Kirjoittaja Aihe: jta:n harrastenurkkaus  (Luettu 49138 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla IsoP

  • Vakiohäirikkö
  • *
  • Viestejä: 6058
  • Karma: +14/-0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1200 : Ti 08.08.2017 01:24:14 »
Tuo Ladan taka-akselin kiinnitys näyttää aika tukevalta, mutta sehän on kyllä tehty ison itänaapurin haastaviin oloihin että ei ihme :psycho:

Kadett C:ssä oli tämäntyyppinen taka-akselin tuenta. Sedanissa iskarit oli pystyssä. Tuo kuva on varmaan Citystä. Ladassa on tuo tuenta on jonkinlainen 4-linkkityyppinen kun kaksi päällekäistä tankoa eteenpäin ja lieneekö helpommin johonkin rata-ajoon rakennettavissa kuin Kadetin tuenta :serlokkismoke:



Ja Kadetin yleisien moottori oli 1.2N ja siinä oli 55hv että ei se tehojen takia olis tarvinnu juuri millään tuo akseli olla kiinni  :psp:
Make tea not love

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1201 : Ti 08.08.2017 13:32:27 »
Niin no sehän on maan tapa että kaikki tehdään tyyliin pataraudasta eikä mitään materiaalien optimointia harrasteta. Tulee sellainen kuin sattuu tulemaan.  :psycho:

Ratakäyttöönhän ne laittelee aika paljon watt-linkiä taakse tai sitten säädettävää panhardia ja myöskin kallistuksenvakaajan lisäävät.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1202 : Ti 08.08.2017 21:43:57 »
Sade keskeytti tänään hommat eli jäi jousien vaihto vielä kesken mutta toiselle puolen saatiin jo korotuspalikka ja jousi paikoilleen. Samalla putsailin enimmät moskat pois ja vetelin sinkkimaalit ja avorasvat niihin paikkoihin mihin ei pääse käsiksi jousen ollessa paikoillaan. Tuo avorasva hyvä kun se imeytyy vanhaan massaan niin estää aika tehokkaasti ruostumista.



Tuossa yhdessä kuvassa näkee miten nuo tukivarret kiinnittyy taka-akseliin. @IsoP

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa paavo

  • introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Viestejä: 193915
  • Karma: +70/-1
  • Sukupuoli: Mies
  • Karvanen setä

Poissa paavo

  • introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Viestejä: 193915
  • Karma: +70/-1
  • Sukupuoli: Mies
  • Karvanen setä

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1205 : Ke 09.08.2017 15:19:46 »
Tuo ois kyllä aika näppärä. Oulussakin rotuvaarin katukivetyksenkin pesivät taas tuollasella. Nättiin lähtee kaikki moska pinnasta.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa paavo

  • introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Viestejä: 193915
  • Karma: +70/-1
  • Sukupuoli: Mies
  • Karvanen setä
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1206 : Ke 09.08.2017 17:29:00 »
15k itse kone, sit lisäksi jäänkehitin ja tarviiko kompuran?
Ei mahdoton investointi ja aivan varmasti hankkisi elantonsa. ::tuplao

Käyttökohteita rajaton määrä

Paikalla Ledskukkuu

  • Valaistunut
  • IHQ Vippi
  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 18667
  • Karma: +67/-9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1207 : Ke 09.08.2017 19:25:25 »
Pidät varmasti tuotteesta BJ-218 Dual Band Car Radio Two Way Radio VHF/UHF 25W 128 Channels MINI Mobile Radio. Lisää se toiveluetteloosi!

http://www.wish.com/c/571b2b4062cce546f6a4e23e
"Elämä on parasta huumetta."

Minulla ei ole elämää, koska huumeet ovat pahaksi ihmiselle.

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1208 : Ke 09.08.2017 22:05:01 »
2m ja 70cm eli amatöörikones. Harmi kun ei näe kunnolla tuota sivua kun huutaa rekisteröitymistä. Hinta ei olis kyllä paha. Ei tosin ole oikeusturvaa käyttää tuota mutta voishan sillä kuunnella.

15k itse kone, sit lisäksi jäänkehitin ja tarviiko kompuran?
Ei mahdoton investointi ja aivan varmasti hankkisi elantonsa. ::tuplao

Käyttökohteita rajaton määrä
Kieltämättä ois houkutteleva kampe. Tuo vois aika äkkiä haukkua hintansa.  :think:

Muistaakseni tuo rotuvaarin puhdistus maksoi kaupungille 50 000€.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1209 : Ke 09.08.2017 22:50:43 »
Jouset saatu tänään paikoilleen ja massasin pyöränkotilot takaa. Eteen tehdä vielä sama homma. Takanakin nousi maavara aika mukavasti eikä paljoa meikäläisen paino perää alas paina kun koukun päällä seisoin vaikka melkein satkun verran painoa on. Mitan mukaan n.6cm tuli lisää korkeutta vanteen ja lokasuojan väliin. Hyppyyttämälläkään ei paljoa notku. Kelpaa taas laittaa romua kyytiin kun tietää ettei heti lopu jousista kantavuus.  :psycho:



Nyt jo vihdosta viimein sain aikaseksi kokeilla niitä toisia vanteitakin paikoilleen ja ainakin taakse istuivat hyvin eikä kuulostanu pultitkaan ottavan kiinni mihinkään. Vaihdella kohta puoliin alle nuo kunhan saa ensin muutamat muut hommat vielä tehtyä.



http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa paavo

  • introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Viestejä: 193915
  • Karma: +70/-1
  • Sukupuoli: Mies
  • Karvanen setä
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1210 : To 10.08.2017 06:28:58 »
Alkaa näyttämään nelikolle :psycho:

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1211 : To 10.08.2017 13:43:45 »
Oliskin.  :drool: Joskus haaveillu että istuttais nivasta nelivedon mutta ei taida onnistua.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa paavo

  • introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Viestejä: 193915
  • Karma: +70/-1
  • Sukupuoli: Mies
  • Karvanen setä
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1212 : To 10.08.2017 20:01:33 »
Hankala pihalla mutta kyllä pelle pelottomat pajalla laittaisi varmaan :think:

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1213 : Pe 11.08.2017 00:00:28 »
Voi joutua muokkaan aika pirun paljon kun tukivarret on erilaiset ja kun se jakolaatikko ja etuperäkin pitäisi saada mahdutettua. Tokihan tuo on tehtävissä jos on pelit ja vehkeet mutta on rajut muutokset tehtävä koriinkin jos mielii saada mahdutettua romut.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Poissa paavo

  • introvertti
  • Modenraato
  • Pakkohoitotapaus
  • *
  • Viestejä: 193915
  • Karma: +70/-1
  • Sukupuoli: Mies
  • Karvanen setä
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1214 : Pe 11.08.2017 06:31:55 »
Vois korimuutos  olla helpompi :psycho:

Paikalla IsoP

  • Vakiohäirikkö
  • *
  • Viestejä: 6058
  • Karma: +14/-0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1215 : Pe 11.08.2017 19:19:40 »
Korotat alustaa jonkin verran ja paljon mielikuvitusta niin onnistuu se  :psycho: Tekihän ne Senatoristakin armeijaversiota Fergusonin nelivedolla  :jepso: Hankalampi olis ehkä jos olis alunperinkin vain etuvetoiseksi tehty.

Make tea not love

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1216 : Ma 14.08.2017 20:31:17 »
Perjantaina kun säätelin noita renkaankulmia niin piti käyttää vänkärin puoleltakin raidetanko irti ja lyhentää kierreosaa että sai raidetankoa säädettyä lyhyemmäksi. Samalla huomasin että alkaa oleen jo nyt suojakumi rikki vaikka ajettu vasta alle 200km. Saksalaista hyvää laatua. Pitäisi vain pysyä venäläisissä osissa niin ei olisi ongelmia. Tänään saatiin pyöränkotilotkin massattua loppuun ja vaihdettu toiset vanteet alle.





Seuraavaksi sitten vaihtaan joko axtec kaasari ja katti takas tai sitten kardaanin ristikot, tukilaakeri ja kumilimppu. En ole vielä päättäny että kummasta alotan.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Paikalla IsoP

  • Vakiohäirikkö
  • *
  • Viestejä: 6058
  • Karma: +14/-0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1217 : Ma 14.08.2017 23:05:52 »
No jo on laatua jos alle 200km menee suojagummi rikki  ::osmoke
Make tea not love

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1218 : Ti 15.08.2017 00:25:00 »
Päihittää jo italiasetkin osat tuon suhteen.  :psycho:

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

Paikalla IsoP

  • Vakiohäirikkö
  • *
  • Viestejä: 6058
  • Karma: +14/-0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1219 : Ti 15.08.2017 00:33:11 »
Päihittää jo italiasetkin osat tuon suhteen.  :psycho:

Se on kyllä jo saavutus se  :psycho:
Make tea not love

Poissa jta

  • Koukussa Apacheen
  • *
  • Viestejä: 43931
  • Karma: +49/-0
  • Sukupuoli: Mies
    • Skype
Vs: jta:n harrastenurkkaus
« Vastaus #1220 : Ti 15.08.2017 21:23:39 »
Tuon laadun ylittäminen ei hirveästi vaadi mutta alittaminen vaatii jo yrittämistä.  :psycho:

Päivällä askartelin rikitaalisen kellon tuon mekaanisen tilalle. Paksusta muovista tein peitelevyn ja liimailin pikaliimalla kiinni. Samalla laittelin pienen painonapin tuohon kellon alle millä saa kellon omituisuuksia käytellä. Alkuperänen kun oli piirilevymallia ja sitä ei saanu mihinkään kiinni eikä innosta alkaa aina repiin tuota paneelia irti jos tarttee kellonaikaa muuttaa tai haluaa ajanoton päälle.



Nyt sitten illalla värkkäsin axtec kaasuttimen takas paikoilleen ja katin takas putkeen. Meni taas hetki miettiessä että miten nuo alipaineletkut sun muut taas tulikaan vaan kaavio oli taas hyvänä apuna. Jonkin verran eroja on ajettavuudessa tuon ja vahan mallisen kaasarin välillä. Pienillä kierroksilla vääntö on parempi vanhalla kaasarilla ja välillä tuo axtec meinaa nielasta liikkeelle lähtiessä niin välillä meinaa hyökkäillä. Nyt ainakin ollu positiivista että ryyppy on pelannu oikein eikä lähde ennenaikojaan pois päältä. Isoilla kierroksilla en eroja näin pers dynolla huomannu muutakuin siltä osalta että tuntee millon täystehotunnistin antaa käskyn että nyt mennään.

http://osl.mbnet.fi                                                                 http://latushka.mbnet.fi

 


alternate login