News:

Apachefoorumi.net
Sielussani on mursu...

Main Menu

jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

paavo


jta

Ei taida noissa kaivurien starteissa pahemmin muovisia osia olla jotka niin tykkäis kyttyrää tuosta kuumuudesta.  :psycho: Eniten taitaa kärsiä se eristelakka millä käämit on käsitelty. Ja hiilet tietenkin.

En vieläkään ole keksiny että mihin perustuu tuo että moottorin pyöräyttäminen auttaa. Se kun ei itsessään startin asentoonkaan vaikuta. Ainoa järkeenpäypä mitä olen pähkäillyt että moottori pyörähtää pois puristuksesta eli lähtis keviämmin pyöriin.

jta

Kävin yhden startin kunnostamassa. Menee yllättävän paljon aikaa kun lähes joka vaiheesta ottaa kuvan. 70 kuvaa näkyi tulevan. Yksi asia pitää muistaa tuolle vielä tehdä ennenkuin laittaa paikoilleen. Lisätä yksi prikka tuonne hiilipäätyyn lukitussokan alle kun on tuo uusi laakeri hieman erilainen kuin vanha niin ilman tuota prikkaa saattaa päästä ankkuri heiluun liikaa.






jta

Huomenna jos kävis hakeen samaran oulusta. Käydä vain siirtolaput hakeen mennessä niin saa ajella kotio kun lähti jopa käyntiin neljän vuoden seisonnan jälkeen. Kolmannella lyhyellä startilla jäi käymään ja kävikin sievästi niin ei se täysin romu voi olla. Ei vikavalokaan palanu kuin sen mitä pitääkin ja kaikki tuntui pelaavan niinkuin pitää. Ainoa tosiaan että se kampiakselin stefa vuotaa todella pahasti mutta ottaa jäteöljyä mukaan niin saa matkalla lisätä tarvittaessa.  ::hihsmoke

jta

Sputnik saapui pihaan tänään.



Tuo öljyvuoto oli melko iso kun yli litra katosi öljyä koneesta n.25km matkalla. Nyt kun räjäytyskuvia kattelee niin en ihmettele enää yhtään tuota voimakasta vuotoa kun näyttäis öljypumppu olevan tuon stefan takana. Muutoin auto pelasi varsin mallikkaasti vaikka välillä meinasikin pintakaasulla vähän nykiä. Lienee tuota tyyppivikaa eli ilmamassa anturin likaisuutta tai voihan tuo bensakin olla jo vähän huonoa. No se selviää kun pääsee tuon kimppuun paremmin ja saa ensin perusasiat kuntoon. Isommin ei uskaltanu kierrätellä kun jakoremmi vaihdettu varmaan lähemmäs 10 vuotta sitten ja on vielä tuossa öljykylvyssä ollut.

Ihme kyllä ettei isommin ollut ongelmia liukkauden kanssa vaikka edessä nastattomat nastarenkaat ja takana kehnot kesärenkaat. Muutenkin oli aika hyvän tuntonen ajoltaan tuo.


paavo

Tainnut olla pois käytöstä hetkisen, melko pölyinen.

jta

Neljä vuotta seissy tuossa ekan kuvan katoksessa. Olihan tuossa tuulilasilla kissan käpälänjälkiä aika reilusti. Ei tullut niistä otettua kuvaa ennenkuin putsasi lasin. Ei varmaan muuten olisi tuolla autolla mikään kiire ollut mutta taloyhtiö oli jo alkanu vihjaileen että tuo varmaan joutais tuosta pois...

paavo


=Juku=

Quote from: jta on Mon 14.11.2016 19:59:47 (UTC+0200)

Ja nyt kun pihalle asti taas pääsi niin raiskasin vanhasta puolipeitosta tuohon sellaisen varttipeiton joka peittää vain etulasit. Puolipeittoa kun ei tähän autoon saa päälle antennin takia.

Saahan. Halkaise se puolipeitto toiselta puolen antenniin asti ja laita jonkinlainen "sulkusysteemi" se halkion alapäähän

Me first (rules of traffic)

paavo

Tuolleen mä virittelen taloon muoveja jos on joku pitkä putki haittana. :jees:

Esim. parketin asennus putken ympäri tehdään noin.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview