News:

Apachefoorumi Twitterissä:
https://twitter.com/apachefoorumi

Main Menu

Koolingeista

Started by Jarre, Wed 06.02.2008 20:19:59 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jarre

Mitäs mieltä porukka (jotka tietää), laittaisitteko remontin yhteydessä mieluumin alakoolingiksi
sellaisen alumiinisen vai käyttäisittekö puuta.... :think:

Mä ku mietin et jalkalistat on helpompi kiinnittää siihen puiseen ku siihen alumiiniseen, tämä ainaki
sen takii et tulee aika korkea parketti ja se ei meinaa ylettyä se aluripa sinne lattian yläpuolelle kunnolla,
sit ku kiinnität jalkalistaa on seinässä pelkkää tyhjää takana....... :think: :think:

Kysyy epätietoinen Espoosta
Carpe Natem

paavo

Kertopuuta, se on varmimmin suoraa. Puukin käy, laita betonia vasten joku eriste. Huopaa tai n. 5mm paksua solumuovia.
Tämä siksi ettei mahdollinen kosteus nouse pilaamaan väliseiniäkin.

Atomisaattori

Quote from: kulli paavo on Wed 06.02.2008 21:53:34 (UTC+0200)
Kertopuuta, se on varmimmin suoraa. Puukin käy, laita betonia vasten joku eriste. Huopaa tai n. 5mm paksua solumuovia.
Tämä siksi ettei mahdollinen kosteus nouse pilaamaan väliseiniäkin.
:good: ja pysyy suorana, ei kieroile vaikka saiskin hieman kosteutta jostain. 

Jos Kertopuu on kieroa,johtuu se tehtaan virheestä, sahuri on nukkunu.  ::hihsmoke Reklamaatiota vaan peliin.

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

paavo

Joskus on ollut dimensioissa heittoa. 45x200 on yleisin mitä käytetään, niissä on ollut jopa 5mm heittoa korkeudessa.
Pakko höylätä pois jotta saa hattulankun istumaan suoraan.
Harvemmin on vajaata ollut :think:

Atomisaattori

Quote from: kulli paavo on Sat 09.02.2008 15:36:58 (UTC+0200)
Joskus on ollut dimensioissa heittoa. 45x200 on yleisin mitä käytetään, niissä on ollut jopa 5mm heittoa korkeudessa.
Pakko höylätä pois jotta saa hattulankun istumaan suoraan.
Harvemmin on vajaata ollut :think:
Mieluummin laitetaan liian leveänä kuin kapeana  ::hihsmoke
45*200 on yksi yleisimmistä mitä tekevät perustuotannon puolella. Tuo korkeuden/leveyden liika määrä riippuu paljolti missä kyseiset palkit on sahattu.
Kuumasta laatasta sahattaessa on jäähtymisen aiheuttama kutistuminen otettu huomioon, joskus vaan tulee lasku virheitä.
Varastossa lojuneita kavennettaessa voi olla halkaisu sahan säädöt olla pielessä.
Ite en pakkaa toleranssien ylittäviä  ::smoke

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson


paavo

Tuo olikin mielenkiintoista kuultavaa.
Onko ne öljytyt vientiin vai tilauksesta/erikoisiin paikkohin?
Joskus tuli työmaalle ja ne oli aika pirullisia käsitellä, toki säänkesto on parempi.

Atomisaattori

Parafiinivahaa  ::osmoke eikai se mikään salaisuus ole  :think:

Menevät normisti jenkkeihin. Kosteudenkesto on huomattavasti parempi. Ylijäämät käytetään yleensä niille joille kelpaa "sotkettu" tavara.
Ei voida kuitenkaan vaikuttaa mitä lastarit laittaa maailmalle.

Tuota mähmää ollaan useampaan kertaan kirottu, sotkee kaikki paikat..   :kerpele: Noita ylimääräisiä kerätään X-aika ja kun läjä on hallitsemattoman suuri, roudataan ne meille katkottavaksi ja työstettäväksi tolpaksi.  :kahvi:



"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

paavo

Olin jäljillä :jippii:
Mulla on pihassa seuraavan talon kertopuut, tuli kolmen talon tarpeet myyjän mokailun takia.

IsoPahaJolppi

Quote from: kulli paavo on Sun 10.02.2008 00:53:30 (UTC+0200)
Olin jäljillä :jippii:
Mulla on pihassa seuraavan talon kertopuut, tuli kolmen talon tarpeet myyjän mokailun takia.
Jos sait ne vielä yhden talon satsin hinnalla, niin mikäs siinä. Ei vaan tietysti oikein myyjän provikkaa kasvattanut.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

Atomisaattori

Quote from: kulli paavo on Sun 10.02.2008 00:53:30 (UTC+0200)
Olin jäljillä :jippii:
Mulla on pihassa seuraavan talon kertopuut, tuli kolmen talon tarpeet myyjän mokailun takia.
::osmoke yhden hinnalla ??

"Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment." - Jim Horning
Älä koskaan väittele idiootin kanssa. Hän vetää sinut omalle tasolleen ja voittaa sinut kokemuksellaan.
"Trying is the first step toward failure." - Homer Simpson

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview