News:

Jätä aivosi narikkaan, ja astu peremmälle :moi:
Apachefoorumi ei vastaa narikkaan jätetyistä aatteista.

Main Menu

Kiihdytyssuora ?

Started by kenny, Fri 25.04.2008 21:07:12 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Quote from: jiidee on Mon 05.05.2008 10:44:13 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 00:05:53 (UTC+0300)
Onhan sitä autossa muitaki vaihteita ku se vitonen, jos karstoja polttelee.

Olen ihan samaa mieltä...kolmonen motarilla toimii kans  :lach:
Tollo :doh:
Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Señorita iCola

Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)

Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Näkisin asian toisella tavalla, suurella vaihteella kovaa vauhtia ajettaessa kone joutuu vääntämään enempi ja rasitus lisääntyy jota kautta myös imuilmaa joutuu ottamaan enempi sisään ja tätä kautta painetta työntämään putkesta ulos isompia määriä, myös bensaa palaa täysillä isolla vaihteella ajaessa enempi kuin pienellä vinguttaessa ja tämä palaminen vaatii suurempaa ilman imua  :yoppilas:
Menestykseen on kaksi sääntöä:
1. Älä koskaan paljasta kaikkea.

Örtzi

Quote from: Icola on Mon 05.05.2008 16:22:06 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)

Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Näkisin asian toisella tavalla, suurella vaihteella kovaa vauhtia ajettaessa kone joutuu vääntämään enempi ja rasitus lisääntyy jota kautta myös imuilmaa joutuu ottamaan enempi sisään ja tätä kautta painetta työntämään putkesta ulos isompia määriä, myös bensaa palaa täysillä isolla vaihteella ajaessa enempi kuin pienellä vinguttaessa ja tämä palaminen vaatii suurempaa ilman imua  :yoppilas:
Kone kuumaksi ,kierroksia ja suihkupullolla vettä ruiskun/kaasarin ilmanottoaukosta sisään. kyllä lähtee karstat.  ::smoke
Kyl siit kaffekermat saa, sano piika ku sonnia lypsi.


furioso


D-ude

Quote from: Icola on Mon 05.05.2008 16:22:06 (UTC+0300)
Quote from: omglolnoob on Mon 05.05.2008 12:05:36 (UTC+0300)

Yleensä karstoja voi polttaa kaheksankympin vauhtia kolmospykälällä ajaen. Se vauhtihan ei siinä merkkaa, ei se karsta pala nopiampaa jos auto kulkee kahta sataa. Sehän se ratkasee se paine, mikä putkistoon ja koneeseen tulee, ja pienemmillä pykälillä se paine on suurempi esmes 6500 kiekassa kuin isommilla johtuen siitä, että pienemmät hammasrattaat lootassa on suoremmat ja tehohävikki sen hammasrattaan vinouden puuttumisen takia pienempi. Ja kaasua voi jalalla säädellä, ei se karsta pala sen lujempaa, mitä isommalla voimalla sitä pedaalia talloo lattiaa vasten. :toktok:
Näkisin asian toisella tavalla, suurella vaihteella kovaa vauhtia ajettaessa kone joutuu vääntämään enempi ja rasitus lisääntyy jota kautta myös imuilmaa joutuu ottamaan enempi sisään ja tätä kautta painetta työntämään putkesta ulos isompia määriä, myös bensaa palaa täysillä isolla vaihteella ajaessa enempi kuin pienellä vinguttaessa ja tämä palaminen vaatii suurempaa ilman imua  :yoppilas:
icolan kanssa samalla linjalla :yoppilas:
"Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia."


nyyyps

Onhan tässä niitä vaihteita mutta tällä ykkösellä mää oon ruukannu ajaa. :sorry:

Fiestan syönti muuten laski saakelisti ku vaihto uuden etuputken, poltti ja kolisti karstat takaputkesta ja pakosarjasta irti ja sääti venttiilit ja syötön. Mummoajelu karstottanu, se on ratkastu lisäämällä syöttöä, ku mummo ihmettelee tehohävikkiä. Viimeksi Oulu-Manhattan välillä meni yli puoli tankkia, nyt meni vain varttitankki.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo

Lienee lähinnä dieselien karstanpoistoon tuo polkeminen pienellä vaihteella.
Sekin lähinnä siksi että saadaan savumittauksesta läpi.

Toi volkkarinkin käyttämä pakokaasun kierrätys on perseestä, tukkii imusarjan mustalla öhlällä.
Matka-ajossa se ei ole kovin suuri ongelma mutta esm. taxit tukkii kierrätyksen.

nyyyps

No eniten kilometrejä kyllä kertyny diiseleillä, ja ruiskupensaa olen ajanu vissiin vain kolmesti elämäni aikana.
Väyryslamppu-mersu, ukon mummon corolla ja 316i. Kaasarissa on sitä jotain.
Olis kieltämättä kiva päästä taas kiihäyttelemään, mutta kun ei ole mitään missä vetää korttelirallia, s.o. 90 % ajasta kiihytetään seuraavaan risteykseen ja 10 % ajasta jarrut sutissa tullaan niihin ristauksiin.
Tai no täällä vois saaressa hyvinki vetää, niin tuntuu muutki tekevän välillä, ja tuo Fiestalla ei pystyis edes ylinopeussakkoja saamaan tuossa hommassa.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

unikeko

varmaan kirosivat mun karstojen poistoo / hauskanpitoo / ja vanhojen renkaitten tuhoomista...

2 minuuttii kierrettiin yhtä tolppaa erään kaupan parkkiksella. Ratti ei kääntyny enempää... ja nopeusmittari huiteli 200km/h tietämillä  :psycho:
kun keskustelet idiootin kanssa, katso ettei hän tee samoin


Jumalan rauhaa
moottori pauhaa

GILlian

Quote from: unikeko on Tue 06.05.2008 21:03:06 (UTC+0300)
varmaan kirosivat mun karstojen poistoo / hauskanpitoo / ja vanhojen renkaitten tuhoomista...

2 minuuttii kierrettiin yhtä tolppaa erään kaupan parkkiksella. Ratti ei kääntyny enempää... ja nopeusmittari huiteli 200km/h tietämillä  :psycho:
Pojat on poikii.. ::hihsmoke

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview