News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Viiltelyä

Started by peter, Fri 15.09.2006 00:27:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peter

http://irc-galleria.net/blog.php?nick=rock_angel92&beid=2150777&action=showcomments#blogcomments  :shock:

mä en tajuu, mix ihmiset tääl galtsus ei voi olla ees vähä kiltinpii toisille!!! mun mielestä ei oo todellakaa kivaa et joku kommentoi mulle ilkeesti ja et oonx tosissani, koska mun mielestä jokasella on tod oikeus olla semmone ku haluu!!!! ja siihe kuuluu myöski se että, saa käyttää sen värisii conversei ku ite haluu, ja kuunnella uni klubii jos haluu ja mä myöskin oon sitä mieltä et viiltely tod auttaa kaikkii mun ongelmii!!!! ja jos ette oo kokeillu nii ette voi tietää!! eli kandee kokeilla, eli täs olis tämmöne pieni viiltely opas vastaalkajalle:

1 muista et hyvä eli paras musa elikkä uni klubi taikka him o parast viiltely musiikkii!

2 pidä huoli et mutsi tai faija ei huomaa

3 paras viiltely väline o iskän parta terä tai viel toinen on myöski haarukka!!!

4 muista viiltää silleen et jää vaan pieni jälki jonka frendit huomaa, mut ei liia iso ettei tuu ongelmii esim terkkarin kaa koulus!!!

5 jos frendit kysyy et oox viillelly nii kerro et oot mut jos porukat tai jotku muut aikuset nii älä kerro! koska sit joudut ongelmiin!


siin oli semmone pieni ohje nuora kaikil niil joita viiltely kiinnostaa mut ei oo uskaltanu kokeilla ja niillekki jotka tuomitsee viilteliät vaikkei ite oo kokeillu!!! ottakaa kantaa!!!!



Mitä helvettiä tämä viiltelyhomma oikein on??  :angry:

Betonishamaani

Voi helvetti mitä paskaa... :lach: Ei liian iso muttei liian pienikään..Viiltely auttaa kaikkiin ongelmiin.. :nopsu: Ei ole aina helppoa kinuta huomiota... ::smoke
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



paavo


Masa

Musta on syksyn muotiväri :jepso:, mutta mikä oikein ajaa nuoren tyttölapsen tuollaisen harrastuksen pariin  :think:
Kaikki muu on paskaa, paitsi kusi !


Tosi huono karaokelaulaja

Lexa

K.o. harhautuneella nuorella ole mitään tekemistä oikean viiltelyn kanssa...
Toi on pelkkää sairasta huomionhakua.. Naurettavaa teinisekoilua...
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!


Sir Sika

Itse muutaman vuoden nuorten kanssa töitä tehneenä tunnen muutamia tälläisiä villtelija tapauksia. Iso osa sitä on se suuri ahdistus mikä on ikävä kyllä tämän päivän trendi. Myöskin osittain tähän on syynä se vanha kunnon ryhmäpaine, koska jos muutkin niin miks en minäkin. Argressiivisuus ja itsensä vahingoittaminen ovat tämän päivän muotijuttuja nuorten keskuudessa asialle pitäisi tehdä jotakin mutta mitä.

http://www.kelaa.com/punainen/
Tuolla voitte käydä tutustumassa viiltelyy.

-Tohtori-
Oon tehnyt asioita
joilla ei oo muuta tarkoitusta
kuin olla tikareita
jotka tarkoitettiin ainoastaan
sinuun uppoomaan
Antaisin anteeksi
jollen heikolta näyttäisi -Apulanta - Viisaus ei asu meissä-

"Idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
- Nuorempi komisario Kyösti Pöysti

Portsarit luulevat olevansa jotain JOTAIN, eivätkä ole mitään erityisempää. Pieni valta saa miehen näyttämään mukamas suuremmalta ja vaikuttavammalta, loppujenlopuksi itsetunto on alhaalla ja mitätön kaiken tehdyn egon alla.

Lexa

#6
Jos nyt tarkentaisin vielä hieman aiempaa kommenttiani.

Näitähän on pääasiassa kahta sorttia.

1. Huomionhakuiset "yksinäiset" nuoret, jotka todellakin tekevät tätä saadakseen porukan huomion ja hyväksynnän.
Esimerkiksi juuri ne surullisen kuuluisat jokavuotiset festaritapaukset, kun joku raapii ranteensa auki grillin kertakäyttöveitsellä ja vielä kertoo siitä kaikille vastaantulijoille.... Näillä harvoin syntyy pysyviä jälkiä, ja hyvin harvassa tapauksessa homma käy todella vaaralliseksi.

2. Ne jotka "oikeasti" viiltelevät itseään. Tekevät sen useimmin peittääkseen jonkin suuremman ongelman, esimerkiksi läheisen kuoleman tms, fyysisellä kivulla. Tämähän on ihan perus-psykologiaa. Kohteen siirtoa.

Nämä kaksi ryhmää erottaa selkeimmin esimerkiksi juuri siitä, että ryhmän 1. tapaukset ovat useimmin hyvin nuoria,
kovaan ääneen mainostavat viiltelyään, ja pelkäävät kuitenkin vanhempien reaktioita.

Ryhmän 2. tapaukset taas ovat hieman laajempaa ikähaitaria, eivätkä yleensä mainosta tekemisiään. Kyseessä on lievä itsetuhovietti, tai jonkin moinen pyrkimys itsensä turruttamiseen kivulle, kun omat asiat eivät ole kunnossa.
Tällä porukalla k.o. harrastus voi myös todella käydä vaaralliseksi, ja aiheuttaa pysyviä jälkiä.

---
Tämä jako on kokonaan omaan kokemukseen perustuva näkemys.

En ole opiskellut aihetta, en ole erityisesti työskennellyt nuorien kanssa,
mutta tunnen ihmisiä molemmista ryhmistä... Lisäksi tunnen ihmisiä
jotka ovat työskennelleet / työskentelevät nuorten parissa.

EDIT: Korjasin yhden rivin... Oli tekstiä mennyt väärään paikkaan.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Sir Sika

Ihan hyvin jaoteltu. Mutta viiltely on kuitenkin aina vaarallista jo pelkästään ajatellen muita seuraamuksia mitä siitä voi tulla noin fysiologisesti.
Oon tehnyt asioita
joilla ei oo muuta tarkoitusta
kuin olla tikareita
jotka tarkoitettiin ainoastaan
sinuun uppoomaan
Antaisin anteeksi
jollen heikolta näyttäisi -Apulanta - Viisaus ei asu meissä-

"Idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
- Nuorempi komisario Kyösti Pöysti

Portsarit luulevat olevansa jotain JOTAIN, eivätkä ole mitään erityisempää. Pieni valta saa miehen näyttämään mukamas suuremmalta ja vaikuttavammalta, loppujenlopuksi itsetunto on alhaalla ja mitätön kaiken tehdyn egon alla.

Lexa

Quote from: Puistokemiantohtori on Fri 15.09.2006 08:41:44 (UTC+0300)
Mutta viiltely on kuitenkin aina vaarallista jo pelkästään ajatellen muita seuraamuksia mitä siitä voi tulla noin fysiologisesti.

Niin onkin. Jos ajatellaan ihan perusasioita, niin eihän ihon rikkoontuminen ole koskaan hyvästä.
Ja jatkuva sellainen voi aiheuttaa suuriakin riskejä...
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Hanzuu

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview