News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Finnreactor

Started by örtzi, Thu 26.10.2006 18:11:35 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Örtzi

"Vertaisverkon ylläpitäjille sakkoja
26.10.2006 13:49

Turun käräjäoikeus on tuominnut Finreactor-vertaisverkkojutussa 22 henkilöä maksamaan 427 000 euroa korvauksia elokuva-, levy- peli- ja ohjelmistoyhtiöille.

Korvaukset jaetaan siten, että kunkin henkilökohtainen osuus on kymmenesosa summasta.

Vastaajista 15 tuomittiin sakkoihin tekijänoikeusrikkomuksesta ja seitsemän avunnannosta rikkomukseen. Sakkojen suuruus vaihteli 10:stä 30:een päiväsakkoon. Summat olivat 60 eurosta ja 690 euroon.

Syytteessä oli alun perin 32 nuorta miestä eri puolilta maata. Kymmenen nuoren syyte hylättiin.

Ei ollut tarkoitus tienata

Tuomitut olivat elo-joulukuussa 2004 pitäneet yllä Hollannissa sijaitsevaa Finreactor-nimistä tiedostojenjakopalvelua. Sen avulla noin 10 000 käyttäjällä oli mahdollisuus kopioida pelejä, elokuvia ja musiikkia toistensa koneilta.

Syyttäjä vaati tekijöille rangaistusta tekijänoikeusrikoksesta. Oikeus hylkäsi sen, koska tekijöillä ei todettu tuolloin voimassa olleen lain edellyttämää ansiotarkoitusta."

Kopioin ton iltalehden sivuilta. Aivan suhteeton korvaussumma, warettamisesta joudut maksamaan 10-kertaa enemmän kuin esim. toisen torsoksi paloittelusta. Ja jokainen maksaa summasta 10 %?? 22*42700=939400 euroa yhteensä? Eli korvaussumma yllättäen onkin yli kaksinkertainen. Oikeudenmukaisuus huipussaan.  :angry:
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


furioso

en usko että jää tuohon.ylemmissä asteissa jatkuu.. :jepso:

nyyyps

Eräs kaveri oli puoli vuotta melkein maannu sängyn alla piilossa ja pelänny koko ajan että koska ne poliisit tulee häntä hakemaan. Oli mukana tuossa Finnreactor-hommassa muuta ei jääny onneksensa haaviin.
Yleensäkään tuo homma tuskin hidastaa tahtia yhtään mitenkään internetissä.
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=28557&tyyppi=1
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Betonishamaani

Onpahan vaan moni lopettanut toimintansa  ::smoke Foliohatut alkanut kiristämään  :psycho:
Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



Odai

#4


Pelleilyn puolelle tuntuu tuo menevän.
Foliohattu päässä olen täällä tärissyt koko vuoden ja pelännyt, että "ne" tulee hakemaan mut. :parku:



Betonishamaani

Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



-


Hanzuu

Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

D-ude

Quote from: hanzuu on Thu 02.11.2006 20:44:21 (UTC+0200)
Onneksi olen varautunut  ::osmoke   

kUKA on KUVANNUT minun HUONEEN  :blink: --->> LISÄÄ FOLIOTA  :parku:
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview