jta:n harrastenurkkaus

Started by jta, Tue 01.02.2011 00:47:23 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jta

Tuon laadun ylittäminen ei hirveästi vaadi mutta alittaminen vaatii jo yrittämistä.  :psycho:

Päivällä askartelin rikitaalisen kellon tuon mekaanisen tilalle. Paksusta muovista tein peitelevyn ja liimailin pikaliimalla kiinni. Samalla laittelin pienen painonapin tuohon kellon alle millä saa kellon omituisuuksia käytellä. Alkuperänen kun oli piirilevymallia ja sitä ei saanu mihinkään kiinni eikä innosta alkaa aina repiin tuota paneelia irti jos tarttee kellonaikaa muuttaa tai haluaa ajanoton päälle.



Nyt sitten illalla värkkäsin axtec kaasuttimen takas paikoilleen ja katin takas putkeen. Meni taas hetki miettiessä että miten nuo alipaineletkut sun muut taas tulikaan vaan kaavio oli taas hyvänä apuna. Jonkin verran eroja on ajettavuudessa tuon ja vahan mallisen kaasarin välillä. Pienillä kierroksilla vääntö on parempi vanhalla kaasarilla ja välillä tuo axtec meinaa nielasta liikkeelle lähtiessä niin välillä meinaa hyökkäillä. Nyt ainakin ollu positiivista että ryyppy on pelannu oikein eikä lähde ennenaikojaan pois päältä. Isoilla kierroksilla en eroja näin pers dynolla huomannu muutakuin siltä osalta että tuntee millon täystehotunnistin antaa käskyn että nyt mennään.

jta

Onhan tuo axtec aika kauhea ajettava etenkin kylmänä ja välilämpösenä kun ei tuo ryyppy pelaa sittenkään kunnolla. Välillä huutaa ja välillä lähtee liian aikasin pois päältä niin ei meinaa käynnissä pysyä. No kunhan nyt saa katsastettua tuon niin vaihtuu taas kunnolinen kaasari tilalle. Jospa jo ensi vuodeksi saisi sen ruiskun tähän värkättyä.

Viime viikolla sain vaihdettua kardaaniinkin uudet ristikot ja tukilaakerikin vaihtui uuteen samalla. Rättinivelenkin laittelin uuden kun kerta sellainen oli hyllyssä.



Lauantai aamuna sopivasti ennen muhokselle lähtöä taisi katketa nopeusmittarin vaijeri kun tipahti mittari nollille kesken ajon. GPS:n kautta onneksi näki nopeuden niin ei tarvinu ihan sokkona ajaa. Onhan tuo vaijeri kyllä pitänytkin ääntä ja väpättäny jonkin verran eikä rasvauskaan siihen auttanut. Kattoa että oliko mulla siitä purkuautosta jäänyt sopivaa vaijeria. Ei vain muista että onko 2105 ja 2107 malleissa sama tuo.

Ledskukkuu

Vaihelaatikon päästä kivasti katkeaa ja muhjoutuu.  :psp:
Parempi myöhään jos ei silloinkaan.

jta

No sitten vaihdetaan toisesta samanlaisesta laatikosta ehjä pyörittäjä.  ::hihsmoke Ei kyllä hajuakaan että onko mistä kohtaa menny poikki tuo. Tässä justiinsa hokasin että saanhan mä tuon vaijerin tuosta tallissa olevasta autosta jos en irtovaijeria löydä ja samoiten saan sen ohjausakselin läpivientikuminkin tuosta ellei ole tuossakin repaleina jo.

jta

Mittariston päässä muutaman sentin pätkä oli kiinni kun irrottelin vaijerin. Löysin kuin löysinkin varastosta sen irtovaijerin niin sai vaihdettua sen tuonne tilalle. Muutaman sentin pidempi oli kuin vanha mutta se on vain hyvä asia niin on helpompi irrotella kun saa mittaristoa sen pari senttiä ulommas.



jta

Tää auto kyllä pelkää katsastusta ihan selkeästi. Varasin eilen illalla ajan katsastukseen niin aamulla oli todella vaikea saada autoa käyntiin eikä meinannu pysyä käynnissä kun ryyppy ei menny päälle. No pääsin kuitenkin tuolla ryömaalle ja pois lähtiessä sama homma. Nyt oli kuitenkin aikaa jäädä käyttään autoa sen aikaa että vähän lämpesi niin pystyi ajaankin vähän paremmin. Kummaa nykimistä alko esiintyyn eikä isoilla kierroksilla oikein vetojakaan ollu mutta ei muutakuin katsastukselle kun kävin ensin ajeleen moottoritiellä hieman isommilla kierroksilla että sai katin kunnolla kuumaksi.

Katsastus meni muuten ongelmitta eli päästötkin oli todella hyvät vaikka auto kävi vähän miten sattui tyhjäkäynnillä eli kierrokset huopasi ja seilasi mutta töötti ja pissapoika oli lopettanu toimintansa. Niistä tuli korjauskehotukset ja otteeseen merkintä että kuukauden sisään korjattava mutta ei tarvi käydä näyttämässä. Nuo viat korjautuikin ihan vain sillä että siirsin viiksipakkaa puoli senttiä ylemmäs. Samalla huomasin että oli lähteny pissapojan pumpulta letku irti kun roiskui vesi jossain muualla kuin lasilla.

Aloin sitten että vaihdan tuon kaasarin takaisin tavalliseen kun leima tuli niin löytyi se syykin siihen miksi ryyppy ei toiminu. Oli ilmanputsarin kiinnityspultti pudonnu väliin. Tuo aiheutti myös ne käyntihäiriöt kun ei tainnu ihan oikein seos muodostua kun oli ylimääräistä tavaraa häirittemässä virtausta.  :psycho: Vaan nyt tuo pelaa taas niinkuin Ladan kuuluukin kun on tavallinen kaasari paikoillaan. Huomenna jos riipasis vielä katin pois putkesta ahdistamasta.



paavo


jta

Juu ei. Joskus miettiny että mitenkähän hiton tylsää sitä elämä olis jos omistais jonkun huolettoman japsin.  :psycho:

paavo


jta

Välillä jotain muutakin askertelua kuin pelkästään laatokan rassaamista. Työajokkiin laittelin koukut väliseinään kun oli sopivasti luppoaikaa niin sai liinat roikkuun siihen ettei tarvi irtolaatikkoa pitää haittona. Säpäleinähän se jo olikin. Kierrätyskeskukselta löytyi vielä tuollaset kumiset kiinnikkeet niin saa harjankin seinälle kiinni niin ei pyöri sekään enää jaloissa tuolla. Sopiikin hyvin tuonne alareunassa olevaan syvennykseen. Kiva kun on suoraan annettu kupa että jos tuollasia työtä helpottavia varusteluita tulee mieleen niin saa vapaasti tehdä.


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview