News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Puukkoloi ja miekkaloi

Started by Josse, Sat 01.03.2014 12:29:49 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Donkey

Quote from: IsoP on Tue 11.03.2014 19:06:11 (UTC+0200)
Quote from: Günther on Tue 11.03.2014 17:40:37 (UTC+0200)
Quote from: IsoP on Mon 10.03.2014 12:41:27 (UTC+0200)
Hienojahan nuo on kun sen itse tekee ja on viimeisen päälle huolella tehty. Ostin tai oikeastaan otin osamaksuna visakoivusta puukon yhdeltä puukontekijältä joka teki terät itse terästä myöten järvimalmista. Kuulemma kutakuinkin parasta tavaraa mitä puukonterään löytyy. Se toimii koriste-esineenä joten en tiedä sen kestävyydestä käytössä, mutta ehdottomasti terävin puukko mitä olen koskaan hypistellyt. Tuppi on tehty visakoivusta ja vielä yhdestä palasta jyrsimällä sisältä purut pois.

Itsellä oli tilat kyllä tosin ahjo pitäisi hommata, mutta se olis kiva muutenkin olla olemassa. Puuta saattaisi löytyä omasta takaa :psp: Aikaa ei kyllä ole ja muutenkin on vähän hohto mennyt koko touhusta kun tuntuu että joka ukko täällä kylillä tekee puukkoja ja puhuu niistä jatkuvasti tohkeissaan  :psycho:
Anna kun arvaan; Tekijä on Ilomantsista ja terämateriaali nostettu Möhköstä?
E: Alkuperänen valmistaja Lauri Huurre (RIP), nykyään Parviaisen Urpo tekee näitä "Pogostan puukkoja". Sisäpiirin tietoa  ::smoke

Tuo jälkimmäisen tekemä puukko se oli  :jepso:
Pidä hyvä huoli, Urpokin on jo siinä iässä ettei montaa puukkoa enää tee, rupee siis olemaan puukolla arvo kohillaan. Viime kesänä käytiin isäukon kanssa piipahtamassa siellä ja hakemassa puukkoja myyntiin.
Somelainen sataprosenttinen vika :psp:

I'll never leave you lonely,
I'll be there tryin' to grab and hold, yeah,
I'm not the nicest guy you know
- Lordi - Not the nicest guy -

Setä ei vittuile, setä neuvoo :psp:

Hakuna matata, motherfucker! :pokeri:
With all due respect, intercourse yourself.

IsoP

Juu, porukoiden kirjahyllyssä tallessa tällä hetkellä :jepso: Ei tullut tuo puukontekijän nimi millään mieleen enkä jaksanut kookletella, kyllä se nyt tuntuu taas tutulta nimeltä.
Make tea not love


IsoP

#23
No mikä ettei  :jepso: Tosin oma kokemus ruohonleikkurin teristä on että ne niin meltoa tavaraa että eihän niillä mitään heinänkortta järeämpää poikki saa  :psycho: Ainakin pienet laput tuntuu ottavan itseensä joka pikkukivestä, ja muusta epäpuhtaudesta. Porukoilla on epämääräisimpien alueiden ajeluun vanha leikkurinromu johon vaihdoin niittomurskaimen terälaput niin niihin ei niillä hevosvoimilla ja pyörimisnopeuksilla tunnut tulevan mitään jälkiä vaikka mitä kivikkoa ajelis  ::hihsmoke
Make tea not love

=Juku=

Kuplavolkkarin jousipakassa on hyvää puukkoterästä

Me first (rules of traffic)


Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

Kerettiinköhän me jo pick-upin vanhat jouset hävittää.  :think: Olisisi muutamat aihiot teriksi siinä.

Löylyttäjä

:bounce:

Olen miettinyt ahjon rakentamista aiemminkin, katkenneita lehtijousia pyörii hallin nurkassa enemmänkin :think:

=Juku=

Quote from: Löylyttäjä on Sat 15.03.2014 10:06:37 (UTC+0200)
:bounce:

Olen miettinyt ahjon rakentamista aiemminkin, katkenneita lehtijousia pyörii hallin nurkassa enemmänkin :think:
Niistä saa muurareille hyviä talttoja - pystyy betoniin. Ohuesta lehtijousesta saa hyvän työkalun laattojen irroitteluun ehyenä(?)

Me first (rules of traffic)

nyyyps

Minun puukkoni on nissanin iskarista tehty, muistaakseni. Vai kierrejousen pätkästä. :think:
Pehmeää tavaraa. :nope:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview