News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

Mikä on lehmä,, nyt se selvisi.

Started by muulinpääkalkkuna, Wed 19.10.2011 12:32:37 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muulinpääkalkkuna

 :think: ..joo se se on


‎10-vuotiaan kaupunkilaispojan kirjoitelma lehmästä...
Tietoa lehmästä
Lehmä on kotieläin, mutta on niitä talojen ulkopuolellakin. Ne asuvat usein maalla, mutta tulevat kaupunkiin kuolemaan, mutta siitä ne eivät päätä itse. Lehmällä on seitsemän sivua, yläpuoli, alapuoli, ylempi puoli, alempi puoli, oikea puoli, vasen puoli ja sisin puoli. Ylemmällä puolella on pää, se on siksi, jotta sarvet voiv...a......t kiinnittyä siihen. Sarvet ovat sarvesta ja ne ovat vain koristuksena. Niitä ei voi liikuttaa, mutta korvia voi. Ne ovat sarvien sivuilla. Lehmällä on kaksi reikää pään edessä, niitä kutsutaan lehmän silmiksi. Lehmän suuta kutsutaan turvaksi sen takia, jotta ne voivat sanoa muu... Alemmalla puolella on häntä, sitä käytetään kärpästen hätistämiseen, jotta ne eivät kulkeudu maitoon ja huku. Yläpuolella, oikealla puolella ja vasemmalla puolella, on vain tukkaa. Sitä kutusutaan lehmän tukaksi, ja se on aina samanvärinen kuin lehmäkin. Lehmän väri on kirjava. Alin puoli on tärkein, koska siellä heiluvat maidot. Kun meijeristi avaa kraanan, maito juoksee ulos. Kun maitoa heilutetaan, siitä tulee hapanta, mutta miten se tapahtuu, en ole vielä oppinut. Lehmällä on neljä jalkaa, niitä kutsutaan sorkkaraudoiksi, ja niitä voi käyttää myös naulojen vetämiseen.
Lehmä ei syö hyvin paljon, mutta kun se syö paljon, silloin se syö aina kaksi kertaa päivässä. Lihavat lehmät antavat maitoa, mutta kun lehmällä on vatsa kipeä, se antaa juustoa. Juustossa on reikiä, mutta miten ne tekevät juustoon reikiä, sitä minä en vielä ole oppinut. Lehmällä on hyvä hajuaisti, voimme haistaa lehmät kaukaa. Lehmän lapsia kutsutaan vasikoiksi. Vasikoiden isä on sonni, kuten myös lehmän mies. Sonni ei anna maitoa, joten sen takia se ei ole nisäkäs. Niitä jotka hakevat lehmät kun ne tulevat vanhoiksi, kutsutaan lehmänvangitsijoiksi. Ne istuvat usein auton edessä. Niin lehmät lahdataan, maito laitetaan tetroihin, ja me ostamme maidon kaupasta. Lehmän neljä jalkaa lähetetään puusepälle, sitä kutsutaan uusiokäytöksi. Kuten huomaatte, lehmä on erittäin hyödyllinen eläin, ja tämän vuoksi minä pidän lehmistä valtavasti.
(Opettajan kommentti: en ole koskaan lukenut vastaavaa)

Kumimuna

Horatsu MauMau ::lsmoke

=Juku=

Lehmä syö heinän ja  minä lehmän - saan ne viherrehun vitamiinit eikä tarvitse puputtaa kuin kani  :think:

Me first (rules of traffic)

=Siru=

Quote from: Juku on Sat 22.10.2011 00:13:01 (UTC+0300)
Lehmä syö heinän ja  minä lehmän - saan ne viherrehun vitamiinit eikä tarvitse puputtaa kuin kani  :think:
Mutta mielellään kiksautella kuin kani  :jepso:
Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

IsoPahaJolppi

Quote from: Juku on Sat 22.10.2011 00:13:01 (UTC+0300)
Lehmä syö heinän ja  minä lehmän - saan ne viherrehun vitamiinit eikä tarvitse puputtaa kuin kani  :think:
:nykytaide: Minäkin olen kasvissyjä, pihvihän on vain hieman pidemmälle prosessoitunutta heinää.
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen


=Juku=

Quote from: Xan on Sat 22.10.2011 14:37:52 (UTC+0300)
Quote from: Juku on Sat 22.10.2011 00:13:01 (UTC+0300)
Lehmä syö heinän ja  minä lehmän - saan ne viherrehun vitamiinit eikä tarvitse puputtaa kuin kani  :think:
Mutta mielellään kiksautella kuin kani  :jepso:
Härkä-Heikki hännästänsä kautta maan on kuulu jehu,
häntä kaikki naiset, kilvan kiitti kilvan kehu...   (Eino Leino sen tiesi)

Me first (rules of traffic)

Lexa

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

=Juku=

Tuossa moottoritien varressa lentokentälle oli parin sadan lehmän pihatto, joka haisi aina tuulen suunnasta riippumatta. Yllätyksekseni olivat laittaneet kaikki lehmät kierrätykseen. Täällä on ollut 2 vuotta niin kuivaa, että rehu pitäisi tuoda yli 500 km päästä, joten ovat siirtäneet kasvatuslaitoksen rehevämmille alueille.

Me first (rules of traffic)

paavo


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview