News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

jta

Nyt ei ole tuolle tullu tehtyä muutakuin ajeltua. Jotain pientä tuossa vielä on kun bensapumppu ilmeisesti päästää laskemaan läpi kun auto seisoo pitempään. Siitä ilmeisesti johtuu tuo pitkä vieteri esim. yön ajan seisonnan jälkeen. Ja pitäisi vielä tutkia tuo kun käy jossain kaupassa niin sen jälkeen nykii hetken aikaa hyvinkin voimakkaasti jos lähtee heti käynnistämisen jälkeen ajamaan. Voi liittyä kyllä tuohon edellä mainittuunkiin vikaan.

Antenniasennus ilmeisesti toimii hyvin. Hyvin positiivistä palautetta tuli viikonloppuna että paremmin menee ouluunkin tästä kotipihasta kuin tuolla antennilla mikä on nappiksessa. Tuntuu myös kuuntelevankin aika hyvin kun kuulee salamat lähes samalta matkalta kuin tää mun tukiasema. Ukkonen jyllää tuolla oulujärvellä niin räpsähtelyjä kuului vaikka ei mitenkään voimakkaasti mutta kuului kuitenkin.

jta

Olikohan tuo nykiminen sittenkin oiretta jostain muusta tuossa alkuviikosta. Tänään (tai siis eilen) kun olin kahville lähdössä niin pitikin nilkuttaa takaisin kotio. 200 metrin päähän pääsin ja oli pakko pysähtyä kun alkoi nykimään ja hyytymään eikä kaasuun juuri kestänyt koskea vaan puutui samontein. Tyhjäkäynnilläkin meinasi välillä yrittää sammua ja välillä kävi ihan normaalisti. Kierrokset kun nosti jonnekkin 4k rpm niin hetken pysyi ja puutui ja meinasi aina sammua. Jotenkin tuntuu että bensa jää taas jonnekkin välille. Suodattimet kuitenkin oli täynnä eli bensaa tulee ainakin kaasarille asti. Vaikka nyt on kyllä ollut pirun kosteat kelit kun vettä satanut kuin aisaa mutta ei tuo kuitenkaan kosteuden aiheuttamalta vialta vaikuta kun kuitenkin käy kaikillla sylintereillä eikä röpöttele. Pahimmoilleen vaan lupaillu koko loppuviikoksi vielä vesisateita niin ei taida päästä vikaa tutkiin ihan heti.

jta

Jossakin tuolla kaasarissa vielä joku roska seilaa. Lopetti tuon vesisateen ja samalla kun tuolla pihalla kävin niin tutkin hetken tuota. Ryyppy päällä kävi ihan normaalisti vaan kun alko kone lämpiään niin alko käyntikin huononeen ja ei oikein enää vastannu kaasuun ja alkoi puutuun. Muutaman kerran kun sai kierrokset nouseen ja alko taas puutuun niin kaasu vain pohjaan niin tusahteli muutaman kerran kaasarissa ja hieman alko paraneen käynti. Varastosta rätti ja kierrosta koneeseen ja rättillä kaasari tukkoon pari kertaa niin tuon jälkeen alko toimiin taas. Pitää kuitenkin tuo kaasari vielä käyttää auki kun näkyy taas harvakseltaan tiputtelevan bensaa suoraan kurkkuun. Sen verran pientä tuo tiputtelu kuitenkin ettei vaikuta käyntiin.

paavo


jta

Tuntuu olevan. Jos tuota ei pian saa tokeneen niin kunnostan tuolta tallista tavallisen kaasarin ja isken tuohon paikoilleen ja poistan katin. Näkyi olevan pari soppelia kaasaria irtaallaan.


paavo

Kai nyt yhden kaasarin jollain tavalla saa puhtaaksi ::osmoke

Ettei vaan jostain kulkeudu lisää köntsää sinne...

jta

Vaan mistä.  :psycho: Tankissa sihti, ennen pumppua suodatin, pumpun jälkeen suodatin ja kaasarissa itessään vielä messinkinen suodatin. Ja kaikki on puhtaita. Tosin nyt kuitenkaan ei kaasari mene kuivaksi eli kohokammiolle asti tulee bensa. Liekkö sitten jostain kanavasta tuo etanoli alkanu liottaan likaa irti kun tällähän ei ole aikaisemmin ajettu etanolia sisältävällä bensalla.

paavo

Mulla oli yksi syöttöpumppu jonka tiivisteet hapersi jäänestoaine.
kuminpalaset tukki putkia.

Jospa tuossa on jotain osia jotka ei kestä etanoolia?

jta

Kiihdytyspumpunkalvo taitaa olla ainoa missä on tuohon mahdollisuus. Muuten on osat alumiinia ja messinkiä mitkä on bensan kans tekemisissä. Sinällään kyllä ihmettelen että tuo kiihdytyspumppu toimii kun ollu kuiviltaan kuitenkin sen 8 vuotta. Ei uskalla aukasta tarkistusta varten kun ei kerta vuoda. Alkaa varmasti tippaseen jos tuon menee aukaseen. Pitäisi ensin ostaa uusi kalvo valmiiksi niin ei tarvi alkaa raiskaan vanhaa sadetakkia.

jta

Tänään aloin taas ihmetteleen että mikä tuota daadaa oikein vaivaa. Koitin käytellä kuumaksi niin alkoi tippaseen enemmän bensaa suoraan kurkkuun ja kun sammutin niin alkoi norona valuun bensa kaasariin. Kaasari auki niin oli sinne ainakin yksi messinkinen putki pudonnut kohokammion pohjalle kannesta. Muuta varsinaista vikaa en löytänyt noilta osin. Ja nyt kun oli kaasarista kansi taas auki niin tutkin samalla tuon ryypyn sielunelämää. Kattelin toisesta kaasarista mallia niin sieltä ryypyn sisältä puuttuikin yksi jousi. Laittelin puuttuvan jousen paikoilleen ja romut takaisin kiinni.

Samalla kattelin tuota kiihdytyspumppua ja totesin että tuossa on erilainen kalvo kuin muissa takavetoisissa. Aloin kuitenkin tonkiin varastoja kun muistelin että mulla oli jääny joku erilainenkin kalvo pyöriin laatikkoon. Sattuikin oleen juuri tämän solexin kalvo. Kävi peikkomainen flaksi tuon kans. Liekkö ostanu tuon joskus siihen toiseen axteciin mikä mulla joskus oli. Vaihtelin tuon vaikka vanhakin oli vielä hyvä kuntoinen. Ei ollut halkeillu vaikkakin hieman venynyt jo oli.

Kaasari takaisin kasaan ja kokeilemaan niin nyt tuntui ainakin pelaavan. Pintakaasulla on jotenkin ohkanen veto. Ei vielä nyi mutta on siinä rajoilla että alkaako nykimään. Samoiten täyskaasu kiihdytyksissä kun kierrokset nousee yli 5k rpm niin muuttuu taas veto aika ohkaseks. 2500-5000 välillä kun on kierrokset niin pelaa hyvin ja tasaisesti ja vetää hyvin kiihdytyksissäkin.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview