News:

Apachefoorumi.net
Admin tarjoaisi kävijöille kahvit, mutta huomasi ettei serveri tykkää nesteistä.

Main Menu

Kotiviini, -olut ja -kilju

Started by Kiljutron, Sat 04.01.2014 18:17:50 (UTC+0200)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nyyyps

Quote from: hiekkapinppi on Mon 05.05.2014 16:01:53 (UTC+0300)
Quote from: Kiljutron on Mon 05.05.2014 09:47:20 (UTC+0300)
Helpoimmillaan kiljut ovat sisältäneet vettä, appelsiinituoremehua, sokeria ja viinihiivaa. Turbohiivasta on pelkästään huonoja kokemuksia, enkä aijo enää sitä käyttää.

Sokeria yleensä korkeintaan 200g/litra, jolloin tulee noin 12% alkoholia ja annan käydä loppuun... teen siis aika kuivia ja happamia juomia yleensä.  :think:

Mulla on hanallinen käymisastia ja mittaan ominaispainoa aika usein käymisen aikana ja siten lasken miten on tullut alkoholia. Samalla tulee maisteltua aika paljoa. Yleensä ehdin juoda viiniä monta litraa ennen kuin se on valmista.  :blink:

Pygeks laittaa vähän tarkempaa ohjetta? :3
Nettivinkkasin. ::smoke
Allekirjoitukset näkyvät jokaisen viestin tai yksityisviestin alla. Voit käyttää BBCodea ja hymiöitä allekirjoituksessasi.

Kiljutron

#111
Teen viiniä  :drool:


Kastori

nyt kun olisi vitusti punaisia viinimarjoja niin kuinkas niistä tehdään viiniä.. :sdfg:

Kiljutron

Tapoja on monia  :think:

Voit esim. tehdä mehua, jota lisäät veden, sokerin ja hiivan kanssa käymisastiaan.

Itse vähän keittelin marjoja ja sitten lisäsin sekä marjat että keittoliemen käymisastiaan muiden ainesten kanssa. Marjoja oli aika vähän joten joukossa oli mm. omenoita. Mun mielestä kaikki marjat, omenat ja muut luonnolliset raaka-aineet kannattaa keittää ennen kuin niistä tekee viiniä. Keittäminen tappaa bakteerit ja villihiivat, jotka saattaa pilata maun.

Kiljutron



Kiljutron

Pontikka menee vähän ohi aiheesta, mutta linkkaan tämän silti tänne:


http://youtu.be/zL3UHF5SlEU

:popper:

Kiljutron

#116
http://www.arla.fi/somekokki/nayta-resepti/?recipekey=8sspPlD5F02xf85xusIaaw




Mun sarjiksen facebook-sivulle lähetettiin tämmönen kotiviiniresepti. Jaan sen nyt teidän kanssa.  :kahvi:

Susey


=Juku=


Me first (rules of traffic)

Handuusi

Before you can see the light, you must die.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview