News:

Apachefoorumi.net
Kuin kupillinen tuoretta spermaa.. etova, lämmin ja täynnä elämää.. 

Main Menu

Alle 3,5-tonniset punnitaan neuvolassa

Started by omglolnoob, Tue 08.04.2008 16:53:17 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

koppis

Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 04.05.2008 17:04:17 (UTC+0300)
:blink: Mikä se i-shift on? Ei vaan, on se tämän päivän lastuaivo paljon viisaampi valikoimaan vaihdetta tilanteen mukaan kuin ihminen.
Meidän vehkeet on niin vanhoja, että hyvä kun siihen aikaan on edes synkronointia keksitty lootaan.
Paitsi siinä man-dieselissä on comfortshift- nappikytkin vaihdekepissä.
Eli ei tarvi kytkintä kun lähdettäessä ja pysäyhdyttäessä.
ei uskoisi että tietokone toimii paremmin kun kun ihminen mutta tuo volvon i shifti on vertaansa vailla, siinä ei edes ole kytkintä... ::lsmoke tietokone hoitaa senkin homman, scaniassa tietääkseni on kytkin :think:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

IsoPahaJolppi

Kävin silloin koeajamassa sitä uutta r-sarjan kaaniaa, kun se tuli markkinoille. Juu siinä on kytkin, kun se on kuulemma hätätilanteessa luonnollisempi, että samalla kun runttaa jarrua saa painaa kytkimen pohjaan,
näin sanoi paikallisen kaaniadiilerin myyntitykki
Minä tiedän kaiken, ja jos en jotain tietäisi niin se olisi tarpeetonta triviaa.
Esimerkki väitteeseen: Ford on järjettömän hieno Auto
Tästä kun lähdetään, niin vedetään sellaiset jatkot firman piikkiin ettei omalla kustannuksella tarvii muuta kun oksentaa -Rak.mest. paaluttajaspesialisti Timo Harjakainen

jta

Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 04.05.2008 17:21:27 (UTC+0300)
Kävin silloin koeajamassa sitä uutta r-sarjan kaaniaa, kun se tuli markkinoille. Juu siinä on kytkin, kun se on kuulemma hätätilanteessa luonnollisempi, että samalla kun runttaa jarrua saa painaa kytkimen pohjaan,
näin sanoi paikallisen kaaniadiilerin myyntitykki
Lähteneekö polkimesta sitten mitään eteenpäin jos vain tuota varten on kytkin sinne laitettu?.  :think:  :lach:

Mä en kyllä ite tykkää yhtään näistä minkään sortin sähkösistä laatikoista. Paljon vika herkempää tuo elektroniikka. Tuolle elektroniikalle kun ei oikein mitään hätä korjaustakaan pysty tekeen tienpäällä.

koppis

Quote from: jta on Sun 04.05.2008 22:02:07 (UTC+0300)
Quote from: IsoPahaJolppi on Sun 04.05.2008 17:21:27 (UTC+0300)
Kävin silloin koeajamassa sitä uutta r-sarjan kaaniaa, kun se tuli markkinoille. Juu siinä on kytkin, kun se on kuulemma hätätilanteessa luonnollisempi, että samalla kun runttaa jarrua saa painaa kytkimen pohjaan,
näin sanoi paikallisen kaaniadiilerin myyntitykki
Lähteneekö polkimesta sitten mitään eteenpäin jos vain tuota varten on kytkin sinne laitettu?.  :think:  :lach:

Mä en kyllä ite tykkää yhtään näistä minkään sortin sähkösistä laatikoista. Paljon vika herkempää tuo elektroniikka. Tuolle elektroniikalle kun ei oikein mitään hätä korjaustakaan pysty tekeen tienpäällä.
toi minun ajokki on kyllä pelannut paremmin kun unelma... ensimmäinen vika siihen laatikkoon tuli reilun vuoden vanhana, kytkin ei irrottanut kokonaan :think: vika paljastui rikkinaiseksi kytkin levyksi josta oli irronnut palanen, meni johonkin sinne pakan väliin :jees:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

nyyyps

Mulla on hiirimattona I-Shiftin mainos :psycho:
* noin 70 kg kevyempi kuin vastaava manuaalinen vaihteisto
* 5 eri mallia, ohjelmia voi vaihtaa ja jälkiasentaa uusia.
* 12-vaihteinen alue/jakovaihteisto
* ei kytkinpoljinta - automaattikytkin toimii paineilmalla
* pikiaivo osaa käyttää moottorijarrua ja välikaasua
* voi vaihtaa vauhdista manuaalille ja päin vastoin
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.


koppis

ja se on kätevä kun nostaa kaasun se heittää vapaalle, sinä vaiheessa kun laittaa jalan jarrupolkimelle löyö pakokaasu jarru päälle :bounce:
Positiivisuus ei ole perseestä, perse on positiivista.

nyyyps

Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

paavo

Onko moottorijarru korvannu pakokaasujarrun vai onko se sama asia eri nimellä?
Ei ole oikein valjennut mulle.

nyyyps

Moottorijarru on vissiin elektroninen että pikiaivo ohjaa ja pakokaasujarru on se mikä se on aina ennenki ollu.
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

jta

Quote from: koppis on Mon 05.05.2008 14:11:11 (UTC+0300)
ja se on kätevä kun nostaa kaasun se heittää vapaalle, sinä vaiheessa kun laittaa jalan jarrupolkimelle löyö pakokaasu jarru päälle
Eli moottorijarrutustako ei enää ole?  :shock:


Ja on kyllä hienoa tekniikkaa kun osaa kone ite jo vetää välikaasulla vaihdot sun muut. Mihin tuota kuskiakaan kohta enää tarvitaan.. :lach: Tuolle kyllä ois ollu käyttöä työajokissa kun ei kylmänä vaihteet menny ku välikaasulla ja lämpimänäkin tuplakytkennällä. Tai ainakin nuo helpotti vaihtoa huomattavasti. Ei kuulunu rutinoita eikä tarvinu väkisellä painaa vaihteita päälle. 91- vuoden FL6 Volvo (hyi) ja marraskuussa tuli vasta 600 000km mittariin ja vaihteet jo tuossa kunnossa.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the name of this forum?:
What is the most visible color in our forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview