Yleistä keskustelua moottoriajoneuvoista vol.3

Started by paavo, Wed 04.01.2017 19:50:27 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jta

Kuulostais kyllä vähän että voi olla akku entinen. Kannattaa toki nuo akun kenkien kontaktitkin kattoa että ovat kunnolliset ja eritoten maadotuksen. Nuokin voi aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä oireita. Yleismittari kertoisi jo paljon kun mittais lepojännitteen ilman virtoja ja virrat päällä.

Pokeri varmaan osaa sanoa jos noissa on jotain tyyppivikaa ollut.

paavo

Akku voi näyttää siedettävät lukemat mitatessa, käynnistäessä kyykkää kuitenkin... voi olla siis tällai ovelammin sökö

=Lutris=

Aikoinaan hitsaajamestari käräytti sitikasta laturin. "Unohtui"  vissiin irottaa laturin piuhat  :drag:
Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

jta

Meneppä nykyaikaista autoa hitsaileen. Voi tulla kalliiksi kun on boksia sun muuta pimeänä...

Quote from: paavo on Wed 06.02.2019 21:06:40 (UTC+0200)
Akku voi näyttää siedettävät lukemat mitatessa, käynnistäessä kyykkää kuitenkin... voi olla siis tällai ovelammin sökö
:jepso: Itellä moottoripyörästä yksi akku kuoli siten että näytti päälle 12V lepotilassa vaan pelkkä parkkien päälle laitto romautti jännitteen lähes nollaan. Ei kestäny yhtään kuormaa. Ja tämä kuitenkin kuumana kesäpäivänä eli ei ollut edes pakkanen syypää.

Esinahka-Einari



=Lutris=

Tuossa edellä pääteltiin, että todennäköinen vika on paska akku. Taittaa joutua käymään akkukaupan kautta  :think:
...jos mielenkiintoa riittää, niin voi akkua yrittää herätellä henkiin. Onko sulla akkulaturia. Meneekö siihen akkuun edes virtaa. Kesällä leikin kuolleen akun kanssa. Laturilla kun latasi, niin ampeerimittari näytti korkeintaan puolta ampeeria. Toimivalla auton akulla latausvirta on 4 ampeerin laturilla lähes tyhjään akkuun aluksi 3,5..4 ampeeria ja laskee puoleen ampeeriin sitä mukaan kun akku latautuu täyteen. Jännitettä akun napojen välillä on reilu 12 volttia. Tuollaisella kuolleella akulla jännite oli 7..8 volttia, eikä se enää suostunut latautumaan.  Lisäksi se oli haljennut pakkasella ja nesteet olivat valuneet pihalle  :psp:
Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

Esinahka-Einari

Korjaamon poijjaat haki sen huoltoon...ei riitä nyt mielenkiinto sorkkia lumisateessa kärryä.  Akku on ihan ookoo-kuntoinen. Siinä oli toisen navan johto vähän löysällä, kosteutta..samalla pikahuoltoa tekevät..ja ohjaustehostimen neste oli lopuillaan.. :jees:


=Lutris=

Laitoin auton akun lataukseen. Mittari näytti 12.0V jännitettä  ::osmoke  Ilmankos start/stop lakkasi jo syksyllä toimimasta. Ihme turhake koko systeemi  :pokeri:
Valmetissa oli sentään 12.36V
Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

jta

Itekkin tuossa toissapäivänä vaihdoin akun autoon. Hienoinen ero starttauksessa kun ei enää pudonnu jännitemittari punaselle kun käänti avaimesta ja lähti heti käyntiin ilman että tarvi sahata. Vuorokauden oli tuo uus akkukin ollu tuolla pakkasessa eli ei voinu laittaa edes lämpimän akun piikkiin.

Latailin tuota vanhaa niin alussa oli jotain 12,3V. Reilun 12h oli latauksessa eikä noussu jännite yli 14,5V. Kiehui vain enää.

Pitäis kokeilla että paljonko on nyt jännite kun on seissy vuorokauden ja kokeilla että miten käyttäytyy kuorman kanssa.

Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview