News:

Apache IRC:
 #Apachefoorumi
@ irc.irchighway.net

Main Menu

Ensiferum

Started by Baz, Wed 19.08.2009 20:29:14 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Baz

http://www.ensiferum.com/

Itse bändiin tutustui joskus vuonna -00, kun jotenkin päädyin kuulemaan Hero in a Dream kappaleen. Kun debyytti Ensiferum julkaistiin (2001), niin alkoi omalta osaltani bändin seuraaminen. Viikinki ja folk vaikutteineen, suht mahtipontisia kuoro-osuuksia unohtamatta, musiikki toimi itselle hienosti 8) Iron-levy (2004) uppoi vielä paremmin ja onkin oma suosikkini kataloogista. Harmi, että Mäenpää erkaantui Ensiferumista sillä hänen lauluosuutensa hakkaa nykyisen solistin (Petri Lindroos) edelleen. Tosin tämä asia varmasti jakaa mielipiteitä. Tästä harmista tullut Wintersun tosin on mahtavuutta, mutta käsitellään tuota toisessa aiheessa. Muitakin miehistönvaihdoksia on tapahtunut, mutta niin bändi vaan edelleen sitkeästi porskuttaa eteenpäin ja nyt odotellaan uutta levyä From Afar, joka julkaistaan 9.9.(-09).

Ensiferum - Hero in a Dream

Ensiferum-Sword Chant

Ensiferum - Ahti (Official Music Video)

Ensiferum Finnish Medley

Ensiferum - Lai Lai Hei (10th Anniversary)

Ensiferum - Näitä Polkuja Tallaan
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

morkkis

ensiferum on kova :jees: myös livenä ainakin sillon ruississa 2008 ne oli ihan vedossa sääli vaan et jäi viimeinen biisi puoliks kuulemmatta ku kaverilla oli joku kauhee kiire pois

The Änes

Kyllä tykkää tämäkin hippi, ensimmäinen biisi tais olla joskus ammattikoulu aikoina kuultu Matti & Teppo -cover Mä näitä polkuja tallaan :jepso:

l am the bastard son - evil inborn, Satan in tip-top, from head to toe
Just look at me, sense my blitz, down riding route 666


I was born to lose but Im built for booze..

Baz

Quote from: Baz on Wed 19.08.2009 20:29:14 (UTC+0300)nyt odotellaan uutta levyä From Afar, joka julkaistaan 9.9.(-09).

Julkaisu siirtyi viikolla eteenpäin eli 16.9.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Baz

- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!


morkkis

mua jostain syystä pelottaa että tää uusin albumi on huono oon koittanu vältellä kuuntelua viimeiseen asti..  :blink:

Baz

#6
Quote from: morkkis on Sun 27.09.2009 12:56:34 (UTC+0300)mua jostain syystä pelottaa että tää uusin albumi on huono

Ei tämä uusi kahta ensimmäistä omasta mielestäni hakkaa, mutta Victory Songs -levyn kyllä mennen tullen. From Afar on toimiva levykokonaisuus ja sikäli erilainen, että nyt biiseissä on mukana sinfoniasovituksia. Hieman oudot fiilikset kyllä itsellänikin on silti edelleen tähän levyyn. Viikonloppuna tuli autossa levy pariin kertaan pyöräytettyä, mutta lieneekö sitten soundipuoli, joka jotenkin jättää vaisun tunnelman.
- Huomenta, kaunis ilma tänään.
- Antaa olla vaan! Kyllä se siitä pilvistyy!

Dumbberi

Mun mielestä kyseinen uusi levy on parasta mitä enska on tähän asti julkaissut... Ei tolla levyllä ole yhtään huonoa biisiä, jossei sitä coveria lasketa mukaan.
"For those who seek perfection, there is no rest on this side of the grave"

Löylyttäjä

Quote from: Baz on Mon 28.09.2009 07:33:17 (UTC+0300)
Quote from: morkkis on Sun 27.09.2009 12:56:34 (UTC+0300)mua jostain syystä pelottaa että tää uusin albumi on huono

Ei tämä uusi kahta ensimmäistä omasta mielestäni hakkaa, mutta Victory Songs -levyn kyllä mennen tullen. From Afar on toimiva levykokonaisuus ja sikäli erilainen, että nyt biiseissä on mukana sinfoniasovituksia. Hieman oudot fiilikset kyllä itsellänikin on silti edelleen tähän levyyn. Viikonloppuna tuli autossa levy pariin kertaan pyöräytettyä, mutta lieneekö sitten soundipuoli, joka jotenkin jättää vaisun tunnelman.
En nyt tuosta Victory Songsista tiedä mutta tää uusin on kyllä aikalailla tonne ensimmäisten levyjen juurille palanneen oloinen nyt kun on enemmän kuunnellu :think:

Betonishamaani

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012022015228963_vi.shtml

QuoteKarismaattisena näyttelijä ja laulaja Vesa-Matti Loiri tekee jälleen uuden aluevaltauksen.

Urallaan kolmisenkymmentä albumia julkaissut Loiri vierailee suomalaisen, viikinkimetallia soittavan Ensiferumin tulevalla levyllä. Asiasta tiedottaa yhtyeen levy-yhtiö, Spinefarm Records.

Kyseessä on Ensiferumin viides, toistaiseksi vielä nimeämätön studioalbumi. Levyn äänitykset ovat parhaillaan käynnissä Petax-studiolla. Äänityksestä ja tuotannosta vastaa musiikkivelho Hiili Hiilesmaa.

Vesa-Matti Loirin lisäksi tulevalla levyllä vierailee muun muassa saksalaisen Die Apokalyptischen Reiter -yhtyeen jäseniä.

Note to self: Älä avaa Tuomarin triidejä. Mielessä pyörii nyt vain ihmistuhatjalkaiset, paskan syöminen ja höpsähtäneet lääkärisedät.

Quote from: NaiNeN on Thu 25.07.2013 19:38:41 (UTC+0300)
Mie eilen mietin että mitäköhän tuommonen vankilapsykiatri sanois Tuomarista  :think:



Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview