News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Panorama kuvia

Started by peter, Thu 07.04.2011 15:45:49 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peter

Olin muka lukitsevinani valotuksen, mutta en sitten seurannut sitä niin en sitten ollutkaan. 1100 kuvaa kaikki erilailla valotettuna.  :psp:'

Tuossa ehkä aavistuksen parempi versio samasta kuvasta: http://photosynth.net/view.aspx?cid=15fd6c4f-579c-4353-ba9d-bee41ae204a3

Saapi täyden 360 panoraman. Voit valikoista määritellä millaisen haluat ottaa. Kuvien määrää ei ole mitenkään rajoitettu. Se napsii niin monta kuvaa, kuin tarve on. Rajoituksia tulee sitten koneella. Mulla meinas tukehtua oma kone täysin noissa 1100 kuvassa. Ja tuohon mun vehkeeseen ei voi mitään isoputkista järkkäriä laittaa. Ostin pihinä kaverina halvimman mallin, joka on tarkoitettu lähinnä pokkarikokoisille kameroille. Onhan noissakin jo ihan kivoja zoomeja.

Joku 1,5tuntia taisin tuota panoramaa ottaa. Sen verran paska tuo mun nykyinen jalusta, että piti laittaa 4 sekunnin viive kuvien oton välille. Meinas heilua aina kun tuo moottori liikkui seuraavaan kuvaan. Seuraavaksi hankintalistalla onkin kunnon tukeva jalusta.  :jees:

Sceme

#101
Onko minkää näkösii kokemuksia tosta Microsoft Image Composite Editorista? Oon ite saannu sil hyvii tuloksii ku oon manualisesti ottanu järkkäril noit kuvia. 50mm putki. Noin 120 asteen kuvaa tulee vaa joku 60 kuvaa. En tiiä kuinka monta kuvaa siihe pitää heittää et se jäätyy.

Toi on kyl hieno kuva. Meeppä ens kerralla johonki kaupunkii kuvaamaa ni voi sitte talojen ikkunoista vakoilla tissejä  :psycho:

peter

Eniten olen käyttänyt just tuota mikkisoftan stitcheriä. Hugin ja Autopano Giga ovat toiset mitä olen jonkin verran käyttänyt.  :jees:

Josse

WARNING:

This post may contain absolute bullshit. Viewer discretion necessary !

Kastori



Sceme


Sceme

#106
Peettäär!
Osaatko neuvoa miten tuohon Autopano Giga ohjelmaan saa parhaat asetukset niin, että Panorama tallentuu täydellä resolutiolla ja renderöityy kaikista parhaiten? Ei haittaa vaikka vie enemmän aikaa..

Osaatko myös sanoa tuleeko tuolla jossain vaiheessa raja vastaan, että kuinka isoja kuvia sillä saa tehtyä? Microsoft ICE:llä ei edes 50 kuvaa saannut yhdistettyä muistaakseni. Itellä siis 32bit versio.

EDIT: Hetken tämä renderöi 30 RAW kuvaa  :psycho:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview