jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jta

Imusarja saatu kairattua niiltä osin mitä pystyy. Seuraavaksi vielä tuo imusarjan ylempi osa kohdistella niin olisi näiltä osin valmis. Pakosarjaa ei olekkaan irtonaisena sellaista joka olisi tähän passeli niin ei voi sitä vielä kohdistella.



IsoP

Kuvat henkivät tulevaa VOIMAA  :good:

Tuossa moottoria rakentaessa sitä saa varmasti muutaman tunnin kulumaan ihan sujuvasti  :psycho: Itse en ole yhtään konetta rakentanut. Kansipahveja on jokunen tullut vaihdettua, mutta se nyt on melko helppo juttu yleensä.
Make tea not love

jta

Ladan moottori ja voima ei oikein sovi samaan lauseeseen.  :psycho: Kyllä tässä saa ihan tehokkaasti tunteja kuluun. Hidasta touhua tuo kanavien muokkailu jne. kun ei ehkä ihan tehokkain ole tuo dremel tuossa hommassa.

Tänään sai harjoteltua yhden männän irti kiertokangesta. Ei saanu vedettyä pultilla tappia pihalle niin meni hakkaamiseksi. Pitänee varmaan se prässi jo hommata. Melko tiukalla lämpösovitteella tuo.


nyyyps

Hitto, vasta jossain bongasin joutilaaksi jäävän paineilmaprässin. Ku muistasin vain, kuka papparainen semmosesta luopumisesta jutteli.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.



Pokerface

Nousee tuolla ainakin vitutuskäyrä, kun ei mitään saa painettua irti  :psp:


IsoP

Quote from: jta on Mon 20.08.2018 21:46:56 (UTC+0300)
Tuollasen suunnittelin jos kävis hakemassa.  :think: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/nostotyokalut/korjaamopuristimet/korjaamopuristin-10-tonnia-2000040920

On muuten tuo prässi varsin loogisesti nostotyökaluissa.  :psp:

Prässi on kyllä hyvä olla olemassa  :jepso: Helpottaa montaa asiaa.


Quote from: Pokerface on Mon 20.08.2018 22:09:48 (UTC+0300)
Nousee tuolla ainakin vitutuskäyrä, kun ei mitään saa painettua irti  :psp:

Meillä on tuolla vanha Ruotsalainen Nike-merkkinen 100 tonnin puristin pajassa. Se taas on autonosiin vähän tunnoton. Eräskin lainas sitä joskus että sais etunavasta laakerit irti. Olisko joku 30 tonnia ollu kun kuulu jumalaton PAM! ja laakerit irtos. Tosin oli se napakin nätisti kahdessa osassa kun oli lukkorengas edelleen paikallaan. Lukkorengas kesti, mutta valurautamikälienapa halkes siitä lukkorenkaan uran toisesta reunasta nätisti.

Tuo 30 tonnia on lähinnä arvio, kun en ihan luota siihen alkuperäisen mittarin tarkkuuteen  :psycho: Sais Jarre joutessaan käydä kalibroimassa sen  :psp:
Make tea not love

jta

Ois kyllä ite saattanu jo alkaa katteleen reilun 25 tonnia aikasemmin että mikäs on kun ei ala irtoaan.  :psycho: Kuitenkin kun nuo yleensä lähtee tuurnallakin ihan kohtuudella irti.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview