News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

paavo

Iveco ottaa joskus pitkää starttia, harvoin.  Pajalla miettivät juurikin jos olisi joku ilmavuoto polttoainepuolella.
Nuo voi oireilla niin eri tavoin, se tekee sen hankalaksi.
Vaihdatin jo aiemmin sammutussolenoidin raskoneella.

jta

Tuo pitkä startti johtuu siitä kun pumppu päästää linjastot tyhjäksi. Menee hetki ennenkuin nostaa aineet kaasarille asti. Kaasaristakin taitaa aineet haihtua kun tuntuu käyvän todella kuumana tuo kaasari.

paavo

Joissain autoissa piti laittaa lämpösuojia kaasareille ettei höyrysty.

Moottorisahoissa tuppasi tankki kiehumaan, sitten muuttivat kokoonpanoa.

=Lutris=

Quote from: paavo on Sat 16.07.2016 00:35:28 (UTC+0300)
Moottorisahoissa tuppasi tankki kiehumaan, sitten muuttivat kokoonpanoa.
Jonsenreds 49sp (eli raketti tai cometti) keitti bensat  :psycho: Tehot hiukkas hiipuu, kun bensa kiehuu  :psp:
Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

jta

Keitettyä bensaa.  :drool:

Ei oikein ole se paras paikka kun imusarja on suoraan pakosarjan yläpuolella niin on kuuma paikka. Vaan on tässäkin kaasarin ja imusarjan välissä bakeliitti levy vaan ei tunnu auttavan. Jotenkin tuntuu että ei nappiksessa noin kuumana käy kaasari kun tässä axtecissa ei kestä mennä paljain käsin kaasaria käpisteleen kun kone on kuuma. Nappiksessa en muista että tuo olisi ongelma ollut. Tiistailta sai hyvän palorakon peukaloon kun oli peukalon levyinen ja sentin toistepäin leveys. Korkeakin kuin mikä.


jta

Käytin taas vaihteeksi kaasarin auki ja joka ikisen kolon vielä puhalsin paineilmalla. Tosin tuo vika mikä siitä löytyi niin olisi pitänyt tajuta tarkastaa heti. Solenoidisuutinhan sieltä oli kuollu eikä antanu soppaa isommilla kierroksilla. Onneksi toisessa kaasarissa oli vielä toimiva solenoidi. Pitää laittaa mansemotorsille tilaus sisään noista suuttimista jos vielä hajoaa kun enää ei ole varalle yhtään.

Kytkyttimellekin joutuu näköjään jotain vielä tekeen kun välillä jää poljin pohjaan eikä irrota tuolloin. Taitaa olla pääsylinteri menossa. Onneksi se ei ajamista estä jos tekee noin päin ettei irrota. :fuller:

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Hyvinhän se menee varsinkin jos ei tarvi hirveästi pysähdellä. Synkronoidulla vaan saattaa karahdella enemmän kuin synkronoimattomalla.

paavo


IsoP

Quote from: jta on Sat 16.07.2016 20:38:56 (UTC+0300)
Käytin taas vaihteeksi kaasarin auki ja joka ikisen kolon vielä puhalsin paineilmalla. Tosin tuo vika mikä siitä löytyi niin olisi pitänyt tajuta tarkastaa heti. Solenoidisuutinhan sieltä oli kuollu eikä antanu soppaa isommilla kierroksilla. Onneksi toisessa kaasarissa oli vielä toimiva solenoidi. Pitää laittaa mansemotorsille tilaus sisään noista suuttimista jos vielä hajoaa kun enää ei ole varalle yhtään.

Ei sitä aina voi tajuta kaikkia ilmeisiäkään vikamahdollisuuksia tarkistaa. Hyvä että lopulta syyllinen löytyi  :good:
Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview