Virallinen näppäimistötriidi

Started by Susey, Wed 06.01.2016 13:51:16 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IsoP

Make tea not love

Ledskukkuu

Quote from: IsoP on Wed 12.04.2017 21:26:17 (UTC+0300)
Quote from: KH on Wed 12.04.2017 21:21:23 (UTC+0300)
Quote from: IsoP on Wed 12.04.2017 21:16:28 (UTC+0300)
Quote from: KH on Wed 12.04.2017 21:09:51 (UTC+0300)
Käytä semmonen 250-300e ja laita JD40 tai JD45/150e ja Vortex Core tms 40% sinne makrolankuksi? :psp:

Rupesit puhumaan kielillä enkä nyt ymmärrä, mutta kuvan näppis on kovin suppea minun makuun  :psp:

Ota täysi lankku ja aseta tuo täyden lankkusi vasemmalle puolelle. Tee siihen asetuksia että vasemmalla olevassa pienemmässä näppäimistössäsi on haluamasi oikopolut eli makrot eli ne napit mitä tarvit, siinä vasemmalla olevassa pienessä näppäimistössäsi joka on täyden kokoisen näppäimistösi lisänä siellä vasemmalla puolella. Voinko enää enempi vääntää rautalangasta? :psylach:

Kyllä nyt alkaa mennä jo hitaammallekin jakeluun  :psycho: Kohta jopa minulle  :psp: Ehkä minä joku päivä noita alan väsäämään. Tosin pidän edelleen hiljaisesta Cherry-näppiksestä kun tämä ei juuri mitään ääntä pidä, niin noiden mekeaanisten metelöijien kanssa elämiseen pitäis totutella  ::osmoke
Kirjoitappa mekaanisella esseetä krapulassa. :psp:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

Ledskukkuu

Quote from: IsoP on Wed 12.04.2017 21:27:08 (UTC+0300)
Quote from: Ledskukkuu on Wed 12.04.2017 21:22:34 (UTC+0300)
Mulla on täysi lankku. :psp: :psp:

Mulla on montakin. Lasken ne höylästä läpi ihan ensimmäiseksi  :psp:
Minun lankkuni on laho :psp:

Spoiler
Tässä pitää tietää että w124 on saanut lempinimen lankku malimerkinnästänsä johtuen. :psp:
[close]
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

KH

No on puujalkoja joo ::hihsmoke En mäkää osaa aina selittää tavalliselle, unohtuu aina ettei kaikki perehdy joka asiaan läpikotasin. :psycho:
Quote from: paavo on Mon 10.11.2014 15:54:29 (UTC+0200)
Maailma tuhoutuu omaan mahdottomuuteensa näiden idioottien ansiosta.

IsoP

Quote from: Ledskukkuu on Wed 12.04.2017 21:28:52 (UTC+0300)
Quote from: IsoP on Wed 12.04.2017 21:27:08 (UTC+0300)
Quote from: Ledskukkuu on Wed 12.04.2017 21:22:34 (UTC+0300)
Mulla on täysi lankku. :psp: :psp:

Mulla on montakin. Lasken ne höylästä läpi ihan ensimmäiseksi  :psp:
Minun lankkuni on laho :psp:

Spoiler
Tässä pitää tietää että w124 on saanut lempinimen lankku malimerkinnästänsä johtuen. :psp:
[close]

Paitsi että vanhan määritelmän mukaan 2x4" oli soiro eikä lankku :psp:
Make tea not love


jta

Ja näissä radio piireissä soiro tarkottaa näitä kiinan länkkyjä eli dx-5000 jne...

Susey

Quote from: KH on Wed 12.04.2017 20:55:57 (UTC+0300)
Niitä makroja ei taia funktioiden yläpuolella olla, sivulla kyllä pilvin pimein. Teensyllä voi ite hyppyyttää kytkimet ja ohjata/koodata napit eli onnistuu aika helposti. Vaikein ehkä on tehä case sille mihin kytkimet yms saadaan kiinni. :think: Jos siis customi näppiksen haluat tehä, oiskohan kuitenki ollu jotain vanhoja näppiksiä semmosella layoutilla; jos semmosen sattuu vaan löytämään :think: Ja jos helpomman kautta haluat, tee vaan irtonainen makrorivi sinne näppiksen päälle? :serlokkismoke:

@Susey vois ehkä muistaa paremmin noita layoutteja noista muista näppiksistä, ite ku lähinnä näihin taskuun mahtuviin customeihin tutustunu. :brows:
Kyllähän mitä tahansa pystyy tekemään, se vaatii vaan aika paljon näpertelyä. Noita tuollaisia täysin tee-se-itse projekteja on aika paljon jossa joka ikinen nappi voidaan ohjelmoida mihin tahansa funktioon.

Tuossa oli aika kattavasti oman näppiksen rakentelusta, ohjeessa tehdään kompakti mutta voi siinä olla perinteistä enemmänkin nappeja.
http://www.instructables.com/id/HacKeyboard-a-mechanical-keyboard-built-from-scrat/

@IsoP

IsoP

Kiitän  :bonjour: Pitääpä paremmalla ajalla lukea tuota lisää. Ei tuo nyt ihan kädenkäänteessä tai tosiaan tapahtua, mutta kai tuo nyt tehtävissä olis just ja just itellekin. Ainakin jos olis aikaa  :psycho: Tässä vieressä on yksi laatikko jossa on pienen laser CNC:n osat ja sekin on tekemättä vielä  :psp:
Make tea not love

Susey

Kunhan työkalut ja tarvikkeet löytyy niin ei se ole kuin ohjeiden seurailua :jepso:

IsoP

Jonkinlainen kolvintohlo löytyy ja jotain osaan auttavasti tinan kanssa tuhrata. Toki pitäis parempi juotosasema joskus hankkia jos meinais enemmän tehdä, mutta kyllä laitteet taitojen mukaan. Onhan tuossakin oikein lämmönsäätö :nykytaide:

Mieluiten kyllä juottelen pikakolvilla jotain autosähköihin liittyvää joka ei ole enempää herkkää lämmölle kuin vaadi tarkkuuttakaan  :psycho: Eikä tartte suurennuslaseilla tihrustaa mitä tekee ja jännittää että hajosko se kallis komponentti ja tuliko siitä kärpäsen paskaa pienemmästä juotoksesta hyvä vai ei ja miksi perkele se tina levis kerralla kolmeen jalkaan kun yhtä yritin juottaa :psp:

CNC Shieldi pitäis Arduinolle kasata että pääsis sen cnc-rojektin kanssa eteenpäin. Onneksi vielä suht helppo koota, kun ei taida kovin pikkutarkkaa tai arkoja osia olla :jees:
Make tea not love

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview