News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Volkswagen triidi

Started by peter, Sat 02.10.2010 11:35:25 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nyyyps

O.k
Mulla on vain hataria muistikuvia siitä, että sankarit asentelee lisävaloja ja samalla sytyttelee kojetauluun vikavaloja. :psycho:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Nuo kusettajathan on vain vastus mikä lisätään polttimon rinnalle jos laitetaan tavallisen polttimon tilalle led-poltin. Huijaa boksia luulemaan että siellä on tavallinen hehku kun virrankulutus pysyy suunnilleen samana. Menee vähän se idea tuosta ledin pienemmästä virrakulutuksesta. Tiedä sitten että pystyiskö näissä kertoon tietomulaattorille että siellä on led-polttimo eikä hehku.

Pitäis joskus kokeilla kaivaa tuosta caddysta lisävaloreleen heräte tuolta valokatkasijalta niin ei tulis virtamuutoksia tuonne polttimolle. Hyvällä tuurilla vois sammua sitten tuo vikavalo ellei siellä sitten ole vielä jossain muualla jotain häikkää. Voishan tuon tietenkin testata kun irrottais tuon herätejohdon.

Omassa autossa otin herätteen tuolta katkasijalta niin sai nätimmin vedettyä tuonne kattoverhoilun alle nuo johdot. Ei tarvinu konehuoneen puolelta johtoja vedellä. On se vain helppoa näissä vanhoissa autoissa kun ainoa äly on siellä ratin takana eikä sekään usein ole kovin pitkälle vielä kehittynyt...

Pokerface

Nykyään kytkenyt lisävalot tommosill, ei ainakaan pitäs kuormittaa mitään

jta

Tuollaistakin voisi kyllä harkita. Ei näköjään ole edes kovin kalliskaan.

jta

Tänään saatiin yksi vikavalo pois. Syksyllä syttyi jo epc valo ja herjasi jarruvalokytkintä/vakionopeudensäädintä. Vakkariahan tässä karvalakkimallissa ei edes ole. Syksyllä vaihdettiin tuo kytkin vaan eipä se silläkään kummentunu. Vikavalo vaan jatkoi loimottamista vikakoodien nollauksesta huolimatta. Tuo jäi sitten syksyllä ihmettelemättä kun ei vaikuttanu kuitenkaan minkään toimintaan.

Nyt kun tuossa jo katsastus lähenee (viikon sisään) niin piti tuotakin alkaa tutkiin. Tuo jarruvalokatkasija pelasi mittausten mukaan oikein vaan kun alkoi mittaileen johtosarjaa niin syystä x puuttuikin yhdeltä pinniltä jännite. Pitäis tulla virtalukon kautta jännite mitä boksi haistelee että osaa jännitteen hävitessä pudottaa vakkarin pois päältä.

Mistään ei löydetty että mitä kautta tuonne pitäis jännite tulla niin päädyttiin tekeen katkasijan ja johtosarjan väliin oma "adapteri". Alkuperäseltä liittimeltä suorat johdot katkasijaan kiinni paitti tuolle puuttuvalle jännitteelle otettiin sähvöt sellaisesta johdosta mikä on virtalukon takana niin nyt ainakaan toistaseksi ei enää vikavalo syttynyt.

Oishan tuo hyvä selvittää mihin ne sähköt on jääny vaan pirukaan ota selvää mihin johdot menee kun katoavat kojelaudan alla paksuun johtonippuun mikä katoaa vielä paksumpaan johtonippuun.

Ja nyt tuo radio tuli käytettyä irti kun etti sopivaa johtoa mistä ryöstää sähköä niin korjasin sen usb-liittimenkin. Enää loimottaa tuo palaneen polttimon valo vaan mistään ei vikaa tunnu löytyvän niin saa olla tällä erää.


jta

Ja nyt kun tuossa touhusi niin näköjään pääsee tuolla autocomin kopiolla käsiksi sähkölasien systeemiinkin niin näkyi vikakoodeja siellä olevan ja reilusti. Katkoksia, epämääräistä ja kohtuutonta jännitettä ainakin. Eipä nuo olekkaan toiminu ikänään kunnolla mitä tuo on meillä ollut. Katkasijat on vaihdettu ja yksi niistä on vissiin joskus vähän oikosessa ollutkin kun oli sisältä piirilevystä juovat palaneet. Mahtaanee vika löytyä jostain johtosarjasta tai sitten ohjainboksista. Tutkia tuota sitten kun ilmat lämpenee eikä ole lumi maassa.

paavo

Joskus tuntuu ettei volkkari ja Ivecon kuorma-autot ole kovin kaukaista sukua sähköjen suhteen ::hihsmoke

jta

Vaikka eikös se scania tätä nykyä ole enemmänkin volkkarin kanssa tekemisissä.

Noh sen verran päivitystä noihin aikaisempiin niin olipas se taas kauhea vika tuo sähkön katoaminen. Yhennäköset kytkikset löysin ja sitä kautta reitin virralle niin löytyikin palanut 5A sulake. Mahtavaa kun autossa ei ole sellaista kirjasta mukana mistä nuo sulakkeet löytyisi ja ne muutamat kirjat mitä on niin nekin ruotsiksi. Useampi rasia ja satakunta sulaketta niin ei oikein viitti kaikkia lähtiä erikseenkään läpi käymään kun ei ole sitä testeriäkään tullu hommattua.

jta

Vika on vallan mystinen. Polttaa heti tuon sulakkeen uudelleen kun laittaa oikean liittimen paikoilleen. No pitää laittaa patentti takaisin ja ihmetellä tuota joskus. Tutkia vielä kytkinpolkimen anturi kun on samassa piirissä kunhan vain ensin löytäisi sen...

jta

Tuo anturihan löytyi kytkyttimen pääsylinteristä. Vaihdettiin samalla koko pääsilinteri kun meinasi takerrella. Olikin luja saada pois kun ei meinattu saada johtoa irti anturista sitten millään. Lopulta kun se lähti niin selvisi miksi se oli lujassa ja myöskin se mikä poltti sen sulakkeen. Oli liitin sulanut sisältä ja myöskin itse anturi oli sulanut. Enää ei palanut sulake kun on liitin irtaallaan ja sammui se epc valokin. Nyt vain hommata uusi liitin tuohon.


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview