriin. Kone ei ainakaan jumissa tuntunut olevan kun sitä pyörittelin. Jatkuu taas jokin toinen päivä kun huomiselle vesisadetta lupailleet.

jta

#296
Niinhän siinä kävi että startin joutui vaihtaan. Ei täydelläkään akulla tehnyt muuta kuin solenoidi naksahteli. Ei auttanu vaikka yritti samalla vaihde päällä pukata autoa kun yritti käynnistää. Hain sitten varastosta kunnostetun startin ja vaihtelin niin johan alko pyörittään.

Eihän tuo kuitenkaan silti käyntiin lähteny mikä nyt ei yllätyksenä tullut. Ilmanputsari pois ja suoraan kaasarista koneelle ryyppy niin pärähti samantien käyntiin kun starttas. Kävi kuitenkin vain sen aikaa mitä kaasarissa oli bensaa. Vaihdoin bensapumpun ja suodattimen vaan ei vieläkään ala nostaan bensaa tankista. Käydä huomenna hakeen jerryllä vähän lisää bensaa josko ois bensan vähyydestä kiinni ja samalla kokeilla että täyttää pumppu letkun kautta. Voi olla sekin että kun on tyhjä linjasto niin ei lähde senkään takia nostaan. Mutta joka tapauksessa voiton puolella ollaan kun on jo saatu pitkän seisonnan jäljiltä kone tulille.

Jotenkin tuossa vanhassa startissa tuo sisälle menevä johto sen näkönen että on tainnu kuumana käydä jossain välissä.
Pari kuvatusta.


paavo

Paineilmaa tankkiin.

Olisko ollut akussa potkua ja startti juntturassa, kaapeli lämpiää.

jta

Niin tuotakinhan voisi kokeilla sievästi eli täydet 8 baria tankkiin.  ::hihsmoke Niin ja pitääkin tarkistaa nuo letkut tuolta kontin puolelta ja auton alta etteivät ole rispaantuneet. Voisi vetää ilmaa sitä kautta. Ja samahan nuo oikeastaan on vaihtaakkin kun on jo linja valmiiksi tyhjä niin ei tarvi lotrata tuon bensan kans. Käydä vaan ostaan lisää letkua kun näkyi loppuvan varastosta. Ostaa taas valmiiksi useampi metri niin ei tarvi heti olla hakemassa lisää.

En tuohon muistanut näköjään raportoida. Startti ei ollut jumissa kun pyöri käsin. Pitää tuokin startti leväyttää pöydälle jossain välissä ja kattoa mitä se on syönyt.

jta

Ajattelin että kokeilisin ilmata jarrut vaan ei selvinny ihan niin vähällä. Vasemmalta takaa vuoti jarruputki niin pitää se vaihtaa. Samoiten kun vas. takaa jarrusylinteristä ei lähteny ilmausnippa auki niin vaihtelin samoilla tulilla uuden jarrusylinterin kun suotta sinne enää vanhaa takasin laittaa kun kerta irrottaan joutui. Osien hinnat kun on alta kympin kipale niin paljoa kannata vanhoilla kasailla.

Vaihtelin oikeallekin puolelle taakse samalla sylinterin ja pitää siihenkin putki vaihtaa kun ei suostunu ehjänä lähteen irti. Nyt kun vielä saisi tuon putken irti siitä t-haarasta mikä on taka-akselin päällä. Uskalla kunnolla lämmittääkkään ettei polttaisi jarruletkua pilalle samalla. Huomenna kokeilla vielä yhtä kikkaa josko tuon sais irtoaan.

Pitää vähän seurailla kun vaikuttaa että saattaa takapyöränlaakerin joutua vaihtaan vasemmalle kun tuntuu että vähän jyrisis ja ehkä aavistuksen saattaa klappia olla. No tuo ei paha vaihtaa ole kunhan ensin löytäsin että missä ne laakerit taas on.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview