News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Kotiviini, -olut ja -kilju

Started by Kiljutron, Sat 04.01.2014 18:17:50 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hiekkapinppi

Quote from: P.Saukko on Thu 01.05.2014 10:33:49 (UTC+0300)
Kilju ei ole mikään makunautinto, syllä pyritään saamaan aikaan humala ja mahatauti  :yoppilas:
Lyhyesti tiivistettynä: Mausta viis känni siis  :psycho:

Mä e snaijjaa... Ikinä mulle tullu pahaa darraa tai mahatauteja kiljusta.
Älä lue tätä!

=Lutris=

Ennemmin huonoa huumoria kuin ei huumoria ollenkaan
Huonoa makua ja riman alituksia jo vuodesta 1964 lähtien
Paskan myivät
Paskaa huumoria jo vuodesta 1964

nyyyps

Edelleenkään en ole mahatauteja omista kiljuista ikinä saanu, muiten kiljuista kyllä. Muut kakarat olivat niin juoppoja, etteivät malttaneet käyttää loppuun.
Oli varsin oivallinen juoma, kun laitto greippiä sekaan käymään.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Handuusi

Before you can see the light, you must die.

Kiljutron

Minullakaan ei ole mitään mahatautiongelmia hiivojen kanssa.  :jees:


hiekkapinppi

Voitko laittaa tänne jakoon sun reseptis? Ois kiva tietää meinaa.
Älä lue tätä!

Kiljutron

Ei minulla ole mitään tiettyä reseptiä. Oikeastaan joka kertaa teen vähän eri tavalla.  :rolleye:

Kiljutron

#107
Helpoimmillaan kiljut ovat sisältäneet vettä, appelsiinituoremehua, sokeria ja viinihiivaa. Turbohiivasta on pelkästään huonoja kokemuksia, enkä aijo enää sitä käyttää.

Sokeria yleensä korkeintaan 200g/litra, jolloin tulee noin 12% alkoholia ja annan käydä loppuun... teen siis aika kuivia ja happamia juomia yleensä.  :think:

Mulla on hanallinen käymisastia ja mittaan ominaispainoa aika usein käymisen aikana ja siten lasken miten on tullut alkoholia. Samalla tulee maisteltua aika paljoa. Yleensä ehdin juoda viiniä monta litraa ennen kuin se on valmista.  :blink:

Kiljutron

Samoin oon käyttänyt jonkun verran semmosia valmiita siideriuutteita. Ne on ollut aika hyviä ja suosittelen vaikka nostaakin litrahintaa.  :yoppilas:

hiekkapinppi

Quote from: Kiljutron on Mon 05.05.2014 09:47:20 (UTC+0300)
Helpoimmillaan kiljut ovat sisältäneet vettä, appelsiinituoremehua, sokeria ja viinihiivaa. Turbohiivasta on pelkästään huonoja kokemuksia, enkä aijo enää sitä käyttää.

Sokeria yleensä korkeintaan 200g/litra, jolloin tulee noin 12% alkoholia ja annan käydä loppuun... teen siis aika kuivia ja happamia juomia yleensä.  :think:

Mulla on hanallinen käymisastia ja mittaan ominaispainoa aika usein käymisen aikana ja siten lasken miten on tullut alkoholia. Samalla tulee maisteltua aika paljoa. Yleensä ehdin juoda viiniä monta litraa ennen kuin se on valmista.  :blink:

Pygeks laittaa vähän tarkempaa ohjetta? :3
Älä lue tätä!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview