News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Korjaamo.

Started by McCLANE, Tue 08.04.2008 18:27:28 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nyyyps

Viemme auton sonnille. Annetaan ensimmäinen vikalista; peltejä vaihtoon. Tilaamme pellit, vaihdamme, samalla hoksasimme, että takakengät voisi vaihtaa. Ensimmäinen takaloksu, joka saapui, tuli liikkeeseen kiharana kuin nimismiehen kiveskarvoitus. Hienoa hienoa, meidän tavaroitamme toimittamaan sattui juuri se pullakuski, joka pilaa koko ammattikuntansa maineen.

Jälkitarkastuksessa perseenhaistelija peripaikkakuntalainen inssi ajaa auton suoraan jarrudynoon, ja pompauttaa käsijarrusta, vaikka varsinaisessa määräaikaiskatsastuksessa meni läpi kirkkaasti. Ei vilkaissutkaan peltejä. Vaan mihinpä valitat, ei tuolle kyrpäilylle mitään mahda :kerpele:

Mystisesti kuskin etujarru heittää toimimasta. Vaihdoimme taakse jarruletkut ja putket, sekä etsimme eteen vikaa. Vika paikallistettiin tukokseksi etujarruputkeen. Tilasimme uuden jarruputken, jonka firmankyrpä teki kymmenen senttiä liian lyhyen. Edellisessä ei kyllä ollut mitään vikaa, vanha takaisin paikalleen. Painetta tulee letkuun, mäntä ei tee mitään. Tilaamme uuden satulan, mutta takajarruja emme saa kuntoon ennen kuin jälkitarkastusaika menee umpeen.

Satulassa ei ollut mitään vikaa, uutenkaan satulaan asti ei paine tule. Käytämme letkun irti, kun se puolentoistatunnin nussimisen jälkeen irtoaa, tukos on siirtynyt putkesta letkuun. Tässä vaiheessa olemme jo kolme viikkoa ihmetelleet, mistä ihmeestä se sellaisen paskamällin edes sinne putkeen/letkuun saa, kun tälle renkaalle lähtevä putki on vielä pääsylinteriltä viimeinen ja korkeimmalla.

Saamme raavittua jarrut kuntoon, ja ajamme uudelleen sonnille. Kaikki toimi, tällä kertaa onneksi sattui se ihmisempi inssi katsastamaan. Hallissa lorviessa suunnittelin, että olisin kusipääinssin PV:n tankkiin kussut.

No, eikös jarrudynossa lasahta käsijarrukiristin pois päältä. Tässä vaiheessa herkempää on vituttanut niin kauan, ettei se uskalla enää olla kuulemassa kun meitä ronskimpiakin pimpittää kunnolla.

Vaijeri on ruostunut kuoreensa paskaksi. Taas vaihteeksi rumpuja irroittaessa toisesta rummusta lohkeaa palanen irti. Lisäksi jarruvaijeri on kilpeen hitsautunut kiinni kauhealla ruostemololla. Veden pääsyä rumpuun estämässä on kuppainen O-rengas, sehän ei kauan kestä muutenkaan. Hienoa, Fordin insinöörit.

Tilaamme uuden vaijerin, laitetaan paikalleen kirosanojen saattamana. Rumpua paikalleen sijoittaessa mitään muuta se ei enää keksi kuin mulauttaa laakerin asvaltille, ja laakerin kuori halkeaa tuhannen pillu päreiksi.

Tilataan uudet laakerit ja samalla tuumataan että uusitaan ne rummutkin sitten. Kilvetkin oltais uusittu vaan kun niitä ei mistään saa. Paikallisesta liikkeestä rummut tulivat parissa päivässä, mutta laakereita vielä odotellaan. Onhan tässä vielä puolitoista viikkoa aikaa jälkinäyttöön.

Jos se kyrpäinssi sitten jälkitarkastukseen sattuu, ja keksii vielä jotain napisemista, voitte lukea lööpeistä, kuinka 25-vuotias hento nainen tappoi paljain käsin viattoman työtään tekevän ammattilaisen.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo


kenny

Alkaa muuttumaan maaksi   :jees:  Anna sen mennä 

nyyyps

Ehei todellakaan enää tuossa vaiheessa. Konetta on ajettu vain vähän päälle 200k ja vuosimalli on -90. Tähän hätään ei ole rahaa mitään muutakaan autoa laittaa, ainoat mahollisuudet oli alle satasen autot, joiden kanssa tuo sama rumba uudestaan.

Hölmöä, miten ihmisiä innostetaan vaihtamaan autoa jatkuvasti uudempaan, ja samaan aikaan toitotetaan siitä, että tuote tulisi käyttää elinkaarensa loppuun.

Pitää se jotain olla, millä liikkua, ei tuota viestanromua kestä poiskaan laittaa.

Ei tuossa muuta vikaa perinpohjimmiltaan ole, kuin että sitä on varmaan Röytässä säilytetty suola-altaassa, ja pohja on hapero. Uutta peltiä saa silti tynnyrin kyljestä.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

kenny

Jos siinä tekniikka pelaa moitteettomasti,  niin onhan siinä käyttöarvoa    :jepso:


nyyyps

Toistaseksi ainoat viat on ollu nuo jarrut, ku yhen on korjannu niin toinen kohta hajonnu.

Ja toisekseen, tuota miun miestä seuraa autopaholainen, sillä on aina huono tuuri nuiten kans.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

unikeko

Ittellä näyttää menevän paremmin,
ostin katsastamattoman, jota on "isolla rahalla korjailtu" ainakin melkein.

käytin leimalla, vikalista 3 sivua  :shock: oli kieltämättä pieni yllätys. ei siin ollu oikein mitää vakavaa, mut inssinperkele ku polkas jarruu ni katkas jarruputken :angry:

korjailin pari kuukautta, tuskin puoliakaan vaivauduin korjaamaan,ja tänään meni moitteetta läpi  ::osmoke
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

D-ude

"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

paavo

Toistan itseäni, autoja ei ole tarkoitettu elämään ihmisikää.
puutaloillekaan ei lasketa montaa kymmentä vuotta kestoiäksi.

nyyyps

Nyt se ei keksiny muuta ku napa hajos.
Pitää huomenna vielä rupeltaa ja kattoa saisko jotaki aikaseksi, aukasis sen kierteen.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview