Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.
Quote from: TMHyvästi Toyota GT 86, tervetuloa Toyota GR 86 – Tämä urheiluauto nähdään myös Euroopassa
Subaru paljasti toisen sukupolven BRZ-urheiluautonsa viime marraskuussa, mikä herätti oitis odotukset vastaavan Toyotan tulosta. Yllättäen kesti peräti viisi kuukautta, ennen kuin Toyota esitteli oman versionsa kaksosista. Merkittävää on urheiluauton uusi nimi, joka liittää sen GR-malleihin GR Supran ja GR Yariksen jatkoksi.
Ensimmäisen sukupolven Subaru BRZ ja Toyota GT 86 olivat ulkonäöltään lähes identtisiä, ja tähän odotettiin muutosta toisen sukupolven myötä. Yllättäen kaksikko jatkaa eteenpäin lähes samannäköisinä. Toki säleikkö on erilainen ja valoissakin on muotoilussa eroa, mutta asiaa tuntemattoman on vaikea erottaa kaksikkoa toisistaan. Euroopassa asiaa helpottaa se, että jatkossa täällä on myynnissä vain Toyotan näkemys aiheesta.
Uuden Toyota GR86:n muutoksista ja muotoilusta voidaan sanoa samat asiat kuin aiemmin Subaru BRZ:n kohdalla. Uutuus on tyylikkäämpi ja vähän voimakkaamman näköinen kuin edeltäjänsä. Muotoilussa on otettu enemmän huomioon aerodynamiikka, millä on tietenkin positiivinen vaikutus auton ajettavuuteen.
Ohjaamossa Toyota sanoo keskittyneensä ajajaan hallintalaitteiden ja näyttöjen sijoituksessa. Uusi 7-tuumainen kosketusnäyttö on aika pieni, eikä sen grafiikka edusta aivan viimeisimpiä virtauksia. Mutta GR 86 onkin urheiluauto, jossa painopiste on aivan muissa asioissa. Lisäksi monia toimintoja hallitaan edelleen fyysisillä nappuloilla ja katkaisijoilla, mikä on positiivista totaalisen vallan ottavien kosketusnäyttöjen aikakaudella.
Toyota lupaa, että vain 1 270 kilon painoinen GR 86 on käytökseltään vielä edeltäjää nautittavampi. Painonhallinnassa on käytetty alumiinia katossa ja lokasuojissa, ja tavoitteena on ollut lisäksi sijoittaa painopiste mahdollisimman alas. Korin vääntöjäykkyyttä on parannettu reippaasti, millä on oma vaikutuksensa ajo-ominaisuuksiin.
Voimanlähde on tietenkin sama kuin uudessa Subaru BRZ:ssa eli kaksilitraisesta 2,4-litraiseksi kasvanut vapaasti hengittävä vastaiskumoottori. Nyt tehoa on 173 kilowattia ja suurin vääntömomentti on 250 newtonmetriä. Niinpä GR 86 kiihtyy nollasta sataan 6,3 sekunnissa, mikä on yli sekunnin nopeammin kuin ennen. Voima välitetään takapyörille kuusivaihteisen automaatin tai käsivalintaisen vaihteiston kautta.
Toyota tuo uuden GR 86:n myyntiin Euroopassa. Aikataulua ei vielä kerrota, vaan yhtiö lupaa antaa lisää tietoa asiasta seuraavien kuukausien kuluessa.
Quote from: =Juku= on Wed 21.10.2015 18:36:20 (UTC+0300)Mulla tuli parempi
Hetken mietin pikaluvulla, että ISIS hyötyy sisäänotoista...
*Dojoda-lööppi*
Onneksi oli vain mainoslööppi
Page created in 0.051 seconds with 24 queries.