jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


jta

Mansemotorsiltakin sais samaa tyyliä.  :psp:



Tosin tähän pitää alkaa istuttaan ne napakympin valot jossain välissä.

Ledskukkuu

Parempi myöhään jos ei silloinkaan.


Ledskukkuu

Tai sitten tupla kanttivaloilla. :psycho:

Sain idean corollan valoihin. :think:





Corollaan tosiaan sais ilmanoton tuohon valon taakse noin rakentamalla. :think:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.


jta

Taakse ois nyt tukivarret ja iskarit vaihdettu uretaanipuslilla varustettuina. Jouset jäi toiselle kertaa. Ihmeen hyvin lähti pultit auki ettei tarvinu edes isompaa väkivaltaa käyttää. Tulevaisuutta ajatellen laittelin pultteihin kuparitahnat niin vois olettaa että lähtee sitten seuraavallakin kerralla suosiolla pois. Tällä kertaa otin mitat vanteen reunan etäisyydestä lokasuojaan niin näkee että paljonko nousee auto ylöspäin kun saa vielä nuo jouset vaihdettua. On vielä jäykemmät eli ns. kuormajouset nuo uudet ja noiden kaveriksi tulee vielä paksummat kumit korin ja jousen väliin. Muistaakseni +2.5cm. Kestää ottaa tavaraa ja porukkaakin kyytiin ettei heti ole takapää kentässä. Yleensä porukka madaltaa autoja niin ite hakee vaan lisää korkeutta.  ::hihsmoke



IsoP

Minäkään en juuri madalluksia harrasta, mutta korottaminen on vielä kokeilematta  :psycho:

Kyllä luulis kohta olevan ajo-ominaisuudet uutta paremmalla tasolla kun on kaikki kuluvat vaihdeltu uusiin  :good:
Make tea not love

jta

Sen mitä kävin tuolla ajeleen kun etupäähän oli uudet osat laitettu niin vaikkei vielä ihan renkaankulmat kohdallaan olleetkaan niin tuntui että tämähän on jo nyt melko jämäkkä ajettava etenkin kun vanhoilla osilla oli aika vetelä ja epätarkka tuo ohjaus. Muistanutkaan että nämä on kunnossa ollessaan noinkin hyviä ajaa.  :psycho: Eikä nuo uretaanipuslatkaan ainakaan huononna noita ajo-omituisuuksia kun antavat vähemmän periksi. Hidastetöyssystä kun ajoi niin etupää otti jämäkästi iskun vastaan eikä vedelly enää mihinkään mutta takapää jäi pomppiin kummasti.

Tuossa kun oli iskari alapäästään jo irti ja pelkän jousen varassa tuo niin yläpään mutteria aukoissa keinui sellaiset 5-10 senttiä kori ylösalas. Lienee jousessa jo hieman kuoleutuneisuutta havaittavissa. :psp:

IsoP

On se nautinto tuollasen remontin jälkeen ajaa kun tuntuu ihan eri autolta  :jepso: Ja kun kerralla hoitaa nuo kaikki kuntoon niin ihan eri mukava ajella pidempäänkin. Pari puslaa kerrallaan ei ikinä ole kaikki kunnossa ja saa jokavuosi jotain vaihtaa.

C-Kadetin pyöränripustuksia tuossa muistelin ja tuo taka-akselikin on idealtaan samanlainen. Pieniä eroja toteutuksessa toki on, kuten joisi on Ladassa näköjään akselin päällä, kun Kadetissa oli etupuolella. Onkos Ladan taka-akselissa peränjatketta tai mikä sen nimi virallisesti on? Eli perämurikassa on jatke eteenpäin ja kardaani vastaavasti lyhyempi. Estää taka-akselin kiertymistä.

Make tea not love

jta

Edessä varsinkin kun ei ole kunnollisia puristimia jouselle niin on aika työläs operaatio etenkin kasaaminen niin ei kovin montaa kertaa tuota halua tehdä niin vaihtuu kyllä kaikki mahdolliset siinä samalla kun purkaan alkaa. Puslat varsinkaan kun ei maksa kuin siinä 22 euron paikkeilla sarja niin ei kyllä siihen kaadu tuo homma. Takatukivarsiin 13,50€.

Eipä tuossa mitään erikoisempaa jatketta kyllä ole.  :think: Tosin ei näillä tehoilla ole tuosta kiertymisestä ongelmia.  :psp: Tuo on enemmänkin estetty sillä että pitkät tukivarret on kiinni akselin alapuolella ja lyhyet on yläpuolella.

Tuossa kuvassa näkyykin miten nuo on akselissa kiinni. Ylempi on tuolla panhardin takana piilossa.


Quick Reply

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview