News:

Apachefoorumi.net
Parasta Parsaa Jokaiseen Yöttömään Yöhön.

Main Menu

SCART-jakaja

Started by Hanzuu, Sun 26.08.2007 20:25:27 (UTC+0300)

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanzuu

Varmaan ihan väärä paikka kysellä,mut tuollainen pitäisi hommata.Onko noilla jotain kriittistä eroa keskenään mistä ostaa ja minkä merkkisen? Pitäis saada tv,digiboxi,dvd-soitin ja videot liitettyä samaan.Jotkut tuolla keskusteluissa tuntui puhuvan jotain "läpivuotamisesta",mitä se lie on ja kuin sen voi välttää.

Ei vara venettä kaada,joten kysellään teiltä jos vaikka vinkkiä sais  ::hihsmoke
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

Kastori

pääjohtajan luottamus foorumilaisiin on vankka.. "ei teistä kyllä mitään apua ole mutta kysympä kuitenki.."  :kahvi:

paavo

Niitä saa kodinkoneliikkeistä yhtälailla kuin ns erikoisliikkeistä Normikäyttäjälle on sama onko kullattua huipputekniikkaa vai vain toimiva laite.
Niitä on automaattisia/manuaalisia vaihtajia(suositelluin) ja pelkkiä haaroittajia ts jakajia.
Jakajat on huonoja siksi että laitteet ovat koko ajan fyysisessä yhteydessä toisiinsa ja jopa kiinni oleva laite voi häiritä kuvaa.
Tästä ilmeisesti oli kyse siinä läpivuotamisessa.

L D

Quote from: kulli paavo on Sun 26.08.2007 20:36:27 (UTC+0300)
Jakajat on huonoja siksi että laitteet ovat koko ajan fyysisessä yhteydessä toisiinsa ja jopa kiinni oleva laite voi häiritä kuvaa.
Tästä ilmeisesti oli kyse siinä läpivuotamisessa.
Johtunee kai siitä ettei voi määrittää singaali suuntaa (sisään laitteeseen vai ulos), mutta täysin sammutettu laite ei lähetä mitään eikä pitäisi häiritä muita laitteita  :think:




Jos laitteissa on kaksi scartti paikkaa toinen on luulltavasti sisään ja toinen ulos menevä... näitä laitteita pitäisi pystyä linkittämään toisiinsa ja viimeisenä tv:hen  :good:

Jos tv:ssä on useampi scartti paikka kannatanee dvd-soitin laittaa omaan paikkaan... Kuhan se ei ole tallentava.
"Nuorena kasvatuslaitokseen ja vanhana katkaisuhoitoon"

Lexa

Tuo läpivuoto tarkoittanee sitä, että jos hankit jakajan ilman katkaisijaa, menee signaalit sekaisin kun käyttää useamman laitteen yhdistämiseksi töllöön. Suosittelen suuresti hankkimaan ihan suosiolla vähän kalliimman, jossa on katkaisija :jepso:

Niitä saa manuaalisina (siis ihan käsikatkaisijalla) ja automaattisina, ja jopa kaukosäätimillä. :good:

Ja Paavohan olikin jo oikeastaan ihan saman asian sanonut.. :good:
Mä kun en tullut lukeneeksi koko ketjua ennen kuin itse vastasin.. :sorry:
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!


jiidee

Sain ilmaiseksi tuollaisen metallisessa kotelossa olevan jakajan, joka on varmasti parempi kuin muoviset rimpulat. Vinkkinä vain...
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Hanzuu

Quote from: Kastori on Sun 26.08.2007 20:32:41 (UTC+0300)
pääjohtajan luottamus foorumilaisiin on vankka.. "ei teistä kyllä mitään apua ole mutta kysympä kuitenki.."  :kahvi:
Epäilin et en saisi kunnon vastauksia  :sorry: Mut epäilyni oli väärä,kiitos kaikille  :good:

Hoksattiin just et pitäähän meidän tietokonekkin saada yhdistettyä telkkariin  :shock: Aika monta vermettä pitää saada nippuun,saa nähdä miten onnistutaan  :blink:

Linkkejä verkkokauppoihin tai tuotteisiin saa laittaa jos joku on teidän mielestä ok ostos
Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava!

jiidee

Quote from: hanzuu on Sun 26.08.2007 23:29:36 (UTC+0300)
tietokonekkin saada yhdistettyä telkkariin

Tuosta muuten tuli mieleen että jos joskus tietokonettasi epäiltäisiin käytetyksi rikoksessa, niin nykyisin takavarikoidaan kaikki laitteet, jotka on kytketty siihen, eli lähtee tietokone, tv ja telkkariin kytketyt laitteet...tuli vain mieleen...langattomuus on pop joskus.
Vääksyn ukkomiesyhdistys & Reilu kerho ry tarjoaa ilmaisen mammografian ( :oho: )

Lexa

Thäh? Tuskin viedään....

Viedään tallennusvälineet, ja keskusyksikkö. Ei näppistä, ei hiirtä, ei näyttöä.... ::smoke
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Lexa

Niin, ja on näitä halvempiakin vaihtoehtoja yksinkertaisimmilla liitännöilläkin,
mutta tämän tyylistä tässä siis haetaan:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1672
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Tule mukaan Apachefoorumin Discord-kanavalle!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 356 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Note: this post will not display until it has been approved by a moderator.

Name:
Verification:
Please leave this box empty:

What is the most visible color in our forum?:
What is the name of this forum?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview